Sinds enige tijd werkt phpmyadmin niet meer. Ik heb vanalles geprobeerd waaronder:
- Herinstalleren van phpmyadmin, inclusief nieuwere versies en vanuit de source
- Herinstalleren van apache
- Herinstalleren van php4
- config.inc.php ge'chmod naar alles van 777 tot 660 en dergelijken en bovendien chowned naar de webserver gebruiker (in dit geval www-data)
Na al het installeren van phpmyadmin (afgekort pma) krijg ik de melding dat config.inc.php niet gevonden kan worden of dat er parse fouten inzitten. Nu staat deze file op de juiste plek (weghalen geeft namelijk een andere error) en als ik via de pma inlog pagina op de file zelf klik komt er een blanco pagina (wat volgens de errorpagina zou duiden op een correcte config.inc.php).
Na het installeren van de source krijg ik wat meer informatie en zie ik:
Fout
MySQL retourneerde:
#1045 - Access denied for user: 'root@localhost' (Using password: NO)
Ik hoor jullie al roepen: je wachtwoord is niet goed ingesteld in config.inc.php! Echter, met een vergelijkbaar pakket (eskuel) kan ik met precies dezelfde gegevens WEL inloggen. Daar ligt het niet aan. Ik kan me zo bedenken dat mysql zelf een paar tabellen mist. Ik geloof dat ik in een opruimingsvlaag de db PMA in mysql heb verwijderd. Kan ik dat op één of andere manier repareren met de commandline? Zo ja, hoe log ik daar in (krijg daar dezelfde foutmelding als hierboven).
Voor de foutpagina zelf: http://opgelost.nl/phpmyadmin/
Is er iets anders aan de hand dan dat ik hier voorstel? Spui je ideeën!
- Herinstalleren van phpmyadmin, inclusief nieuwere versies en vanuit de source
- Herinstalleren van apache
- Herinstalleren van php4
- config.inc.php ge'chmod naar alles van 777 tot 660 en dergelijken en bovendien chowned naar de webserver gebruiker (in dit geval www-data)
Na al het installeren van phpmyadmin (afgekort pma) krijg ik de melding dat config.inc.php niet gevonden kan worden of dat er parse fouten inzitten. Nu staat deze file op de juiste plek (weghalen geeft namelijk een andere error) en als ik via de pma inlog pagina op de file zelf klik komt er een blanco pagina (wat volgens de errorpagina zou duiden op een correcte config.inc.php).
Na het installeren van de source krijg ik wat meer informatie en zie ik:
Fout
MySQL retourneerde:
#1045 - Access denied for user: 'root@localhost' (Using password: NO)
Ik hoor jullie al roepen: je wachtwoord is niet goed ingesteld in config.inc.php! Echter, met een vergelijkbaar pakket (eskuel) kan ik met precies dezelfde gegevens WEL inloggen. Daar ligt het niet aan. Ik kan me zo bedenken dat mysql zelf een paar tabellen mist. Ik geloof dat ik in een opruimingsvlaag de db PMA in mysql heb verwijderd. Kan ik dat op één of andere manier repareren met de commandline? Zo ja, hoe log ik daar in (krijg daar dezelfde foutmelding als hierboven).
Voor de foutpagina zelf: http://opgelost.nl/phpmyadmin/
Is er iets anders aan de hand dan dat ik hier voorstel? Spui je ideeën!
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.