[Far Cry] Slechte graphics i.c.m. 6800GT

Pagina: 1
Acties:

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-11 23:14
Ik heb net Far Cry geinstalleerd op mijn pc, maar ik krijg een aantal problemen.

Ten eerste ziet het er helemaal niet geweldig uit, ook niet als ik de video opties op Very High zet.
Ik krijg bijv. helemaal geen reflecties in het water en alle grond waar of voertuigen of andere mannetjes staan wordt zwart (ook zonder overclocken).
Het aparte is ook dat als ik Auto Detect doe hij mij Low aanraadt.
Als die op Low staat wordt de grond trouwens niet zwart.

Verder kan ik als ik hem op Very High heb staan ook niet de Render Mode veranderen (hij zegt bij alle andere modes "not supported" oid.)

Dat terwijl ik een 6800GT @ 425/1150 heb die het volgens mij makkelijk op max moet kunnen spelen.
Wordt mijn videokaart nou niet goed herkend door Far Cry? Met andere spellen heb ik geen enkel probleem.

Ik draai hem overigens op 1600x1200x32 met Direct3D9. (AA en AF uit)
Mijn systeem staat hieronder in m'n sig, maar dat lijkt me niet echt van belang verder.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:43
Ik zou eens beginnen met een goede driver (zelf raad ik dan altijd de ForceWare 93.71 WHQL aan) en alle instellingen op medium zetten en van daaruit enkele settings wat hoger te gaan zetten. Bij mij ging het met Far Cry ook niet helemaal goed toen ik alles op very high had staan, toen ik een paar settings lager had gezet ging het ineens wel goed :)

[ Voor 8% gewijzigd door Hahn op 09-01-2007 14:25 ]

The devil is in the details.

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05:58
Je moet even de laatste patch installeren (die verhelpt die zwarte blokken op de gronf). Daarnaast is er ook nog een 64-bit patch die de omgeving weer net iets mooier maakt. Er is ook een gemodde patch zodat je hem op een 32-bit systeem kan draaien. Bij mij draait het als een zonnetje en ziet het er ook nog eens super goed uit!

• -DG-
Ik heb (natuurlijk) wel de laatste drivers (93.71)
Die patch zal ik eens downloaden.
En ik zal ook eens proberen om niet op very high te draaien zo, maar op gewoon high.

@Bart1983: kan jij hem met jouw 6800GT wel op very high draaien trouwens? En wat kiest die bij jou als je op auto detect klikt?

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05:58
-DG- schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 14:34:
Ik heb (natuurlijk) wel de laatste drivers (93.71)
Die patch zal ik eens downloaden.
En ik zal ook eens proberen om niet op very high te draaien zo, maar op gewoon high.

@Bart1983: kan jij hem met jouw 6800GT wel op very high draaien trouwens? En wat kiest die bij jou als je op auto detect klikt?
Ik draai alles op zijn aller hoogste
Ik ben niet thuis dus auto detect kan ik niet controleren

• -DG-
Patch 1.4 did the job. :9 Ziet er nu zoveel beter uit. Bedankt he!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
-DG- schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 13:07:
Ik heb net Far Cry geinstalleerd op mijn pc, maar ik krijg een aantal problemen.

Ten eerste ziet het er helemaal niet geweldig uit, ook niet als ik de video opties op Very High zet.
Ik krijg bijv. helemaal geen reflecties in het water en alle grond waar of voertuigen of andere mannetjes staan wordt zwart (ook zonder overclocken).
Het aparte is ook dat als ik Auto Detect doe hij mij Low aanraadt.
Als die op Low staat wordt de grond trouwens niet zwart.
Met m'n 6600GT werd ook alles op Low aangeraden, maar na install van de patch niet meer, dus...

• -DG-
Iva_Bigone schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 15:16:
[...]

Met m'n 6600GT werd ook alles op Low aangeraden, maar na install van de patch niet meer, dus...
Ja heb ik nu dus ook, na de patch. :) Het werkt dus allemaal.
Pagina: 1