[ASUS p5nd2] Windows installeren lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-05 14:03
Ik heb vorige week een Asus p5nd2 gekocht. Ik ben hier al eens mee terug geweest, omdat hij niet werkte. Hij doet nu in iedergeval al meer dan dat hij deed, maar hij werkt nog niet helemaal lekker. Als ik windows probeer te installeren, geeft hij na de reboot, waarna je normaal dus in de "grafische" modus komt, een BSOD met de melding: IRQL not less or equal. Na wat zoekwerk ben ik erachter dat dat met de drivers te maken heeft, er staat echter geen bestandsnaam bij. Ik weet dus niet van welk onderdeel... Ik had er eerst een simpel pci kaartje inhangen, dus ik dacht dat het daaraan lag, maar ik heb nu een nieuwe kaart, en de fout blijft.

Ik heb verschillende windowsversies geprobeerd, XP prof. x64, XP prof. x86, Vista NL Final x64, maar geen van allen werkt.
Misschien dat het aan de idedrivers ligt? Ik wilde ze al van de cd afhalen, maar daar staan alleen SATA drivers op.

Mijn systeem:
Asus p5nd2-se
Intel Pentium D 820 2.8 Ghz
Corsair 512MB x 2 (1GB) PC5400 DDR2,(Corsair TWIN2X1024-5400C4)
Gigabyte 7800 GTX 256 mb pci-e 16x
OCZ modstream 520 watt
40 gb maxtor schijf, ide( is aan vervanging toe, maar heeft altijd goed gewerkt.)

:)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:51

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je gaat toch wel Windows installeren met de S-ATA drivers (via F6 enzo)? En als je de videokaart er eens uithaalt, haalt dat wat uit?

Verder heb je allemaal al diagnostiche test gedraaid? Memtest, harde schijf test?

[ Voor 24% gewijzigd door Outerspace op 09-01-2007 12:34 ]

Wauw, een sig!

Verwijderd

Scan je geheugen eens met een test tool. Ik heb indertijd hetzelfde gehad en bij vervanging van het geheugen was mijn probleem opgelost. Een tool dat je kan gebruiken is MemTest86 (http://www.memtest86.com/)

• endness
Ik wil windows installeren op een ide schijf, dus satadrivers installeren lijkt me niet nodig..

Zoals je hebt kunnen lezen heb ik er eerst een pci kaartje ingehad, maar dat werkte helemaal niet. Ik kan de kaart er wel uithalen, maar dan kan ik dus nog niet zien of het werkt :+

Ik heb nog geen check's gedaan, geheugen is net nieuw.
Hardeschijf heeft met mn vorige mobo perfect gewerkt, dus ik denk niet dat er probleem mee is..

Ik zal vanmiddag voor de zekerheid toch maar een test draaien, zit nu niet thuis ;)

[ Voor 9% gewijzigd door endness op 09-01-2007 12:39 ]

• endness
Nou,, het lijkt me een duidelijke situatie, 288 errors in memtest86..
Ik ben nou het andere reepje aan het testen, en dan proberen..

Jullie horen het wel }:O

EDIT:
Ik kreeg net windows aan de praat met installeren, hij ging nu een stuk verder. Maar nu knalt hij er middenin opeens uit, en geeft hij weer de IRQL not less or equal BSOD.
Ik weet echt niet meer wat ik met dit bordje aanmoet, ik ga morgen Yorcom dan ook maar weer eens bellen..

Memoryerrors liggen ook aan het bord, ik heb de geheugenbankjes in de woonkamer geprikt en daar vond hij er geen 1! :/

[ Voor 56% gewijzigd door endness op 09-01-2007 21:01 ]

• Pshyto
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-03-2020
is het geheugen wel goed compatible met het mobo?

• endness
Pshyto schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 18:11:
is het geheugen wel goed compatible met het mobo?
Hij staat niet in de QVL, maar het werkt nu wel.
Ik heb het geheugenvoltage veranderd van auto naar 1.8v, en dat werkt perfect.
Ik krijg nu alleen de melding:

Het systeem heeft een van de bestanden met de registergegevens van het systeem moeten herstellen door middel van een logboek of een vervangende kopie. Het herstellen is gelukt.

Opzich niet zo'n probleem, maar wel irritant :+

[ Voor 4% gewijzigd door endness op 10-01-2007 18:59 ]

Pagina: 1