ASUS W7j dilema

Pagina: 1
Acties:

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 13:59

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Ik ben al ongeveer 4-5 maanden op zoek naar een laptop. Voordat ik mijn voorlopige keuze aan jullie ten toneele zal stellen, zal ik eerst mijn wensen/eisen uileggen.

- Eigenlijk in één woord omvattend: Breed!

Ik ga mijn laptop gebruiken voor de volgende dingen:

- Internetten
- MSN/ICQ/IRC/Mail/Skype/.....
- Tekstverwerken (minimaal)
- Spelletje spelen (hoogste resolutie en hoogste kwaliteit absoluut niet nodig)
- Film kijken in bed/op vakantie
- Meenemen naar werk/vakantie voor entertainment
- Linux op uitproberen
- Paar 'werk' dingentjes

Ik wil dus zoveel mogelijk met dat ene apparaat kunnen, zonder dat ik daarvoor extra randapparatuur voor moet aansluiten/aanschaffen.

Mijn budget is niet echt laag, maar daarvoor wil ik dan ook een laptop die echt wel een aantal jaren door kan gaan, zonder dat ik over 1/1,5 jaar al spijt heb dat ik toch niet dié éne gekocht zou hebben die wél dit of dat heeft.

Budget: € 1500 (ongeveer maximaal)

Een paar dingen die ik eis:

- Minimaal T2400 Processor
Aangezien ik geen onwijs zware programma's ga draaien, maar meer in de breedte werk is een échte zware processor (7-serie) niet nodig. Als mogelijk zou ik toch graag een 5-serie processor willen hebben in verband met de 64-bits ondersteuning.
- Minimaal 1GB RAM
Momenteel draai ik op mijn PC veel verschillende (lichte) programma's en kom (zonder een spel te spelen) eigenlijk nooit boven de 1024MB aan RAM gebruik. Toch zo ik het wel willen dat het in ieder geval in de toekomst makkelijk te upgraden is naar 1,5/2GB
- Aparte grafische kaart:
Aangezien ik afentoe wel eens een spel wil spelen, een film wil kijken of in de toekomst Aero in Windows Vista wil gebruiken is een aparte grafisch kaart wel aan te raden. Een echte patser is niet nodig
- BT 2.0 +EDR
Is gewoon een must. Voor mensen die weten wat BT kan en op de hoogte zijn van de specificaties van BT weten dat 2.0 (+EDR) erg aantrekkelijk is. Door deze eis kom ik eigenlijk al snel bij ASUS uit, omdat ASUS 2.0 + EDR eigenlijk al standaard in zijn laptops heeft.
- Webcam
Ik heb nog nooit een webcam gebruikt, maar als ik dan zoveel geld uitgeef aan een laptop wil toch ook wel een webcam in mijn laptop hebben zitten.

- Uiterlijk
Wat ik ook zéér belangrijk vindt, is dat de laptop niet groter is dan 14" en er ook nog eens mooi uitziet. De standaard leyout van ASUS en Acer valt mij een beetje tegen. Dat geldt dan natuurlijk ook voor Dell, IBM, Lenovo en Toshiba.

- Géén Sony

Lijkt mij duidelijk. Er is voor elk Sony product wel een gelijkwaardig of beter product voor een lagere of dezelfde prijs beschikbaar. Tevens is de aftersales bij alle andere minimaal net zo goed of beter als die van Sony.

- Géén Apple

Niet omdat ik een afkeur tegen Apple heb (zoals ik wel tegen Sony heb), maar gewoon omdat ik toch liever die irritante Windows wil draaien, zonder dat ik daarvoor parallels oid moet gebruiken. Tevens betaal je bij Apple standaard meer als je de specs ga vergelijken.

Nadat ik mijzelf deze eisen heb gesteld ben ik natuurlijk ook zelf gaan zoeken en ben ik bijvoorbeeld op de ASUS W7j tegen gekomen die mij direct door zijn uiterlijk opviel

Afbeeldingslocatie: http://prohardver.hu/pics/newsx/2006-05/15541_asus_nb_w7j.jpg

Daarin bevalt mij eigenlijk alles, behalve onderstaande punten:

- Grafische kaart kan wel iets beter
- Géén DVI
- 1GB RAM, waarvan 512MB onboard en 1 slot gevuld door 512MB. Maximaal upgradebaar tot 1,5GB. Helaas kan er dan niet bijpluggen, maar moet ik de 512MB eruit en 1024MB er voor in de plaats. Tevens is de snelheid van het geheugen lager dan de laptop maximaal aan kan.

