[asp.net] iframe vervanging

Pagina: 1
Acties:

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Hey,

Deze morgen ben ik begonnen met een simpel menuutje (onmouseover div visible/hidden).
Toen kwam ik tot de ontdekking dat div`s niet over iframes konden hangen (in FF wel, maar in IE6 en zelfs 7 niet). Spelen met z-index, position: absolute; allemaal geen effect.
Wat hacks geprobeerd met iframes na de iframe plaatsen en dan pas het menu werkte wel, maar vond ik geen mooie oplossing.

Nu heb ik de iframe vervangen door een <!--# include file=" url "--> en in deze url heb ik met asp.net een pagina gemaakt die d.m.v. Server.Execute("url") de gewenste pagina in de included page laad.
Mooie oplossing naar mijn idee, iframe is weg, pagina is in de clientcode 1 geheel en de "hoverdiv" kan over de content heen geplaats worden.

Nadeel is nu dat ik de hele pagina telkens met verversen (menu, bg, etc.) als ik iets anders wil tonen, i.p.v. alleen het iframe.
Iemand een idee hoe ik die Server.Execute kan aanroepen vanuit een button (met javascript?) en zo dynamisch alleen de included page alleen vervangen en de rest laten staan (dus zelfde werking als de iframe).

Indien je 100% zeker bent een werkende oplossing te hebben op een andere manier (bijv. toch met iframes) wil ik het ook weten, maar de hoofdmode van dit topic is een oplossing voor de included page.

Alvast bedankt!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je moet dan gaan kijken naar oplossingen ala AJAX. Hierdoor kan je asynchroon data ophalen en weergeven in je (in dit geval) html element.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.