Toon posts:

Draadloos netwerk weigert beveiligd te worden

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De situatie is als volgt:

Ik heb vandaag aan mijn modem een draadloze router gehangen nl. de D-Link Airplus G DI-524.
Alles werkt naar behoren behalve het feit dat als ik de WLAN wil beveiligen dmv een WEP-key dan krijg ik een foutmelding.
Ik maak gebruik van de bijgeleverde software.
De foutmelding zegt dat de ethernetkabel niet aangesloten is of dat de router uit staat terwijl dit zo niet is.

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/156/351777719_5936df5082_o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/147/351777721_34d91ea40a_o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/165/351777725_4e79c69d8d_o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/159/351777728_a90d5b492e_o.jpg

ISP: Telenet

Iemand enige sugesties?

• -Arcane-
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-12-2024
hmm, in je screenshots heb je t ingesteld op WPA, misschien kan de wifi adapter in je pc/laptop geen wpa ondersteunen, maar alleen WEP.

Verwijderd

Topicstarter
-Arcane- schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 17:47:
hmm, in jee screenshots heb je t ingesteld op WPA, misschien kan de wifi adapter in je pc/laptop geen wpa ondersteunen, maar alleen WEP.
De wifiadapter ondersteund WPA. En ook al moest ie dat niet ondersteunen dan zou ik het draadloos netwerk toch kunnen beveiligen? Het enigste probleem zou dan zijn dat ik niet met mijn laptop op dat WPA-beveiligd-netwerk kan..

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:39

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik gok dat de pagina waarin de settings gesaved worden automatisch weer verbinding probeert te maken met de webinterface van de router, maar dat dat niet lukt door de nieuwe instellingen. En dus geeft ie een melding.

Zit je tijdens het instellen zelf draadloos verbonden? Want dan is dat wel logisch, want zodra je beveiliging aanzet is je draadloze verbinding natuurlijk stuk, totdat je die instellingen ook op je computer hebt doorgevoerd.

Je kan in dat geval beter de draadloze instellingen invoeren vanaf een laptop of PC die met en kabeltje verbonden is.

[ Voor 15% gewijzigd door Orion84 op 09-01-2007 17:51 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Orion84 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 17:50:
Ik gok dat de pagina waarin de settings gesaved worden automatisch weer verbinding probeert te maken met de webinterface van de router, maar dat dat niet lukt door de nieuwe instellingen. En dus geeft ie een melding.

Zit je tijdens het instellen zelf draadloos verbonden? Want dan is dat wel logisch, want zodra je beveiliging aanzet is je draadloze verbinding natuurlijk stuk, totdat je die instellingen ook op je computer hebt doorgevoerd.

Je kan in dat geval beter de draadloze instellingen invoeren vanaf een laptop of PC die met en kabeltje verbonden is.
Dus ik moet de installatiesoftware die ik er bij heb gekregen draaien op een laptop die verbonden is met een netwerkkabel (en op dat moment niet via wifi)?
Nu kan ik dit doen op een x86-laptop van mijn zus maar mijn laptop is een apple en daar draait die software niet op!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:07
Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 19:44:
[...]

Dus ik moet de installatiesoftware die ik er bij heb gekregen draaien op een laptop die verbonden is met een netwerkkabel (en op dat moment niet via wifi)?
Nu kan ik dit doen op een x86-laptop van mijn zus maar mijn laptop is een apple en daar draait die software niet op!
Dan gebruik je de webinterface van die router?

Verwijderd

Heb je die software uberhaupt wel nodig?

Kan me niet voorstellen dat er geen webinterface voor handen is? Dus met de mac via de kabel even surfen naar 192.168.0.1 (of whatever het ip-adres van je router ook is)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:39

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 19:44:
[...]

Dat zou je in elk geval eens kunnen proberen. Want WLAN instellingen maken via WLAN gaat gewoon moeilijk omdat de verbinding weg valt zodra je de instellingen wijzigt.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 19:49:
Heb je die software uberhaupt wel nodig?