Nu zie ik genoeg 15,4" laptops die met mijn budget veel betere specs kan leveren. Helaas is 15,4" echt een beetje te groot en heb ik geen ASUS van 15,4" gevonden die ook nog een mooi uiterlijk heeft zoals de W7j

Tevens heb ik ook nog de ASUS V2 gevonden die eind deze maand uit moet komen in Duitsland en waarschijnlijk volgende maand in Nederland.

Alle bovenstaande minpunten van de W7j heeft de V2 niet en heeft zelf nog een hélé leuke functie erbij. De laptop ondersteund namelijk HSDPA, waardoor ik mijn T-Mobile SIM in mijn laptop kan duwen en always_online ben :D

Helaas zal de (denk ik) V2 boven mijn budget uitkomen en is hij nog niet leverbaar.

Vraag:

Als we in de term van "Door de bomen het bos niet meer kunnen zien" gaan spreken, dan ben ik waarschijnlijk de boswachter die het bos zeer goed kent maar mogelijk toch een paar boompjes nog niet kent.

Wie kan mij die éne boom aanwijzen die ik wil :P

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-01 16:06
Ik zou zeggen A8JN!

Top ding, meerdere mensen in mijn collegeklas hebben hem.

Ziet er degelijk uit en is snel.

pricewatch: Asus A8JN-4P006M (Core 2 Duo T5600; 1GB; 120GB; DVD+/-RW; 14"TFT; WXP MC)

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Of als je geld teveel hebt 'n Zepto Znote 6214W/ 6314W ;)

[ Voor 43% gewijzigd door CLB op 09-01-2007 13:05 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Tja, de Zepto's zijn zeer verleidelijk. Ik heb al contact gehad met Dennis van DenneD, om informatie op te vragen over de Bluetooth versie die in de laptop zit en dat moest een BT2.0 zijn.

Toch denk ik dat ik niet voor een Zepto ga. De specs/prijs verhouding is heel mooi, maar het uiterlijk staat mij totaal niet aan en als ik zo'n bedrag aan een apparaat uitgeef, dan moet hij er toch ook minimaal een beetje leuk uitzien....

De A8JN is zéér zeker mooie optie, zij het niet dat de grafische kaart toch imo echt aan de té lage kan is. Ook het uiterlijk valt met ten opzichte van de W7j tegen. Maar, hjier zou ik nog net mee kunnen leven.

Verder heb ik de ASUS A8Js gevonden (op de ASUS site) maar het lijkt wel dat geen enkel verkooppunt in Nederland deze laptop voert...

ARG.... @#$%#&^ Moeilijk

-

• HANC
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09-2024
Ik heb zelf enkele maanden geleden de knoop doorgehakt en een Asus W3J gekocht.

Heeft 14' scherm, batterij tijd makkelijk 3 uur (8 cells)
ATI x1300 256mb videakaart, 100gb hdd, dvd rw, wlan 54mbit, BT2.0, ir, 3 x usb 2.0

ik heb 2 maanden gewerkt met een T2400 proc erin in afwachting van m'n T7400 eigenlijk had T2400 er prima in kunnen blijven maar ik houd er rekening mee over 2 jaar naar vista over te zullen schakelen. Ik wil 4 jaar met laptop minimaal doen (kijken of het lukt).

Ook heb ik er 2 gig memory inzitten (667 mhz) dit lijkt wat overkill maar ik kan nu vrij envoudig 2 VMware sessies draaien waarin bij 1 oa linux getest wordt.

Ik zou zelf geen andere meer willen mede omdat de beeldgrootte icm resolutie 1280 x 768 voor mij er prettig is. Hogere resoluties zijn bij gamen erg fijn maar ik persoonlijk vind dat neit in de windows/windows applicatie omgevingen. Daarnaast is de laptop klein en licht genoeg om fijn op de bank te hangen of lkkr in bed filmpje via wireless vanaf andere pc te streamen of natuurlijk mee te nemen.

Let wel dit zijn heel vaak erg persoonlijke voorkeuren!

Bovendien moet je ook een niet al te krap budget hebben want dit soort combinatie zijn vrij proijzig vind ik ( ok ik heb win xp pro + offic 2k3 officieel erbij gekocht).

[ Voor 10% gewijzigd door HANC op 10-01-2007 09:16 . Reden: type, aanvulling ]

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Wat heb je uiteindelijk voor jouw configuratie betaald dan?

-

• CLB
  • Niet online

CLB

@ Ginz: Ja daar heb je zeker gelijk in! Als je iets duurs koopt moet 't ook wel mooi uiterlijk hebben!

