Toon posts:

Welke laptop is a) zuinig (batterijleven) en b) STIL?

Pagina: 1
Acties:
  • 355 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb aardig wat in het rond gezocht, maar hoe meer specs ik tegenkom hoe gekker ik wordt.
De laptop-wereld lijdt aan ernstige overdaad aan verschillende modellen. :)

Ik zoek voor (vooral) muziekbewerking en -opname een zo stil mogelijke laptop.
Ik heb inmiddels begrepen dat zowel de Core 2 Duo als de Turions (eventueel X2) van AMD redelijk zuinig/efficiënt zijn en toch aardig presteren.
Dus ik wil zeker de Celerons en Pentiums vermijden. Een vriend heeft een Asus met Pentium M en ook die fan maakt overuren. Of is dat een uitzondering?

Ook, zowel over de Turions als de Core 2 Duo kun je reviews tegenkomen dat ze flink heet kunnen worden en dan gaat de fan vrolijk tekeer.
Dus, wat moet het worden, Core 2 Duo of Turion 64 (X2)?
Weet iemand wat goeie (echt) stille merken/modellen zijn (hang het ook van de behuizing af?)?

Daarnaast wil ik ook tegen elke prijs Apple's hardware vermijden. Milieu-vandalen zijn het. ;)
Ook Toshiba en Dell ben ik geen fan van.
Op de laptop komt alleen Linux te staan dus als de grafische kaart en de Wlan van Intel zijn is er een grote kans dat het allemaal makkelijker aan de praat te krijgen is.

Prijs dacht ik zo ong. €900 ~ €1200 (?), maar voor echte kwaliteit wil ik wel het geld overhebben als het meer moet worden.
Liever geen 17", dan wordt meenemen geen feest.

(Wow, sorry voor al die eisen).

Nu hopen dat iemand dit leest.
Heel erg bedankt voor alle tips!

<edit> Gamen doe ik nooit, dus grafisch hoeft het allemaal niet geweldig te zijn. </edit>

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2007 11:36 ]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-01 20:37
Als je een Intel WLAN en Graka wilt, dan moet je toch echt een Intel proc nemen. Althans ik heb eigenlijk nooit echt AMD procs samen met Intel hardware gezien. Overigens kun je dan inderdaad de Core (2) Duo of Core Solo nemen. Deze zijn goed energiezuinig en zijn best wel stil. Daarnaast zou je kunnen overwegen om een 9-cell batterij te nemen in plaats van een 6-cell. Dit kan soms een uur batterijtijd schelen.

Als je toch voor AMD kiest. AMD Turions en ook Semprons (soort Celeron van AMD) zijn allebei best wel stil en hebben ook een goede prestatie. Vooral het Cool 'n' Quiet wat erop zit is fijn. DIt houd in dat hij terugschakelt naar een lagere clockfrequentie om zo energie te besparen, en ook koel te blijven. Als je een AMD-laptop koopt zou ik er proberen geen VIA chipset bij te krijgen. Deze zijn - volgens mij - vaak moeilijker aan de praat te krijgen in Linux. Verder zijn ook pure onboard kaarten van ATi moeilijk aan de praat te krijgen. Denk hierbij aan de ATi Radeon Xpress 200(M).

Overigens kun je het beste je laptop wel een keer in de zoveel tijd goed schoonmaken (fans uitstofzuigen, etc) als je wilt dat hij heel stil blijft.

Veel succes ermee, ik hoop dat je wat kunt met deze info!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik heb een acer met een pentium M, en daar hangt het ervanaf of ik aan netstroom hang of op accu werk hoeveel de fan draait (en natuurlijk ook processor temperatuur), maar zolang ik er niks belachelijks mee doe is de fan altijd uit op accu and staat hij minder dan helft van de tijd aan op netstroom. Dus dat is anders dan bij jouw vriend met asus.

