[CPU Cooler] Cooler voor K7

Pagina: 1
Acties:

• Jns1986
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:10
Ik zoek een stille koeler voor mijn Athlon XP2400+
Ik overweeg de volgende koelers:

- Xilence AMD K7 solution- Hierover is zeer weinig te vinden (google/casejunkies/spcr/tweakers) Maar heeft wel goede specs.
heatsink dimensions: 78x80x43 mm
fan dimensions: 80x80x25 mm
air flow:32.4 CFM
bearing type: hydro bearing
fan speed: ~ 2.600 rpm
weight: 305 g
application: amd athlon xp up to 3400+ • amd sempron up to 2800+ • amd duron up to 1.8 GHz (all socket a)

- Arctic Cooling Copper lite AMD XP - Reviews allemaal positief, toch heb ik het idee dat deze met kogellagers niet echt stil kan zijn/blijven. Ook is er weinig info te vinden over de exacte geluidsproductie (1 sone?!)
Rotatiesnelheid: 2200 rpm
Airflow: 32 CFM
Kogelgelagerd: ja
Platform: Socket A
Materiaal: Koper

Heeft iemand ervaring met deze koelers? Ik zoek geen koeler voor oc-en gewoon een standaard koeler maar dan onhoorbaar.

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik zou gewoon een stille 120 mm fan erop zetten. Noctua,Papst of Nexus. Allemaal erg goed. Mijn ervaring is dat er niet zoveel goede koelers zijn voor K7. Wat me wel opvalt bij die eerste:
application: amd athlon xp up to 3400+ • amd sempron up to 2800+ • amd duron up to 1.8 GHz (all socket a)

De XP die warmer wordt kan tot de 3400+ maar de Sempron die koeler is (over het algemeen) gaat maar tot 2800+? Maar goed :P Heeft er verder niks mee te maken.

• Jns1986
Ik heb op dit moment een coolermaster X-dream, met een spire fan erop. Ik heb een antec tricool fan 120mm geprobeerd, maar daarbij liepen de temps te hoog op. (80C)

[ Voor 5% gewijzigd door Jns1986 op 09-01-2007 17:07 ]

• 601jean
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-07-2025
Ik heb de artic op een athlon 1200 staan en hij is hoorbaar op 12v. Nu werkt hij bij mij op 5v en is praktisch onhoorbaar maar kan nog steeds niet op tegen mijn sonic tower.

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Voor zover ik even snel kijk heeft die X-dream een 80 mm fan. Een losse 120 erop werkt niet zeg ja maar met een fanadapter dan? Dan wordt de lucht gewoon via de normale weg geleid met enkel een wat stillere koeler. In theorie zou je dan stiller uit zijn met minder lawaai.

• Jns1986
Fan adapter is een optie, maar heb geen idee of het het gewenste resultaat opleverd

Verwijderd

Heb hier zo'n "oude" koperen Zalman koeler (zie mijn review voor type, ben te lui om het terug te zoeken, sorry) icm een Nexus Silent 120mm fan en Arctic Silver. Bij een casetemp van 31 graden zit m'n Sempron 2400+ stressed op 45 graden en ik hoor alleen m'n harddisk pruttelen (WD1600jd).

Had mijn koeler na wat shoppen in een overstock hoek te pakken...

• Jns1986
daar zat ik inderdaad ook aan te denken (CNPS-6000B-Cu) Maar heb echt geen idee waar ik er 1 vandaan kan halen.

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-01 19:41
TEAMIKKE schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 16:57:
Ik zou gewoon een stille 120 mm fan erop zetten. Noctua,Papst of Nexus. Allemaal erg goed. Mijn ervaring is dat er niet zoveel goede koelers zijn voor K7. Wat me wel opvalt bij die eerste:

De XP die warmer wordt kan tot de 3400+ maar de Sempron die koeler is (over het algemeen) gaat maar tot 2800+? Maar goed :P Heeft er verder niks mee te maken.
uuhmz, right :+ Thermalright SLK800, SLK900, SP97, XP120? Alpha PAL8045? Zalman 3000, 3100, 6000, 7000 serie?, Thermaltake Big Typhoon, Sonic Tower, Volcano?

