Max3400, no prob
Waarschijnlijk is er geen corporate policy over thuiswerkplekken.
Maar dat is ook vaak een groot probleem. Als je met de prive pc van een thuiswerker bezig bent kun je niet van alles eisen.
Dat zou je eigenlijk wel moeten vanuit security oogpunt, maar gezien het ontbreken van de relevante info lijkt mij dat het om een low budget oplossing gaat, en dus ook geen budget om een echte thuiswerkplek neer te zetten.
En dan hoef je helemaal niet te vragen naar het security beleid. Want dan ben je een jaar verder voordat er zoiets is, en uiteraard moet gebruiker x wel al sinds gisteren kunnen thuiswerken.
Been there, done that, bought the t-shirt.
Waarschijnlijk is het meest simpele antwoord op de de vraag van TS om tegen gebruiker RTFM te zeggen van zijn AV/firewall oplossing thuis. Of om zelf langs te gaan.
Ik zou kijken of ik mbv bijv.
PcHelpware oid terwijl de gebruiker nog thuiszit, en wat later naar kantoor mag komen, en de beheerder al wel op kantoor zit, de installatie en het configgen tijdens werktijd te doen. Dan ga ik er van uit dat de beheerder geen zin heeft om 's avonds dit te regelen, maar dat zou ook een optie zijn.
Nog beter is het om gebruiker een kvm switch en een echte domme terminal te geven, en die desnoods met een vpn tunnel naar kantoor te laten connecten. Maar dat is een duurdere oplossing, en ik weet niet of daar de middelen voor zijn bij TS.
[
Voor 6% gewijzigd door
aZuL2001 op 10-01-2007 22:45
. Reden: aanvulling, linkje ]