[XP] Printer probleem na virus/crash

Pagina: 1
Acties:

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-03 19:12
Ik heb een xp pc die van de 1 op andere dag niet meer bootte met de melding dat een dll bestand beschadigt was, via de recovery console het bestand teruggezet en dmv sfc /scannow de rest van windows bestanden gecontroleerd
Waar het is door veroorzaakt, geen idee. Geen virus kunnen vinden in ieder geval, maar de pc deed het weer prima

1 ding bleef echter problemen geven : de printer, een hp deskjet 720c. (getest op andere pc, werkt prima)
Wanneer ik de printer opnieuw installeer gaat alles goed to het moment dat windows bijna klaar is en vervolgens krijg je de melding dat de installatie niet voltooid kan worden

Zelfde probleem als ik een 710c kies, maar een laserjet 4 gaat wel zonder problemen !

Nu zou mijn 1e idee zijn : andere drivers proberen, maar omdat de drivers standaard in XP zitten kan ik nergens drivers downloaden...
En nu.. Iemand enig idee hoe dit op te lossen ?

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

hoezo?

je kan van HP toch drivers krijgen speciaal voor jouw printer en DIE gebruiken?

lekker is dat, die site van HP 8)7

Ga eens naar Start --> control panel --> Printers and Faxes

dan via File --> Server Properties --> tabblad drivers --> de drivers verwijderen. (misschien reboot voor nodig) en daarna opnieuw installeren??

[ Voor 76% gewijzigd door nowell op 09-01-2007 13:49 ]

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-03 19:12
Drivers verwijderen en opnieuw had ik al getest

Ik heb wel het idee om van een goede xp pc de drivers te kopiëren en die te pakken.

Nu heb ik wel een lijst met bestanden die de printer gebruikt, maar geen .inf file dus daar kan ik nog niets :(

Edit :

Dankzij deze post hieronder wat wijzer gewordem (zat tussen 1 vd 100 driverguide comments)
Ik ga het vanavond eens proberen.

http://members.driverguid...rid=49422&start=50&len=10

you have to manage your way to get this four aditional files.. - ntprint.INF ( the inf windows ask for) -ntprint.dll -ntprint.cat -ntprint.dl_ -srgb.icm actually five archives... but,, it will work that way,,, just do this,, add a printer,, when windows finds your 720c just specify the path.. for instance c \magic files\ntprint.inf then select from the list ,, hp deskjet 720c then windows will start asking for these other files and one of the main files on this download (HPVUD50.zip) never,, put xp cd in,,,,, ok,, bye,,, any comments to my e-mail..."

[ Voor 61% gewijzigd door Renkie op 09-01-2007 14:35 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als dat niet lukt - probeer het dan eens als volgt (uiteraard na een goede backup van alles):

• Gooi al je printers weg
• Gooi al je printerdrivers weg in Start -> settings -> Printers -> File -> Server Properties -> Drivers
• Stop je printer spooler service
• Ga naar %Systemroot%\System32\Spool\drivers
• Gooi alles onder die folder (W32x86 en nog een folder) weg
• Reboot je computer
• Voeg je printer opnieuw toe