Allemaal supercoolers! Lees je dus eerst wat in voor je dit soort loze (imo) opmerkingen maakt. Socket A is jarenlang het beste platform voor desktop PC`s geweest, dus vrij logisch dat er megaveel goeie koelers voor zijn!

@ TS, elke van bovenstaande koelers zal je XP2400+ met geen enkele moeite kunnen koelen. Er zit dan zeker ook nog ruimte in om over te klokken! succes :)

O+ McKaamos

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

-ErikE- schreef op zondag 14 januari 2007 @ 18:40:
[...]

uuhmz, right :+ Thermalright SLK800, SLK900, SP97, XP120? Zalman 3000, 3100, 6000, 7000 serie, Thermaltake Big Typhoon, Sonic Tower, Volcano?

Allemaal supercoolers! Lees je dus eerst wat in voor je dit soort loze (imo) opmerkingen maakt. Socket A is jarenlang het beste platform voor desktop PC`s geweest, dus vrij logisch dat er megaveel goeie koelers voor zijn!

@ TS, elke van bovenstaande koelers zal je XP2400+ met geen enkele moeite kunnen koelen. Er zit dan zeker ook nog ruimte in om over te klokken! succes :)
Je vergeet de Alpha PAL8045 ;) das ook een uberkoeler voor SocketA.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

weetje wat je eerst moet doen ?
Even kijken of er 4gaten rond je socket zit.
Zoja dan kan je een zalman kopen type nummer 7000serie (betere koeler zal je nu niet kunnen vinden denk ik?)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 19:15:
weetje wat je eerst moet doen ?
Even kijken of er 4gaten rond je socket zit.
Zoja dan kan je een zalman kopen type nummer 7000serie (betere koeler zal je nu niet kunnen vinden denk ik?)
Das idd wss het beste wat er in de winkel nog te krijgen is voor SocketA. (de CNPS7000Cu of AlCu, waar de eerste volledig koper is en de 2de koper/aluminium)
Maargoed, als er schroefgaten in dat bord zitten heb ik ook nog wel een Alpha PAL8045 over ;)

[ Voor 8% gewijzigd door McKaamos op 14-01-2007 19:17 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

TIP: Gigabyte G-Power cooler GH-PDU21-SC ;)

past op alle sockets ZONDER gaten P4 LGA775/ P4 478& AMD K8, AMD K7.

Voor elke andere sockte zit en een aparte klembeugel bij. Constructie is als de SK200.

Ikzelf heb hem ook. en in verleden andere collers gehad en deze is toch veruit de betere!!! EN nog steeds te koop via Alternate.
De Zalman 7000 serie in volledig koper koelde mijn AthlonXP minder ver naar beneden (scheelde ca. 5-6 graden in same setup!) dan deze.

Verwijderd

oke en het geluid?

gigabyte straaljager.
zalman comfortabele audi s8

Verwijderd

geluid van die Gigabyte cooler in praktijk? :?

Zalman maakte MEER herrie bij vol vermogen dan deze! De Zalman is zeker niet stiller, of je moet hem terugschroeven met die meegeleverde fancontroller.. 8)7

De gigabyte heeft een erg stille 90cm fan er bovenop zitten, die conisch afloopt en allemaal sleufgaten aan de zijkant heeft. Schijnt beter lucht aan te zuigen en extra stilte te geven. minder geraas. Ik kan dit zelf beamen. Inderdaad blaast die flink door.

Overigens wordt de Gigabyte cooler geleverd met een extra adaptertje om de fanspeed te reduceren naar ca 1700 toeren ipv 2250. Dan hoor je hem vrijwel geheel niet meer.... Tot je je vingers tussen de fanbladen stopt dan he?! O-)
Pagina: 1