Beste VOIP modem voor meerdere accounts

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• m-snel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-03-2025
Hallo,

Welk modem is het beste voor VOIP. Ik zou er graag één hebben waarin meerdere VOIP accounts kunnen welke ook verschillend kunnen uitbellen (bijvoorbeeld vaste lokale nummers via de ene aanbieder en mobiel via een andere aanbieder). Ik zat te denken aan een speedtouch 780WL, maar weet niet zeker of deze dat ook kan.

Graag hoor ik het.

Gr. Menno

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Ik weet dat de 716 wel 2 account aan kan. Maar alleen bij 1 voip provider.

Wat wel mogelijk is om gebruik te maken van een "man in the middle"

Ik gebruik zelf www.trixbox.org en hiermee kan je meerdere koppelingen aanmaken met verschillende voip providers en met behulp van dial patterns kiezen welke weg gekozen wordt. De Speedtouch is op zijn beurt weer te koppelen aan de Trixbox

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-02 13:38
Met asterisk kan het heel goed :Y

Alleen niet zo heel makkelijk in te stellen volgens mij :$

-edit-
Trixbox, an Asterisk-Based VOIP Phone System
verdraaid raymonvdm :P

[ Voor 33% gewijzigd door Keiichi op 09-01-2007 15:38 ]

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• m-snel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-03-2025
Bedankt voor jullie reacties, maar dit zijn allemaal softwarematige oplossingen. Ik zoek het eigenlijk in een router waarop ik mijn huidige telefoon aan kan sluiten en die idd dmv dial patterns kiest welke account gebruikt wordt. Iets te ingewikkeld voor een standaard consumentenrouter vrees ik ;)

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
ik denk dat dit wel moet lukken met een asterisk based pakket zoals de tribox. Je zal misschien zelf wel wat moeten uitzoeken/kloten in configuratie files/programeren.
Moet je dus wel zelf een klein pc'tje bouwen

[ Voor 12% gewijzigd door brokenp op 09-01-2007 15:55 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Dit is wel een erg karige topicstart. Kijk eens in de FAQ van dit subforum, "Welke ... moet ik kopen?"-topics gaan per definitie dicht omdat niemand behalve de TS er iets aan heeft en bovendien het met eigen inzet altijd wel uit te zoeken is. Begin eens met die inzet zelf te leveren. Heb je nog deelvragen waar je zo niet uit kunt komen, dan mag je die altijd stellen.

Daar komt bij dat Overige Hardware geen dumpbak is, netwerkvragen horen (vreemd genoeg...) in de hoofdgroep Netwerken thuis :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.