Waar je verder nog op kan letten is de mogelijkheid de core voltage van je processor te verlagen. Onder windows gebruik ik daarvoor notebook hardware control, ik weet niet in hoeverre het mogelijk is onder linux en voor welke processoren. Maar het verlengt batterijduur en verlaagt temperatuur.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Hier een HP compaq NX7400 liggen, echt een prima ding. Niet zo zwaar, heel aardige batterij-duur, erg stil, en ziet er ook nog redelijk uit. Best stevig ook. O en erg fijn, weinig shit op voorgeinstalleerd. Dat is bij bv Sony wel anders.

[ Voor 20% gewijzigd door maratropa op 09-01-2007 12:58 ]

specs

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb hier een MSI S260 die echt heel stil is. De fan draait wel af en toe, maar dat merk ik alleen als ik toevallig m'n hand ernaast heb liggen en airflow voel :P
Verder doet hij lekker lang met een accu (een goede 4 uur op de 8-cell accu) en hij is lekker licht. Enige wat misschien tegen zal vallen is de schermgrootte, die 12.1" is (ik heb hem juist daarvoor gekocht, omdat ik geen zin meer had om met een 15" te sleuren).

• Pajter
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-04-2022
Heel goed dat je milieu-aspecten laat meewegen in je overweging! Zouden meer mensen moeten doen.

Wat betreft je vraag, ik heb geen specifiek model voor je, maar ken je de Livebooks van Rain?

Dat zijn laptops (en desktops) die helemaal toegespitst zijn op audiobewerking. Ze zijn rete-duur, maar misschien kun je kijken wat voor hardware ze daar instoppen en dan kijken of je een goedkopere laptop kunt vinden met ongeveer dezelfde specificaties. Zij gebruiken overigens Core 2 Duo processors.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ik zou geen AMD Turion nemen. Ze zijn best wel zuinig, echter is een Intel Centrino platform nog een stukje beter.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

GremliN-Online schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 15:51:
Ik zou geen AMD Turion nemen. Ze zijn best wel zuinig, echter is een Intel Centrino platform nog een stukje beter.
Misschien ook handig als je die stelling even onderbouwt? Waarom geen Turion?

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:47
Ik bezit zelf een asus a6va (intel centrino) en daar zit ook een x700 mobile kaart in. Het is een leuke laptop, maar hij wordt echt flink warm dus begin de fan te draaien. Verder is er echt max 3 uur accutijd mee te behalen (wifi / bluetooth etc uit). x700 is dan ook max teruggeklokt.

Bij mijn vriendin thuis hebben ze nu ook een asus a6 serie notebook met dual core. Deze is aanzienlijk zuiniger. 4,5 uur is haalbaar. (zit dezelfde accu in)

Ik denk dat zowiezo de processor wat zuiniger is, maar ik denk dat de videokaart bij mij gewoon meer trekt dan zoń onboard geval wat hun erin hebben zitten.

Misschien eens uitzoeken welke videokaarten er zoal beschikbaar zijn en hoe goed deze terug klokken voor max energiebesparing.

• GENETX
  • Nu online
Terw_Dan schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 16:36:
[...]

Zoals ik al zei is het Centrino Platform zuiniger. Dat is bewezen in benchmarks op verschilende sites. Ik zelf ben verder wel tevredern met de prestaties, wil je echt voor de accu gaan dan kun je gewoon beter geen Turion nemen.

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Pentium M is toch net zo zuinig als Core Duo/C2D? Maarja, idd, neem een Centrino (CD/C2D) dan want die zijn idd zuiniger. OVerigens hangt vanaf wat je op de laptop doet met het geluid. M'n centrino maakt soms ook geluid wanneer ik game integenstelling tot office. Verder vind ik de intel wlan ding wel beter werken dan met die icm van amd (we hebben thuis nu amd x2 en intel cd).

Verwijderd

Hoewel ik een beetje bevooroordeeld ben, zou ik je toch een IBM (Lenovo tegenwoordig) laptop aan willen raden. Waarom?

- Mijn T60p heeft 5.5 uur batterij tijd als ik divx kijk. 6+ uur als ik surf.
- IBM laptops werken perfect met Linux (hardware support, drivers, IBM support op Linux)
- Is vrij stil, ik hoor wel mijn fan om mijn T60p, maar dat komt meer door de grafische kaart, er zijn ook modellen met een Intel Media Accelerator = zuinig + produceerd weinig hitte.
- Bouwkwaliteit is onovertroffen, wellicht handig als je vaak van studio naar studio gaat.
- Security features als rollcage en active harddisk protection om je recordings veilig te houden.

