Van High-end PC naar Laptop! Hulp nodig

Pagina: 1
Acties:

• Jimmy2k
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-05-2025
Hi,

Over ongeveer 1,5 maand vertrek ik naar het buitenland voor meer dan 2 jaar. Ik kan helaas me pc niet meenemen die ik januari 2006 in elkaar heb gesleuteld.
Deze bestaat uit een Intel Pentium D 3.2 EE HT. 2x 7800GT. iig een heel krachtig ding.
nou ben ik dus genoodzaakt om een Laptop aan te schaffen en heb al een beetje zitten neuzen.
Mijn budget is ongeveer rond de 2000 a 2500 euro.

Nou heb ik al zitten zoeken naar een laptop.
Zoals sommige van jullie dat ook misschien hebben stel ik redelijk hoge eissen aan me systeem, en kwam dus ook snel bij de VIAO AR21S. Ok is misschien net boven het budget, maar ik vraag me af in hoeverre ik op blue-ray moet gokken. Gezien ik veel lees over de virtueele oorlog tussen HDDVD en BlueRay. Is het nu verstandig om zo een BlueRay alvast aan te schaffen?

Misschien heeft iemand suggesties hierover. Heb ook zitten kijken naar de AR21M, maar die vind ik kwa prcessor niet zo krachtig. De Acer Travelmate 8215 vond ik kwa design wat minder, en hoorde dat de helpdesk (die ik niet nodig hoop te hebben) wat minder was van Acer.

Kwa system specs van de 21S wil ik wel een beetje gelijk zitten.
iig een T7000 serie prcessor, met 2G intern. Kwa design wil ik een beetje strak zitten zoals de VIAO, en ben dus erg weg van dat hoogglans zwart.

Iemand goede idees, suggesties bij het maken van mijn keuze.

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-01 16:31
Hoe groot wil je het scherm? 15.4'' of 17''? En wat zijn je eisen precies?

En het is Blu-Ray, geen Blue Ray :+ .

[ Voor 23% gewijzigd door hello_moto op 09-01-2007 17:50 ]

• Jimmy2k
Jimmy2k schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 16:21:
Kwa system specs van de 21S wil ik wel een beetje gelijk zitten.
iig een T7000 serie prcessor, met 2G intern. Kwa design wil ik een beetje strak zitten zoals de VIAO, en ben dus erg weg van dat hoogglans zwart.
Daarbij goede video prestaties. Kortom een goede vervanging voor mijn desktop systeem. Het hoeft ook weer niet super te zijn zoals een 4000 euro kostende alienware, want voor die-hard gamen heb ik toch geen tijd. Het moet ook weer niet zo zijn dat ik over een jaar weer een nieuwe moet kopen...

[ Voor 20% gewijzigd door Jimmy2k op 09-01-2007 16:45 ]

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-01 12:04

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

2x 7800GT doet mij eraan denken dat je veel gamed / videobewerkt.

Daarbij is natuurlijk de vraag: 15.4" of 17"? Notebooks met een scherm tot 15.4" hebben als snelste GPU een ATi Mobility Radeon X1700 / nVidia GeForce Go 7700. BIj 17" en meer heb je notebooks voor van X1800 / X1900 of GeForce 7900-series.

• Jimmy2k
zoek ongeveer in de richting van 15" wide of een 17".
Is 15.4 widescreen?

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-01 12:49

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 28-01 14:18
Kijk eens naaar de Zepto. 15" Game laptop voor rond de €1650,-. Heeft geen Blu-Ray, maar zeker een erg krachtige laptop voor het geld. Je kan natuurlijk nog een krachtigere processor en geheugen erin gooien, maar dan wordt het wel wat duurder.

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:13
Waar vertrek je eigenlijk heen? Als ik vragen mag?
Misschien kun je in het betreffende land een laptop kopen.

1. Lijkt me handiger met eventuele garantie. (Je wilt niet je laptop naar Nederland moeten sturen)
2. Is (meestal) goedkoper dan in Nederland zelf kopen. (Scheelt soms vele euro's) :D
3. Je kunt kijken voor een merk met internationale garantie (IBM, ASUS, Apple, Toshiba)

Vooral IBM is van goede kwaliteit, maar wel duur en misschien niet in de eisen te verkrijgen zoals jij de laptop wenst. :'(

Wat betreft de keuze voor Blu-Ray of HD-DVD, zou ik nog afwachten tot het zeker is welke standaard wint. Kunt altijd nog een standalone speler kopen om aan je laptop aan te sluiten.

Nog een optie is om een pc in het betreffende land te kopen. Kun je naar je eigen eisen opbouwen en voldoet die zeker aan je eisen. ;)

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:07
Ik zou idd eerst een DVD fikker er in doen. Alle laptops zijn tegenwoordig met slot spelers te vinden. Over 1-2 jaar kun je voor een fractie van wat je er nu voor betaald wel een hybride HD-DVD/Blu-ray fikker halen en er gewoon in zetten.

Verder (lijkt me dus dat je dit ook voor HDTV gaat gebruiken) zou je er op moeten letten dat er dus een HDMI/DVI aansluiting op zit. Het liefst met HDCP chip, alleen vraag ik me af of die er zijn. Verder is S/PDIF ook wle mooi voor digitaal geluid. Kun je hem later zo op lcd tv's aansluiten.

15.4" of 17" maakt veel verschil. Wil je nog een beetje draagbaar zijn of moet het echt DTR zijn? Dat maakt nogal uit voor de graka. 15.4"heb je GF 7600/7700 of ATI X1600/X1700 die dus aardig minder is. In 17" kun je een 7900GTX vinden, dat is dus al wat meer in de richting als wat je nu hebt.

Zelf game ik prima op de GF Go 7600, bijna alles draait op high (misschien AF/AA uit). Zelf altijd low-end/mid-end gehad en bij mij draait het als het speelbaar is en ben ik tevreden. Houd er dus rekening mee wat bij jou belangrijker is (FPS inleveren en mobiel of kracht en lomp).
Pagina: 1