Ipod G5 wordt niet herkend door pc

Pagina: 1
Acties:
  • 255 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rjn87
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-01-2025
Beste mensen,

Er zijn al veel topics geweest waarin mensen problemen hebben met de connectie tussen hun pc en hun ipod. Echter, ik kwam dit specifieke probleem nergens tegen (op dit forum).

Probleem:
Wanneer ik mijn Ipod aansluit op m'n pc krijg ik (in het ballonnetje rechts onderin) de volgende melding: "het usb-apparaat wordt niet herkend". ("USB device not recognized")
Wanneer ik de ipod aansluit op m'n laptop zijn er geen problemen, dus het probleem ligt bij de pc zelf.
Ook IpodService.exe en iTuneshelper.exe draaien allebei.

M'n pc ziet wel dat er een apparaat wordt aangesloten, maar hij ziet niet dat het een ipod is. Apple zelf lijkt er geen oplossing voor te hebben en ook op het forum van apple weet niemand een oplossing.
(zie bv. deze post http://discussions.apple.com/message.jspa?messageID=3756037)

Via google kwam ik op deze link: http://www.genesoc.com/node/405. Deze persoon heeft eigenlijk het zelfde probleem maar dan met zijn Ipod Nano. Maar de (nogal vage) oplossing waar deze persoon op komt, werkt ook niet bij mij.

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?

Bij voorbaat dank,

Arjen

• Rjn87
heeft er iemand een oplossing??

Verwijderd

Download anders eens de nieuwste chip-set driver voor je moederbord

• MortalPiso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-02 23:10
Heb je al geprobeerd om de iPod op een andere USB poort aan te sluiten? Sluit je hem aan op een poort van het moederbord? Of zit er een USB Hub ding tussen?

• Rjn87
@_EclipX: goed idee, ga ik is proberen =)

@MortalPiso: ja ik heb het op verschillende usb-poorten geprobeerd, er zit geen hub tussen.

@Matias: deze heb ik beiden geprobeerd(ook al betreft het een iets ander probleem)... toch bedankt ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Rjn87 op 15-01-2007 12:39 ]

• Rjn87
Ik heb van alles geprobeerd maar tot noch toe heeft het allemaal geen resultaat geboekt.

Ik had zelf het idee om een firewire-kaartje aan te schaffen. (9,- eur) en een firewire-kabel voor mijn ipod (20,- eur). Zou hiermee het probleem opgelost kunnen zijn? of zou hij dan nog steeds een onbekend apparaat vinden?

Vind namelijk best veel geld om zomaar uit te geven, als ik er niet eens zeker van ben dat het gaat werken...

Iemand een idee? :)

• Rjn87
Iemand die weet of dit een oplossing is?

Als ik het optijd weet kan ik voor zondag nog een kaartje aanschaffen 8)

• detee
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-03-2025

detee

Try not, do or do not

Misschien een gekke vraag, maar heb je gekeken of je een USB 2.0 aansluiting hebt en geen USB 1.0 op je PC? Als je een USB 1.0 hebt, dan herkent WXP je iPod niet.

Verwijderd

Rjn87 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 10:51:
Ik heb van alles geprobeerd maar tot noch toe heeft het allemaal geen resultaat geboekt.

Ik had zelf het idee om een firewire-kaartje aan te schaffen. (9,- eur) en een firewire-kabel voor mijn ipod (20,- eur). Zou hiermee het probleem opgelost kunnen zijn? of zou hij dan nog steeds een onbekend apparaat vinden?

Vind namelijk best veel geld om zomaar uit te geven, als ik er niet eens zeker van ben dat het gaat werken...

Iemand een idee? :)
Volgens mij werkt een 5G niet (meer) met Firewire !

Verwijderd

[quote]detee schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 10:13:
Misschien een gekke vraag, maar heb je gekeken of je een USB 2.0 aansluiting hebt en geen USB 1.0 op je PC? Als je een USB 1.0 hebt, dan herkent WXP je iPod niet.
[/quote

Als je USB 1.0 gebruikt krijg je een Windows melding dat je een snel USB apparaat op een langzame USB poort heb aangesloten. Maar het werkt wel !!

• Rjn87
detee schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 10:13:
ik heb usb 2.0

• Rjn87
M'n ipod aansluiten op een ander poort helpt niet, daarom ben ik er ook niet zeker van dat hij het wel gaat doen als ik een firewirekaart aanschaf. Werkt dit via een ander 'systeem' of houd ik dat het zelfde porbleem?

• Rjn87
Ik merk dat mijn psp ook niet meer herkend wordt. Maar ik weet cker dat dit gekomen is nadat ik de ipod had aangesloten. Verder deed ik er laatst een usb-stick in en die deed het wel gewoon.

Weet iemand een oplossing? of zou het wel moeten werken met een firewirekaart + stekker?

Groeten,

Arjen

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Nogmaals: de 5G iPod ondersteunt geen Firewire meer.

Ik denk toch dat er ergens iets vreemds zit in je PC. Het enige wat ik zou adviseren is opnieuw installeren, maarja dat is misschien weer wat veel werk om een iPod aan het werk te krijgen. Je zou kunnen beginnen met al het iTunes en iPod van je PC te verwijderen en opnieuw te installeren, maar dat heb je waarschijnlijk al gedaan.

• Rjn87
Bigs schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 16:38:
Nogmaals: de 5G iPod ondersteunt geen Firewire meer.

Ik denk toch dat er ergens iets vreemds zit in je PC. Het enige wat ik zou adviseren is opnieuw installeren, maarja dat is misschien weer wat veel werk om een iPod aan het werk te krijgen. Je zou kunnen beginnen met al het iTunes en iPod van je PC te verwijderen en opnieuw te installeren, maar dat heb je waarschijnlijk al gedaan.
klopt, en ik heb al op verschillende websites gelezen dat mensen met het zelfde probleem na het formatteren van hun pc nog steeds de zelfde problemen hebben. ;(

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hmm dat is vreemd.. dat zou betekenen dat je iPod niet goed samenwerkt met de chipset van je moederbord. Levert een zoekactie met die combinatie (ipod + type chipset) niks op?

• Rjn87
Hmm dat heb ik nog niet geprobeerd, doe ik zodra ik thuis ben ff.
Bedankt voor de tip!
Pagina: 1