Kijk ook eens naar de X60 van IBM/Lenovo, deze heeft 8 uur batterij tijd, en is uiterst compact.

Ik heb er zelf dus een T60p en ben er uiterst tevreden over. Vooral die batterij duur is ideaal.

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:18
De volgende laptop kun je overwegen om aan te schaffen:

Asus F3F AP067M Prijs: 1005 euro ecl verzendkosten+pixelgarantie
Specificaties:

Intel Core Duo T5500 (1.66GHz; 2MB L2 Cache; 667Mhz FSB)
100GB S-ATA harddisk 5400RPM
1024MB DDR2 667Mhz (1 x 1024)
8* DVD-SuperMulti Drive Double Layer/ 4-in-1 cardreader
o.a. Gigabit LAN, 1 x Headphone-out jack, 1 x Microphone-in jack, 1 x Line-in Jack, 4 x USB 2.0 ports, 1 x IEEE 1394 port, 1 x TV Out (S-Video), 1 x Express Card
15.4" WXGA ColorShine TFT (1280 x 800)
Windows XP MCE NL/UK/FR + Gratis Upgrade naar MS Vista!
Internal W-LAN 54Mbps (Intel PRO/Wireless 3945ABG)
Li-Ion 9 cells: 7200mAh, 3S3P, 79.92WHrs
3.05kg; 365 x 269.5 x 28-40.5 mm
2 jaar pick-up & return garantie
Gratis Draagtas, Optische Muis

http://www.laptops4u.nl/info/f3f-ap067m-1142.html

Overigens merk ik dat laptops met een Intel grafische kaart minder lawaai en hitte produceren dan bij een laptop met een ATi of Geforce kaart.

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:13

mr_petit

opperprutser

GremliN-Online schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 16:47:
[...]

Zoals ik al zei is het Centrino Platform zuiniger. Dat is bewezen in benchmarks op verschilende sites. Ik zelf ben verder wel tevredern met de prestaties, wil je echt voor de accu gaan dan kun je gewoon beter geen Turion nemen.
Sorry hoor, maar je vergelijkt appels met peren.
Een platform kan je niet met 1 processor vergelijken behalve dan dat het platform (centrino) (dus cpu, nic enz) waarschijnlijk bij elkaar echt meer stroom verbruikt dan een losse turion.
Als je processors 1:1 vergelijkt:
(we nemen even 1600MHZ)
Turion 64 X2 TL-50 1600mhz 512KBL2 TDP: 31,0W
Turion 64 X2 TL-52 1600mhz 1MBL2 TDP: 31,0W
Core Duo T2050 1600mhz 2MBL2 TDP: 31,0W
Core 2 Duo T5500 1666mhz 4MBL2 TDP: 34,0W (geen 1600mhz aanwezig)
De overige onderdelen van een 'platform' (en niet te vergeten het scherm en de GPU) zullen qua zuinigheid waarschijnlijk de doorslag geven.

Dat neemt niet weg dat een CD/C2D waarschijnlijk beter persteert in multimediaomgevingen en daardoor een betere keuze is. In een wetenschappelijke omgeving of voor rendering was dat misschien anders geweest.

"man is not truly one, but truly two,"

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Wat denk je van een MSI Megabook S262?
-Core2Duo
-2Kilogram
-4 uur op 1 accu
-stevig (aluminium/magnesium legering shell)
-Intel integrated video en W-LAN
-Klein (12.1" widescreen LCD. Glaretype, erg scherp)
Terw_Dan schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 16:36:
[...]

Turion64 X2 vs Core2Duo maakt niks uit qua zuinigheid. Ze zijn beide even zuinig.
(kijk maar eens naar de accuduur tussen de MSI S262 en S271. Ongeveer gelijke laptops, C2D vs T64X2. Doen beide even lang op de accu.

