Toon posts:

Trage laptop met continu 100% belaste CPU

Pagina: 1
Acties:
  • 272 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Laptop 1 jaar oud
Packard (H)Bell
Modbreak:Doe eens even niet zo kinderachtig

Intel P4 3.08
512MB geheugen, 60 GB hd, 64MB videokaart,
start traag programma's op. Fan draait vrijwel continu voluit en processor is continue 100% belast.
Tune-up 2006 draait regelmatig en haalt wel wat fouten eruit maar dat levert geen snelheidswinst op.
HD, is gedefragmenteerd, is 80% vol. Ik kan me niet herinneren wanneer de traagheid is begonnen.
Wat kan ik doen om te achterhalen wat er aan de hand is, of liever nog wat is er aan te doen zonder data verlies.
gr. Hans

[ Voor 5% gewijzigd door dion_b op 09-01-2007 12:46 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:51

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Download Microsoft Process Explorer eens en kijk eens wat er vreet :)
En met taskmanager al eens gekeken?

Wauw, een sig!

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

Ctrl+Alt+Delete in taskmanager alles rangschikken volgen CPU time en kijk eens welk proces het je systeembronnen vreet
Draai je NIS of NA want ik heb ook een 3 Ghz gehad die soms wel 100 % klokte tot ik hem opnieuw opstarte en dan was het meestal CCproxy.exe dat alles opvrat

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:09

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Virusscanner al laten scannen?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Windows up to date? Spywarescans gedaan met verschillende programma's? Firewall geinstalleerd?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Blackstealth
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11-2022
Ga nou niet alle processen nakijken, viruscanners, achtergrondprogramma's.....&shit.....Gewoon even RecoveryCD van Packardb(h)ell erin rossen. Iedereen maakt toch backups :| dus dat moet geen probleem zijn...... Is waarschijnlijk een bult spyware waar je eng van wordt. Doet ie het dan nog kun je nog een biosupdate draaien indien deze beschikbaar is dan kun je eventueel aan een hardwarematig defect gaan denken.

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

Blackstealth schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 21:51:
Ga nou niet alle processen nakijken, viruscanners, achtergrondprogramma's.....&shit.....Gewoon even RecoveryCD van Packardb(h)ell erin rossen. Iedereen maakt toch backups :| dus dat moet geen probleem zijn...... Is waarschijnlijk een bult spyware waar je eng van wordt. Doet ie het dan nog kun je nog een biosupdate draaien indien deze beschikbaar is dan kun je eventueel aan een hardwarematig defect gaan denken.
Recovery CD doet wel format :S voor moest je het nog niet weten en dan kan je weer alles opnieuw gaan installeren.

Hardwarematig lijkt me ook wat overdreven :)

processen checken in takenbeheer dan weten we weer wat meer ( _O- toffe woordspeling)
als hij NIS draait dat is gewoon een systeemvreter ik heb die er ook bij mij afgegooid omdat die al m'n systeembronnen opvrat en ik denk dat dit ook het geval zal zijn bij onze vriend kurha

( ik heb ook een packard bell maar een desktop 3GHz 1024 MB RAM ... )
en draaide soms ook aan 100 % met NIS :( stomme CCPROXY.EXE

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• twister00004
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-08-2025
was een tijdje geleden ook iets met windows auto update die at 100%

Verwijderd

Topicstarter
In wndows taakmanager gekeken daar staan veel dingen op 0 alleen SYSTEM staat 95 achter

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:33

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 19:54:
In wndows taakmanager gekeken daar staan veel dingen op 0 alleen SYSTEM staat 95 achter
Je bedoelt "System Idle Process", dat betekend dat je processor voor 95% uit zijn neus aan het eten is. ;)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 19:54:
je zegt zelf dat je processor 100% belast is, dus welke is het nou?
Kijk eens in het grafiekje bij taakbeheer. lijntje constant hoog of met kleine piekjes.

Sowieso zijn laptops een stuk trager, zeker met die langzamere harde schijven.

Verwijderd

Topicstarter
De grafiek in taakmanager is constant hoog

• martijn1992
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-05 04:26
Heb je al gescand voor spyware, virussussen etc? Heb je trouwens al een reinstall geprobeert?

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Kurios schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 23:40:
[...]
Sowieso zijn laptops een stuk trager, zeker met die langzamere harde schijven.
Trager dan wat? Een XPS M1170 met Core 2 Duo en 7200RPM HDD is echt wel sneller dan jouw Pentium 4, veel laptops hebben tegenwoordig zowieso al een 7200RPM HDD, niet alleen de gamelaptops.

Een tijdje waren de Intel Core Duo's zelfs superieur aan hun P4 aanverwanten tot de C2D kwam..

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
dan hun desktop collega's van hetzelfde budget :?

7200 rpm is echt niet standaard nu he, alleen bij de topmodellen.

Verwijderd

Topicstarter
geen spyware en virussen gevonden, nog steeds draait de processor op 100% nog geen reïnstall gedaan, zijn er nog ander opties?
Pagina: 1