Na Ambilight nu ook Ambisound

Pagina: 1
Acties:
  • 385 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:21

DarkSide

theres no place like ::1

Topicstarter
Philips komt met een nieuw systeem Ambisound. Een beetje bose 1,2,3 achtig lijkt het wel.

Hoewel het er mooi uitziet, heb ik toch liever gewoon ook speakers achter me staan. Dan in zo'n opstelling.

Handiger is misschien dit.. Geeft je wat meer vrijheid met kabels idd. Vraag me wel af hoe de kwaliteit zo zijn.
Als je strak je hd-dvd/Blu-ray film op 1080p bekijkt.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Minder voor meer(lees duurder)dus :*)
Net zoals bv de HTS6510 vs HTS3150,dan gaat m'n voorkeur dan toch uit naar de laatste.
Ik hoop wel dat de ontwerpers van Philips nu weer eens een echte toonregeling erin zetten en niet die belachelijke presets waar je niks mee kan als je smaak er niet tussen zit.

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:51

FaceDown

Storende factor.

Ah het honderste systeem dat beweert 'echt' surround te produceren terwijl je alleen speakers van voren hebt. Ik heb echter bij nog niet 1 systeem geluid van achteren horen komen, terwijl dat toch een sleuteleigenschap van 'surround' is volgens mij.

Groetjes, FaceDown.

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:14
FaceDown schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 16:34:
Ah het honderste systeem dat beweert 'echt' surround te produceren terwijl je alleen speakers van voren hebt. Ik heb echter bij nog niet 1 systeem geluid van achteren horen komen, terwijl dat toch een sleuteleigenschap van 'surround' is volgens mij.
Je oren zijn natuurlijk niet echt richtgevoelig. Dankzij je oorschelpen klinkt geluid dat van voren komt anders dan dat wat van achter komt. Als je dit kunt simuleren kom je toch echt een eind in de goede richting.

Er is natuurlijk een MAAR. Als jij je hoofd draait bij een surroundsysteem hoor je verschil. Bij het philipssysteem zal dit heel anders werken. geluid dat klinkt alsof het vanachter komt, komt ook nog eens vanachter, hoe je hersenen dat interpreteren weet ik niet, maar lijkt me een wazig effect.

Echter komt het geluid wat dan normaal van voren komt ook van achter en zal voor onze hersenen ook zo klinken. Waarschijnlijk blijft het onderschijd bestaan. Hoe het klinkt is heel iets anders natuurlijk.

Ik verwacht zelf dat het mogelijk moet zijn om realistisch surround uit twee speakers te produceren. Echter zul je hem wel voor iedere oorschelp op maat moeten bouwen. :S

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:26

Zerora

Ik Henk 'm!

Geen idee hoe het helemaal zal werken, maar ik denk dat je de werking moet zoeken in de weerkaatsing van geluid tegen de muur.

Schetje:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/48dede31864e24a2018690972894b965/full.jpg
groen = geluid van voor, paars = geluid van achter de tv-scherm

Of het systeem ook werkt in grote ruimtes, geen idee.

[ Voor 11% gewijzigd door Zerora op 09-01-2007 16:53 ]

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Muscrerior
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-02 10:57
Dat is extreem afhankelijk van hoe de ruimte er uit ziet, om te beginnen
nog afgezien van het feit dat het natuurkundig zo niet werkt
als de ruimte 2x zo lang is? krijg je het paarse geluid :+ alsnog in je gezicht

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06-2025
Zerora schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 16:52:
Geen idee hoe het helemaal zal werken, maar ik denk dat je de werking moet zoeken in de weerkaatsing van geluid tegen de muur.

Schetje:
[afbeelding]
groen = geluid van voor, paars = geluid van achter de tv-scherm

Of het systeem ook werkt in grote ruimtes, geen idee.
Dit kan dus bijna niet werken. Je moet het gaan zoeken bij latenties. Door bepaalde latenties te emuleren, kan het oor 'misleid' worden en denk je dat het geluid vanachter komt...

Verwijderd

offtopic:
rakkerzero heeft ook paint skills naast het gamen (rose *hint*)

Bij het gamen met oordopjes hoor je vaak ook waar de tegenstander zich bevindt, dus waarom kan het met nieuwe techniek niet.
Misschien klopt rakkerzero's paint wel :?

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:28

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 17:00:
offtopic:

Bij het gamen met oordopjes hoor je vaak ook waar de tegenstander zich bevindt, dus waarom kan het met nieuwe techniek niet.
Misschien klopt rakkerzero's paint wel :?
Toch heb ik het gevoel dat dat meer een kwestie van stereo is, waarbij je door wat te draaien in het spel merkt waar het precies vandaan komt. Dus gewoon kijken wanneer het geluid het sterkst is in welk oor, zo deed ik het altijd tenminste...

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:21

DarkSide

theres no place like ::1

Topicstarter
Ik denk dat het idd dmv fase wisselingen en DSP instellingen werkt.
Veel van deze systemen geven idd aan het geluid zo de simuleren als op het, werkelijk prachtig, getekende schema van Rakkerzero.
Maar kan me echt niet voorstellen dat dit echte speakers evenaart. Ik was zelf al een tijdje bezig om mijn speakers te calibreren en de ouput per speaker te regelen. Zodat achter niet voor overstemd of vice versa en rechts en links ook evenhard klinken.
Ik bedoel elke kamer is anders. En er is niet altijd een mooie symetrische opstelling mogelijk.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:26

Zerora

Ik Henk 'm!

Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 17:00:
offtopic:
offtopic:
fear my l33t paint skillzors :+

Ik vond dit nog:
CES 2007: Philips announce Ambisound speaker system

7 January 2007 - Philips has launched a simple one box solution that it says will offer you a complete surround sound experience in your living room without the need for a multitude of speakers or cables.

Called Ambisound SoundBar, the speakers, which are only 5-inches thick, provides a stylish system with amplifier and a DVD player all in one design.

The Ambisound SoundBar features five amplifiers, similar to a 5.1 system, integrated into a single horizontal sound bar.

The Ambisound system features a three-band equalizer and DoubleBASS deep bass performance, creating a smooth cross over between sounds. The speakers feature soft dome tweeters for increased clarity and clear voice performance and are designed for maximum efficiency for full midrange performance. Additionally, users will enjoy the Smart Surround feature, which automatically ensures correct surround sound settings whether a movie or music is playing.

The HTS8100 will be available in second quarter 2007 and retail for $999.

In addition to the HTS8100, Philips offers the HTS6600 using the same technology but in a two speaker system. Retailing at a suggested $599, the HTS6600 is available in second quarter 2007.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Pagina: 1