[ Voor 51% gewijzigd door McKaamos op 09-01-2007 22:26 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

McKaamos schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 22:17:
Wat denk je van een MSI Megabook S262?
-Core2Duo
-2Kilogram
-4 uur op 1 accu
-stevig (aluminium/magnesium legering shell)
-Intel integrated video en W-LAN
-Klein (12.1" widescreen LCD. Glaretype, erg scherp)

[...]

Turion64 X2 vs Core2Duo maakt niks uit qua zuinigheid. Ze zijn beide even zuinig.
(kijk maar eens naar de accuduur tussen de MSI S262 en S271. Ongeveer gelijke laptops, C2D vs T64X2. Doen beide even lang op de accu.
Precies, daarom vroeg ik me ook af waarom geen Turion. Die S262 is overigens aan te raden (heb zelf dan wel de S260, maar is prima notebookje)

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Terw_Dan schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 00:04:
[...]

Precies, daarom vroeg ik me ook af waarom geen Turion. Die S262 is overigens aan te raden (heb zelf dan wel de S260, maar is prima notebookje)
Voor energieverbruik hoef je het niet te laten iig.
Ik heb zelf een S271 (mooi in et wit :) ) en het werkt heerlijk.

Misschien zit het hem in de overweging van drivers. De gewenste linux distro heeft misschien wel standaard support voor Centrino, en niet voor AMD's CnQ en PowerNOW.
On the other hand, AMD heeft ook gewoon linux drivers daar voor, dus opzich mag het niet zo'n probleem zijn.

oh en uiteraard, ze zijn echt heel erg stil. Veel stiller als m'n vorige notebook iig (Toshiba Satellite Pro 4600)

[ Voor 8% gewijzigd door McKaamos op 10-01-2007 00:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen, ontzettend bedankt.
Ik post hier voor het eerst over hardware en als het over hardware gaat is de feedback echt enorm, zie ik (!).

@Alex3305, bedankt; stofzuigen is inderdaad een belangrijk punt. Hoeveelheid stof op m'n desktop moederbord lag was ook schrikbarend. :o
Wat die Cool 'n' Quiet betreft, ik denk dat ik ff moet uitzoeken hoe dat software-matig zit. Ik hoop nl. dat dat niet iets is dat alleen in Windows geregeld is, anders heb ik er met Linux niks aan (tenzij er weer drivers voor zijn geknutseld natuurlijk :) ).

@furby-killer, ik ga op zoek naar die progjes voor voltage onder Linux. Die Linux-knakkers zijn soms ook fanatieke onderklokkers dus het zou er moeten zijn.

@gladiool, dat voorinstalleren van shit, daar baal ik ook van, vooral als ik er voor betaal en ik smijt het er meteen weer af bij het installeren van Dat Andere OS. Als er maar geen hidden partities met Windows-recovery ellende op staat. O-)

@Terw_Dan, helemaal eens met het formaat-verhaal. 17" laptops moeten helemaal verboden worden.

@Pajter, interessant maar idd. prijzig. Misschien wordt het dan toch Core 2 Duo? (Zal pijn doen voor een lichtelijk pro-AMD figuur als ik).

@Terw_Dan, BoyzNDaHood, tnx. Ik moet wel zeggen dat ik Intel super-irritant verwarrend vind, qua benamemingen van hun spullen iig. In advertenties heet dezelfde cpu de ene keer "Centrino Duo", dan weer "Core Duo", enz., zonder dat het echt duidelijk is of het allemaal hetzelfde is of toch weer niet. En Pentium+Centrino is toch weer wat anders dan Core (2) Duo+Centrino? M.a.w., Conroe is toch een wat andere (ik neem aan, beter) architectuur dan Pentium?

@Flex-Oink, ik weet het niet met Lenovo, er zijn na overname van IBM een aantal nare berichten over hun Linux-toewijding geweest.
Ik geloof zeker dat die machines goed in elkaar zitten.

@PCMedic, tnx alleen hoef ik geen upgrade naar Vista maar juist m'n MSW-geld terug. 8) Ziet er wel goed uit, ik denk idd. dat ik zeker voor die Intel Wlan 3945abg ga (en Intel graphics).
9 Cells batt., ook goed idee.

