laptop reparatie IMD lelystad

Pagina: 1
Acties:
  • 562 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sjeeps
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-01 16:27
Hallo,

Na 2,5 jaar trouwe dienst heeft mijn acer aspire 1511LMI het begeven. Zelf denk ik dat de videokaart kapot is aangezien er allerlei strepen en rare tekens in het beeld verschijnen bij het opstarten, maar ik ben niet echt een expert op dit gebied, dus het zou ook best wat anders kunnen zijn. Ik heb geprobeerd om windows er opnieuw op te zetten maar dit lukte niet en ik heb de 2 geheugen strepen afzonderlijk geprobeerd.

Inmiddels heb ik de fabricant gebeld maar aangezien de laptop buiten het garantie termijn loopt wil deze hem niet repareren (het is te druk :? ;( ) De fabricant heeft mij toen doorverwezen naar IMD te lelystad.

Nu is mijn vraag, heeft iemand ervaring met dit bedrijf? (snelheid/kosten/kwaliteit) of heeft er iemand een betere keuze waar ik met mijn kapotte laptop heen kan?

Verwijderd

Ik heb geen ervaring met dit bedrijf, maar ik heb dit op google gevonden:

http://h40047.www4.hp.com...84e432c01dddac83150867a55
Over informatie over IMD, bekijk bovenstaande link.. duurt wel een tijdje om te laden.

http://www.computerconsum...lendetail.php?redartID=55
kijk op bovenstaande link eens even bij titel: Beeldscherm Acer aspire defect. Artikel onderaan de pagina.. Dit lijkt sterk op het probleem die jij nu ondervindt.

Ik denk dat dit ook bij jou het geval is, dat je beeldscherm kapot is en dat je deze dient te repareren.. mijn broer's Sony Vaio Notebook had namelijk hetzelfde probleem nadat iemand hem stuk gedrukt had..

Het was een lang verhaal, maar wij zagen dus ook van die rare strepen op het beeldscherm. En het beeldscherm was ook heel erg licht.

Maar dat hoeft natuurlijk niet bij jou te gelden.. zie jealleen rare strepen als je opstart of ook als je in windows zit?

Edit
Kijk ook hiereven:
Beeld laptop rechterkant gestreept

Quote uit dat topic:
Alex3305 schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 21:43:
AUW,, het lijkt net of de onderkant van het scherm naar boven gerekt wordt. Nou denk ik zelf ook inderdaad dat de aansluiting niet helemaal jofel is. Het beste wat je kunt doen is even een externe monitor aansluiten en kijken of je het probleem dan nog steeds hebt. Is dit niet het geval, kun je je grafische kaart in ieder geval uitsluiten.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2007 17:28 ]

• Sjeeps
bedankt voor je reactie!

Dat was ik er nog vergeten bij te zeggen maar ik gebruik ook een 19" philips beeldscherm met mijn laptop, dus het ligt niet aan het beeldscherm zelf (neem ik dan maar aan). (heb het ook geprobeerd zonder extern beeldscherm uiteraard)

• joosd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 21:00
IMD is de reparerende partner voor ACER
meestal gaat het goed en soms mis je de laptop 2 maandjes

[ Voor 17% gewijzigd door joosd op 09-01-2007 17:25 ]

Verwijderd

Dus je krijgt op een externe beeldscherm (als je die aansluit) hetzelfde probleem en op je beeldscherm van je laptop ook hetzelfde probleem (als er geen externe beeldscherm is aangesloten) ?

Dan denk ik dat het misschien aan je VGA kaart ligt of aan de kabels, als ik dat topic lees die ik heb geplaatst in mijn edit.

• Sjeeps
Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 17:27:
Dus je krijgt op een externe beeldscherm (als je die aansluit) hetzelfde probleem en op je beeldscherm van je laptop ook hetzelfde probleem (als er geen externe beeldscherm is aangesloten) ?
dan heb ik inderdaad precies het zelfde probleem.

P.s. ik heb ook in de laptop zelf gekeken en dat ziet er allemaal goed uit (ook meteen schoongemaakt) dus zo ver ik weet ligt het echt aan de vga kaart.

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-01 20:32
IMD is een grote jongen... Mijn bedrijf doet hier ook zaken mee. Ze zullen inderdaad wel een reparatiedienst hebben. ACER's service en reparatietijd kennende zul je de laptop zo'n 6 tot 8 weekjes kwijt zijn (helaas).

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Heb je het probleem ook als je op de accu werkt en de graka is terug geklokt (mits dedicated). Misschien dat hij oververhit is aangezien iemand op got laatst zo'n soort geval had dat het op de accu wel goed (stabiel) werkte. Het valt te proberen en anders misschien de graka terugklokken met overclock software.
Pagina: 1