Toon posts:

[XP] Kan geen gebruikers aan lokale administrators toevoegen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een upgrade van xp home naar xp professional en het lid worden van het domein, probeerde ik een domein gebruiker aan de lokale administrators groep toe te voegen. DIt lukt echter niet. Ik ben ingelogd als (domein) administrator en kan in computermanagement, local users en groups, groups, administrators, add bij locations alleen kiezen voor de lokale machine niet voor het domein/ active directory.
Wat gaat er hier mis en wat kan ik doen om dit op te lossen?

Google komt niet met bruikbare resultaten vandaar mijn vraag hier.

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:15
hoe ik het hier altijd doe, is "My Computer, Properties" tabblad "Computer Name".
Hier de wizard volgen om de PC in het netwerk te hangen, en op het einde krijg je de vraag of je een domeingebruiker lokaal wilt aanmaken, en welke rechten deze dan zou moeten krijgen

Dit werkt ook via Control Panel -> User Accounts -> Add User.
Hier invullen \\domeinnaam\username en kiezen welke rechten hij krijgt ..

Waar jij verkeerd doet is:
Je zit in computermanagement bij LOCAL users en groups. Je kan hier wel een global user zien die lokaal is toegevoegd, maar niet aanmaken ;)

[ Voor 17% gewijzigd door magiel op 09-01-2007 12:35 ]

Ik wil het er _niet_ over hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Het is dus de bedoeling om een domain user aan de local administrators toe te voegen. Het probleem is dus dat ik de domain users niet kan zien, niet kan kiezen

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:15
omdat je op de verkeerde plek naar domain users zoekt ;) .

Als domain-administrator naar Control Panel -> User Accounts gaan, en daar klikken op Add user.
Hier de wizard volgen, en voila :)

Ik wil het er _niet_ over hebben.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat de Windows versie in je topic titel staat - let hier aub ook zelf op :)