@mr_petit, da's weer een andere invalshoek, als ik een Turion+Intel Wlan/video zie ga ik die ook overwegen.

@McKaamos, MSI heb ik altijd wel een koel/cool merk gevonden, vooral door die kleine s-serie laptops. Ik vond het wel vreemd dat die 12" altijd vrij duur waren, maar als de 'verpakking' alu/magnesium is is dat een grootpluspunt.
Ik ga wel ff checken welke Intel Wlan dat dan is.

Allemaal erg bedankt, nou ben ik haast wel verplicht om er snel eentje te bestellen.
Ook niks leukers dan een Turion vs. Centrino discussie. :9

Verwijderd

Topicstarter
McKaamos schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 00:08:
[...]

Voor energieverbruik hoef je het niet te laten iig.
(...)
oh en uiteraard, ze zijn echt heel erg stil. Veel stiller als m'n vorige notebook iig (Toshiba Satellite Pro 4600)
Bedoel je de MSI-laptops?

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Turion64 X2's versus Core2Duo's in het algemeen.
Maar als mooi vergelijkingsplatform kan je perfect naar de S serie van MSI wijzen. Praktisch gelijke laptops waar het verschil in de CPU zit. Die zijn qua verbruik gewoon praktisch gelijk. Dus in dat opzicht maakt het echt niet uit welke je pakt.
Als je zuinig wil, zal je echt naar de andere onderdelen moeten kijken (bij verschillende laptops) GeForce Go vs Integrated Graphics is een wereld van verschil in accu verbruik. Daarnaast doet een klein scherm ook wonderen voor de accuduur. Klein scherm => minder grote backlight buis => minder enerige verbruik.

En die MSI laptops zijn inderdaad erg stil.

[ Voor 29% gewijzigd door McKaamos op 10-01-2007 01:17 ]

• GENETX
  • Nu online
Dat si wel zo. Bij de Asus A6 met TL-52 en Go 7600 zie je een groot verschil met Core Duo en X1600. Dat verschil kan al oplopen naar 30-45 minuten op 4 uur max voor de CD.

Verwijderd

Topicstarter
GremliN-Online schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 08:43:
Dat si wel zo. Bij de Asus A6 met TL-52 en Go 7600 zie je een groot verschil met Core Duo en X1600. Dat verschil kan al oplopen naar 30-45 minuten op 4 uur max voor de CD.
<grafische kaart leek-modus> Dus, die Turion met nVidia Go 7600 is een stuk zuiniger voor je batterijen dan Core Duo met ATi X1600. Maar dat komt dus alleen door die grafische kaart, of...?
Dan zou ik wel die twee kaarten vergeleken willen zien met dezelfde cpu. ;)

• BoyzNDaHood
Nee, wat hij bedoelde is dat er wel degelijk verschil zit in de processor. Sommige mensen hierboven beweren dat AMD Turion X2, Intel Core Duo en Core 2 Duo net zo zuinig zijn. Maar in praktijk wijst uit dat er een verschil is in zuinigheid. De Core Duo is zuiniger dan de Turion X2. Misschien dat de videokaart een verschil maken, dat weet ik niet maar ze zijn denk ik wel ongeveer vergelijkbaar.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Juist niet. Kijk voor de lol eens naar de TDP, exact gelijk.
Plus dat zowel AMD als Intel even goede energiebesparende functies kennen.
Het komt echt aan op verschillen in de rest van de hardware die de zuinigheid bepalen.

Zoals eerder aangehaald kun je voor die vergelijking eens kijken naar de MSI S262 en S271.
Praktisch zelfde platform, maar andere CPU. En ze zijn beide even zuinig.

• BoyzNDaHood
2 Reviews van eenzelfde website:

S271 // MobileMark05 batterijduur (minuten) 191

S262 // MobileMark05 batterijduur (minuten) 234

Zoek verder maar eens benchmarks op van turion x2 vs core duo, en je zal zien dat core duo toch echt elke x langer meegaat.

