Ik heb al redelijk veel gedaan met mysql alleen nu moet ik een join maken met een speciaal probleem (joins heb ik ook nog nooit eerder gedaan).
Het probleem is als volgt, ik heb 2 tabellen;
tblProductPrices;
ID
ProductID
DateFrom
DateTo
Price
En nog wat andere niet belanrijke
Deze tabel staat in van waneer tot waneer een bepaalde prijs voor een product valt en waneer deze niet voorkomt moet het product ook niet weergegeven worden.
DateFrom en DateTo zijn in de "2007-2-6 00:00:00+01" vorm.
tblProducts
ProductID
ProductDescription
In deze tabel staan alle producten met informatie etc.
Om het geheel moeilijk te maken moet ik een mysql_query hebben die uit tblProducts alleen rows weergeeft die in tblProductPrices een row heeft waarbij dat time() tussen datefrom en dateto licht.
De tabel die hij dan teruggeeft moet ook de prijs uit tblProductPrices bevatten, en mogelijkheid hebben om WHERE LIKE te gebruiken voor het zoeken.
Ik hoop dat dit enigsinds duidelijk is
Het probleem is als volgt, ik heb 2 tabellen;
tblProductPrices;
ID
ProductID
DateFrom
DateTo
Price
Deze tabel staat in van waneer tot waneer een bepaalde prijs voor een product valt en waneer deze niet voorkomt moet het product ook niet weergegeven worden.
DateFrom en DateTo zijn in de "2007-2-6 00:00:00+01" vorm.
tblProducts
ProductID
ProductDescription
In deze tabel staan alle producten met informatie etc.
Om het geheel moeilijk te maken moet ik een mysql_query hebben die uit tblProducts alleen rows weergeeft die in tblProductPrices een row heeft waarbij dat time() tussen datefrom en dateto licht.
De tabel die hij dan teruggeeft moet ook de prijs uit tblProductPrices bevatten, en mogelijkheid hebben om WHERE LIKE te gebruiken voor het zoeken.
Ik hoop dat dit enigsinds duidelijk is
Hell / 0