Laptop als desktopvervanger?

Pagina: 1
Acties:

• willemg21
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-02-2024
Beste mensen,

Ik ben op zoek naar een laptop als desktopvervanger (als dit mogelijk is). Wel moet deze dan voldoen aan de volgende voorwaarden:
  • Er moet via een docking station onmiddelijk (dus zonder steeds snoeren aan te sluiten) twee monitoren, een externe HDD, toetsenbord, muis, USB HUB, e.d. aangesloten kunnen worden.
  • De laptop moet portable zijn (< 3 kg)
  • Er moet een goede 3D grafische kaart in zitten, zodat ik eventueel ook nog grafische applicaties kan draaien.
  • Minimaal 2GB geheugen.
  • Warmteontwikkeling moet meevallen (Core 2 Duo processor??)
  • Snelle processor is belangrijk.
Mijn vraag is nu: bestaat zoiets al (vooral in combinatie met docking station)? En zo ja: hebben jullie misschien tips waar ik zo'n systeem zou kunnen laten maken c.q. kant en klaar kunnen kopen?

Alvast bedankt!

Willem

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
wat is je gebruikersdoel? kun je dat specifiek omschrijven?

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-01 12:08
Ik kan je de volgende laptop van harte aanraden, het is het top model van IBM
uit de T43 serie, het grote voordeel van deze laptop is de goede videokaart. Waardoor je later
geen duur dockingstation hoeft te kopen (dockingstation van de t43 heeft ook alleen pci en geen pci-e)

De build quality van een IBM T43 (vooral de t43 en niet in dezelfde mate de T60 (lenovo heeft iets minder zn best gedaan dan de echte IBM) is GEWELDIG, beste wat ik ken.

De link naar de oosterburen;

https://www.lapstars.de/product_info.php?products_id=2489

maak van de 6-cel een 9 cel, en je bent bijna 6 uur zonder batterij !

success

• Ethefox
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 09:18
Zoiets? Met de ThinkPad Advanced Mini DockEurope ben je klaar...

• willemg21
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-02-2024
SURFivor schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 13:44:
wat is je gebruikersdoel? kun je dat specifiek omschrijven?
Ik zal de volgende applicaties veel gebruiken:
  • Photoshop
  • Eclipse (Java development)
  • Movie Maker
  • Af en toe een spelletje
  • Veel online applicaties
  • MS Office
Achtergrond: ik studeer informatica en vind het hierdoor handig om mijn development tools ook mee te kunnen nemen (dus vandaar dat ik er over denk om mijn desktop te vervangen).

Daarnaast heb ik thuis een 'kantoor' met twee monitoren (programmeert wel zo handig), die ik ook onafhankelijk van elkaar wil kunnen aansturen met behulp van het docking station.

Ik hoop dat ik zo iets duidelijker heb omschreven wat ik doe en zoek...

Bedankt!
Willem

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Wat is je budget en wat heb jezelf al opgezocht? Het is namelijk niet de bedoeling dat wij alles voor je gaan doen. ;) Gebruik de pricewatch functie eens of zoek met Google.

Verwijderd

kijk eens naar de bussines laptop serie van hp , die hebben wat jij zoekt dockingstations etc
Pagina: 1