Overigens zuipt een Geforce 7600 natuurlijk meer dan een GMA 950, maar zeg niet dat een Turion X2 net zo zuinig is als een Core Duo processor. En natuurlijk zal een 12 inch laptop zuiniger zijn dan 15,4. Maar als iemand vast besloten is één formaat te nemen, en vergelijkbare videokaart dan zit er altijd nog verschillen in de processor.

[ Voor 40% gewijzigd door BoyzNDaHood op 12-01-2007 02:02 ]

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:34
@Alex3305, bedankt; stofzuigen is inderdaad een belangrijk punt. Hoeveelheid stof op m'n desktop moederbord lag was ook schrikbarend. :o
Wat die Cool 'n' Quiet betreft, ik denk dat ik ff moet uitzoeken hoe dat software-matig zit. Ik hoop nl. dat dat niet iets is dat alleen in Windows geregeld is, anders heb ik er met Linux niks aan (tenzij er weer drivers voor zijn geknutseld natuurlijk :) ).
Ik heb hier een oude laptop met een Sempron 3100+.
Deze heeft cool n quiet, en dit werkt gewoon perfect in Linux (ubuntu).
Stil is de mijne niet, maar ik had dan ook een budgetmodel van Fujitsu-Siemens.

[ Voor 50% gewijzigd door GAIAjohan op 12-01-2007 02:18 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Verwijderd

Topicstarter
GAIAjohan schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 02:15:
[...]

Ik heb hier een oude laptop met een Sempron 3100+.
Deze heeft cool n quiet, en dit werkt gewoon perfect in Linux (ubuntu).
Stil is de mijne niet, maar ik had dan ook een budgetmodel van Fujitsu-Siemens.
Stiekem ben ik ook meer geneigd om AMD-spullen te kopen.
Maar die komen vaak met ATi-zooi die ik als Linux-gebruiker niet hoef. Dan maar een Centrino-platform met een WLan chip die Linux vreet...

O ja..
Ik wil ook een 64bit cpu trouwens ("future proof" ;) ), ik neem aan dat die laptop Core 2 Duo's volledig 64 bit extensies hebben? <sorry, misschien is dit weer een spin-off vraag>
Of zit er weer een addertje onder het gras?

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

BoyzNDaHood schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 01:57:
2 Reviews van eenzelfde website:

S271 // MobileMark05 batterijduur (minuten) 191

S262 // MobileMark05 batterijduur (minuten) 234

Zoek verder maar eens benchmarks op van turion x2 vs core duo, en je zal zien dat core duo toch echt elke x langer meegaat.

Overigens zuipt een Geforce 7600 natuurlijk meer dan een GMA 950, maar zeg niet dat een Turion X2 net zo zuinig is als een Core Duo processor. En natuurlijk zal een 12 inch laptop zuiniger zijn dan 15,4. Maar als iemand vast besloten is één formaat te nemen, en vergelijkbare videokaart dan zit er altijd nog verschillen in de processor.
welke versie van de S271 heb je gebruikt voor die test? Er is nl ook een Sempron versie en die is maar de helft zo zuinig.

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:13

mr_petit

opperprutser

Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 10:23:
[...]
O ja..
Ik wil ook een 64bit cpu trouwens ("future proof" ;) ), ik neem aan dat die laptop Core 2 Duo's volledig 64 bit extensies hebben? <sorry, misschien is dit weer een spin-off vraag>
Of zit er weer een addertje onder het gras?
De Core2Duo heeft EMT64, de CoreDuo niet.
Alle turions zijn ook 64bit
http://balusc.xs4all.nl/srv/har-cpu-int-c2.php

"man is not truly one, but truly two,"

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:14

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

HP NX7400 met een Ultra capacity batterij. Weegt 2.5 kilo, je hoort hem niet en met die bewuste accu gaat hij ongeveer 14 uur mee :)

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

HTT-Thalan schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 16:06:
HP NX7400 met een Ultra capacity batterij. Weegt 2.5 kilo, je hoort hem niet en met die bewuste accu gaat hij ongeveer 14 uur mee :)
kostenplaatje? pics? ;)

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:14

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Link naar de HP site voor een productoverzicht:

http://h10010.www1.hp.com...%20notebook&lang=nl&cc=nl

Ze varieren van 619 (Ex Btw!) tot 1499 (Ook weer Ex Btw!) en zo'n ultra batterij kost 195 (ex btw).

