[Asus P5W AUDIO] spontane melding losgekoppelde stekker?

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mrlocke
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 31-01 20:47
Ik heb sinds een maand een nieuwe (zelfbouw) PC.
Ik gebruik de onboard Realtek ALC882M geluidskaart van mijn Asus P5W DH Deluxe, met de laatste drivers.
Nu krijg ik af en toe spontaan de melding van mijn Realtek HD Audio manager dat er een van de stekkers is losgekoppeld, of juist dat hij een 'spook'stekker detecteerd. Af en toe herkent ie de rearspeaker jack niet, en vandaag vroeg hij wat voor apparaat ik had aangesloten op de front audio aansluiting (voorkant van mn kast). Hier deed ik dus niks mee. Normaal doet ie dit alleen als je daadwerkelijk iets aansluit. Ik denk dat het iets te maken heeft met de 'Jack sensing'... maar wat?

Het is niet zo dat ik geen geluid krijg, al mn speakers doen het gewoon en de stekkers zitten er goed in. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Ik snap er namelijk geen snars van...

[ Voor 12% gewijzigd door mrlocke op 09-01-2007 15:58 ]

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:31

strandbal

Was het maar zo'n feest.

In de Realtek tool kun je de autodetectie van jackplugs eventueel uitzetten :) Ik kan thuis even kijken waar.

Hier stond een dode link.

• mrlocke
Thanks! Dat wist ik niet eens... had ik zelf ook kunnen bedenken. Maar het staat uit, heb het inmiddels gevonden.

• mrlocke
Even dit ouwe topic naar boven gehaald.
Ik heb het probleem van de startpost nog steeds. De optie om jack sensing uit te zetten is alleen beschikbaar voor het frontaudiopaneel, niet de achteraansluitingen.

De melding komt steeds vaker heb ik het idee, ook als ik geen muziek oid afspeel.
Er komt dan een soort hoge pieptoon uit de speakers, wat heel irritant is. Het geluid wisselt heel snel van links naar rechts in de speakers, en vervolgens wordt het weer normaal. Ik krijg 3x de melding dat er een stekker is losgekoppeld en vervolgens weer aangesloten. Dit herhaalt zich ongeveer elke 2 a 3 minuten! Ik kan geen normaal muziek meer luisteren, want je wordt er helemaal gek van.

Zou dit een fout kunnen zijn in mijn onboard audio? Ik heb weinig zin om het zooitje naar asus-support te sturen, maar voor de 200 euro die het bord gekost heeft verwacht ik wel kwaliteit...

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?