Kan me niet voorstellen dat er geen webinterface voor handen is? Dus met de mac via de kabel even surfen naar 192.168.0.1 (of whatever het ip-adres van je router ook is)
Hoe kom ik het i.p.-adres van mijn router te weten? Als ik op de laptop (via ethernet en wifi uitgeschakeld) naar 192.168.0.1 surf dan krijg ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/123/351945256_db9f57c8f5_b.jpg
Orion84 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 19:49:
[...]

Dat zou je in elk geval eens kunnen proberen. Want WLAN instellingen maken via WLAN gaat gewoon moeilijk omdat de verbinding weg valt zodra je de instellingen wijzigt.
Ik heb het geprobeerd maar zonder enig succes. Ik krijg dezelfde foutmelding als met de PC. Ik zal direct eens proberen de modem te resetten. Misschien dat dit helpt..

Verwijderd

in je handleiding staat toch wel het default password (en eventueel username) ???

probeer eens:
Username: (deze leeglaten!)
Password:admin

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2007 20:56 ]

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-03 11:52
Of probeer hem zelf te resetten. Knopje achterin 10sec ingedrukt houden. Dan flikkeren wat lampjes. En dan op 192.168.0.1 inloggen. Misschien heb je de 1e keer geen ww nodig.

Maar ik denk dat je moet beginnen met de handleiding, staat alles in.

Verwijderd

Topicstarter
Het ip-adres van mijn router is 192.168.1.1
Als ik dit in mijn browser tik dan zegt ie: "could not connect to remote server"

Verwijderd

Topicstarter
enermax schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 20:59:
Of probeer hem zelf te resetten. Knopje achterin 10sec ingedrukt houden. Dan flikkeren wat lampjes. En dan op 192.168.0.1 inloggen. Misschien heb je de 1e keer geen ww nodig.
Dit heb ik zojuist geprobeerd en dan zegt die:

<!--CAS:0003-->Unauthorized
enermax schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 20:59:Maar ik denk dat je moet beginnen met de handleiding, staat alles in.
De handleiding is héél basic; bestaat uit 4 fotootjes met de inhoud vd verpakking. Vervolgens staat er Stap 1: haal de installatie cd uit de doos Stap 2: steek hem in je computer Stap 3: klik op "start"

Dat is het. Niks over paswoorden, ipadressen...

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:07
Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 21:07:
[...]

Dit heb ik zojuist geprobeerd en dan zegt die:

<!--CAS:0003-->Unauthorized

[...]

De handleiding is héél basic; bestaat uit 4 fotootjes met de inhoud vd verpakking. Vervolgens staat er Stap 1: haal de installatie cd uit de doos Stap 2: steek hem in je computer Stap 3: klik op "start"

Dat is het. Niks over paswoorden, ipadressen...
Probeer nog eens in te loggen, en dan met gebruikersnaam "admin" (zonder haakjes) en zonder password. Dat zouden de standaard inlog codes voor jouw type router moeten zijn.

Verwijderd

zucht,. username leeg, password = admin, al geprobeert ?

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-03 11:52
3sec googlen

DLINK AirPlus G DI-524 802.11g/2.4GHZ Wireless Router

Instructions for Securing your router :

Open the web browser
Type in the IP Address of the Router (the default is-http://192.168.0.1) and press Enter
A login window will appear.
Type admin in the user name field (this is the default user name, if you have changed it then you'll need to specify the username you created)
Click Ok or enter the password you created and then, click OK.
Change the Router Login/Password:

Click on "Tools" on the top and select "Admin" from the left side.
Change the Admin password. This password should be unique and complex yet easy to remember. Phrases are also good, rather than just one simple word. Example: Ac00Lpa55word
Also change the User password following the same guidelines you used for the Admin password.
It is also a good idea to change your passwords occasionally as well.

en de rest:
http://www.housing.colost...inkRouterInstructions.htm

[ Voor 4% gewijzigd door enermax op 09-01-2007 21:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, nu is het in orde.

Hartelijk dank!
Pagina: 1