Je kunt dus voor 619 + 195 = 814 + 19% = 968,66 al zo'n combinatie hebben.

Voor 619 heb je wel een Celeron model - voor 715 (ex btw) heb je eentje met Core 2 Duo erin:

HP Actieprijs: Compaq nx7400 Centrino Core 2 Duo T5500 (1.66) 512MB1 80GB (5.4k) DVD+/-RW Wlan a/b/g BT XPP 15.4-inch WXGA Anti-Glare 1-1-0. Actieprijs is geldig tot en met 31 januari 2007, zolang de voorraad strekt.

:P

• BoyzNDaHood
McKaamos schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 10:44:
[...]

welke versie van de S271 heb je gebruikt voor die test? Er is nl ook een Sempron versie en die is maar de helft zo zuinig.
http://www.pcmweb.nl/hardware_review.jsp?productid=82
http://www.pcmweb.nl/hardware_review.jsp?productid=1030

MSI Megabook S271
Type processor AMD Turion 64 X2
Processor kloksnelheid (GHz) 1.6
Ram geïnstalleerd 1024 MB
Grafische kaart Ati Xpress 200 (shared memory)

MSI Megabook S262
Type processor Intel Core Duo
Processor kloksnelheid (GHz) 1,66 GHz
Ram geïnstalleerd 512 MB
Grafische kaart Intel GMA 950 shared memory

En ga nou niet zeggen dat 512 mb / x200 43 minuten verschil kan maken in de accuduur.

Verwijderd

Topicstarter
BoyzNDaHood schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 17:57:
[...]

http://www.pcmweb.nl/hardware_review.jsp?productid=82
http://www.pcmweb.nl/hardware_review.jsp?productid=1030

MSI Megabook S271
Type processor AMD Turion 64 X2
Processor kloksnelheid (GHz) 1.6
Ram geïnstalleerd 1024 MB
Grafische kaart Ati Xpress 200 (shared memory)

MSI Megabook S262
Type processor Intel Core Duo
Processor kloksnelheid (GHz) 1,66 GHz
Ram geïnstalleerd 512 MB
Grafische kaart Intel GMA 950 shared memory
Wel interessant om te zien dat die sites de MSI-bakjes zowel met Centrino/Core Duo (ik ga in ieder geval voor Core 2 Duo om 64 bit te kunnen draaien overigens) als met Turion64 "luidruchtig" noemen.
Terwijl ik geloof ik (ff zoeken straks) ook iemand voorbij heb zien komen die de MSI's wel stil vond.
Het zal dus wel wat in het midden liggen.
En zonder goeie koeling is ook niet goed natuurlijk.

Even voor de grap, ik heb hier een wat ouder Celeron 433 Mhz laptopje staan die een ontzettende bak herrie maakt én heet wordt (een schandaal dat ze die Celerons in laptops dur[fd/v]en te doen) |:(
Nieuwprijs was ooit (omgerekend) €1500 (met 32MB RAM). 8)7
(wees niet bezorgd ik heb 'm gewoon gekregen :Y) ).

• BoyzNDaHood
Tjah, geen idee of het veel geluid maakt of niet maar het is natuurlijk ook persoonlijk. Misschien vindt diegene het stil omdat hij/zij niet goed kan vergelijken met soortgelijke modellen of zijn de mensen van pcmweb gewoon verwende mensen :P. Overigens hangt er natuurlijk ook vanaf wat je met dat ding doet. Mijn laptop is stil wanneer ik ff surf enzo, maar wanneer ik begin te gamen hoor ik mn fans ook wel eens gewoon hard draaien. Maargoed, dat is 15,4 (groter formaat) tegenover 12.

En ik heb ff snel gekeken naar mijn eigen laptops, maar een amd x2 tl-52 met geforce 6100 is (volgens batterijindicatie dingetje) niet echt zuiniger dan mijn intel cd t2050 met x1600. Allebei asus A6 model.

[ Voor 28% gewijzigd door BoyzNDaHood op 13-01-2007 14:08 ]

Pagina: 1