Ik ben zelf trouwens ook benieuwd hoe de Asus A8JN er in reallife uitziet!
Een vriendin van me gaat 'm zaterdag aanschaffen dus dan kan ik 'm ook gelijk bekijken!

En je budget is natuurlijk wel heel hoog heh!
Misschien is 't 'n optie om nu de Asus A8JN aan te schaffen voor 930/950 euro?
T5600 / 1 GB RAM/ 120 GB HD/ GO 7300/ Windows MCE/ BT/ Webcam/ Tas/ Muis/ 2 jaar garantie.

Hier kun jij zeker 2 a 2,5 jaar mee vooruit! In die tijd heb je nog wat bijgespaart, verkoopt je A8JN en koopt 'n nieuwe laptop die dan goede specificaties heeft!? 't Is denk moeilijk om nu eisen te stellen aan 'n laptop die je minimaal 4 jaar wil gebruiken!? Je weet nooit wat er gaat komen qua hardware dus!?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
CLB schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 10:39:
't Is denk moeilijk om nu eisen te stellen aan 'n laptop die je minimaal 4 jaar wil gebruiken!? Je weet nooit wat er gaat komen qua hardware dus!?
Tja, dat verwacht ik ook niet... Maar ik probeer wel om alle nieuwste technologieën in mijn aanschaf te hebben, die ik mogelijk in de toekomst wil gaan gebruiken.

Windows XP met MCE en een DVI interface heb ik nu niet nodig. Maar, in de toekomst wil ik wel mijn laptop gaan gebruiken als mediacenter(tje).

Als ik binnenkort Vista met Aero wil gebruiken, wil ik niet dat ik dan opeens toch beter voor net die andere laptop had gekozen, omdat daar een zware grafische kaart in zit, die deze functie wel goed uitvoert. Daarom wil ik ook een normale/redelijke grafische kaart in mijn lapto...

Dus ik wil graag goed op de toekomst voorbereid zijn. En toch ben ik geen poweruser....

-

• HANC
  • Laatst online: 13-09-2024
Ginz schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 09:39:
Wat heb je uiteindelijk voor jouw configuratie betaald dan?
2500 euro ongeveer,

maar zat car adapter bij, winxppro, office 2k3 basic, pixel garantie, verlengde verzekering, en 2 usb kabels voor serieel en parallel.

o en ik zie dat er geen ATI 1300 maar een ATI 1600 kaart in zit.

de w3j is ondank z'n comapcte formaat erg stevig en ziet er ook netjes uit (naar mijn mening dan).

• MyTi
  • Laatst online: 08-10-2025
Ik heb ongeveer precies hetzelfde dilemma gehad en heb voor de Zepto 6214W gekozen...

• CLB
  • Niet online

CLB

MyTi schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 12:50:
Ik heb ongeveer precies hetzelfde dilemma gehad en heb voor de Zepto 6214W gekozen...
Hij vind 't uiterlijk daarvan not done! En bij 'n uitgave van 1500,- moet 't wel mooi zijn vind ik (en hij ook)

Vista Aero moet makkelijk kunnen draaien op die GO 7300 btw!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Ik heb wel eens een plaatje hier op het forum gezien met een overzicht van verschillende grootte van displays. Helaas begon die overzicht bij 17"

Heeft iemand ooit ergens een overzicht gevonden van de verschillen in grootte van 13,3" - 14" - 15,4"?

Ik wil namelijk zoals in de TS vermeld het liefst maximaal een 14". Mocht ik voor een 15,4" kiezen, dan kan ik veel meer specs voor hetzelfde geld krijgen... Maar wil dus eerst wel even een overzichtje.

-

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:07
1. Ga voor een 64-bit CPU. Net dat ene wat je zegt over na 1 jaar spijt krijgen. Zelf draait Vista x64 hier even snel als XP x86. Er zijn mensen die echt vinden dat Vista x86 brak is tegenover x64.

2. Een nv GF 6100/ATi Radeon X1150 kunnen Aero al met gemak draaien. Aero heeft alleen de videokaart nodig voor het glass effect, daar zijn DX9 shaders voor nodig. Als ik op de accu werk gaan deze shaders uit en hou ik Aero zonder glass over. Ook met een terug geschroefde 7600 draait Aero als een zonnetje, ik merk dan ook geen verschil op de glassna.

Verwijderd

Grinz, kijk eens bij xxodd notebooks! (op www.computerpirates.com bijvoorbeeld!), xni812di wil ik misschien gaan aanschaffen.. prachtig dingetje..
Pagina: 1