Toon posts:

Harde schijf wordt niet meer herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wou mijn harde schijf opnieuw formateren,kwam niet verder tot aan systeemherstel,setup,daarna gaf hij aan harde schijf niet gevonden.
Na laten kijken in pcwinkel,was niet te lezen volgens hen, andere harde schijf geprobeerd zelfde probleem.
In bios geeft hij de harde schijf wel aan ( allebei )

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:35

DarkSide

theres no place like ::1

Is dit een mededeling?
Ik neem aan dat je een oplossing zoekt? Gaarne wat meer info. Wat voor mobo. En hd's gebruik je.
Je kan de HD in een andere (werkende) pc hangen. En kijken wat hij daar doet?
Wat heb je precies na laten kijken in de pcwinkel. Alleen de HD of je helesysteem?
Zit de HD vast aan een speciale controller (bv raid of sata) en moet je bij het installeren niet eerst de drivers voor die controller installeren?

Maar eerst wat meer info plz

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Hd Eigen schijf Western Digital,alleen harde schijf na laten kijken sata aansluiting,ander hd seagate,sata,deze had ik even geleend

Verwijderd

weet iemand misschien hoe ik mijn usb schijf kan formateren zodat ik kan lezen en schrijven in linux? op dit moment is íe ntfs geformateerd maar ik kan niet schrijven als ik 'm op linux aansluit

• DarkSide

DarkSide

ik zal wat duidelijker aan mijn kant zijn?
Je wilt XP (neem ik aan) opnieuw installeren? Dat gaat niet omdat XP de setup stopt omdat die de HD niet herkend?
Je hebt ook een andere (zeker weten dat deze werkt) HD gebprobeerd. Precies hetzelfde?

Zit ik tot nu toe goed?
Heb je tijdens de installatie al op F6 gedrukt om de speciale SATA drivers te installeren?
zo nee? Doe dat eerst dan even!

verder zeg je dat je je HD hebt na laten kijken. Deze was volgens de PC winkel stuk?
Maar je hebt ook een andere HD geprobeerd. En daar kan je ook windows niet op installeren.
Kan zijn dat er een probleem met je moederbord of kabel is.
Maar de bios ziet hem wel. Probeer eerst eens te installeren met de juiste SATA drivers

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• DarkSide

DarkSide

Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 14:45:
weet iemand misschien hoe ik mijn usb schijf kan formateren zodat ik kan lezen en schrijven in linux? op dit moment is íe ntfs geformateerd maar ik kan niet schrijven als ik 'm op linux aansluit
Volgens mij zit je op het verkeerde topic te reageren :?
Of begin je wel vaker midden in een gesprek over op een ander onderwerp

Verwijderd

sorry, gozer... pure wanhoop. ik zit er nogal mee, maar als je me niet kan/wil helpen moet ik misschien idd maar naar een ander topic. iig bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Ga ik proberen ( F6 ) opnieuw ,laat nog iets horen
en alvast bedankt

Verwijderd

Het is wel handig dat je even wat meer systeem info geeft.
Heb je bijvoorbeeld een moederbord met een Nforce 3 of 4 chipset.
Dan hoef je geen sata drivers te laden. (F6 bij setup) indien je de sata aansluitingen van de chipset gebruikt.
Dus graag ff het type moederbord vermelden.

Verwijderd

Topicstarter
Opnieuw hd aangesloten,krijg niets meer als een tikkend geluid,maar niet van de hd

Verwijderd

Topicstarter
Nforce ,hoef deze eigenlijk niet te laden

• DarkSide

DarkSide

Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 15:02:
Opnieuw hd aangesloten,krijg niets meer als een tikkend geluid,maar niet van de hd
Dat is niet goed. Zal als ik jou was even alles nalopen. Dus alles los koppelen en rustig 1 voor 1 aansltuiten.

Pagina: 1