Toon posts:

geforce 7600gs 512 mb

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een raar probleem met mijn pc. Ik heb een nieuwe videokaart een nvidia geforce 7600gs.
Als ik de drivers installeer dan loopt mijn pc om de haverklap vast.

Nu heb ik even gekeken en nu kan miijn moederbord maar agp4x aan terwiijl de videokaart agp8x is.
Maar ik dacht dat het wel zou werken en had ik gehoord dat je agp8x kan terug zetten naar agp4x.

Dan moet je naar vga modus gaan met F8. Maar waar kan je het dan instellen. In de bios krijg ik niets gevonden.

Weet iemand hier iets op.

Meer informatie over de hardware weet ik niet.

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Welk moederbord heb je? Dat is wel makkelijk om te weten.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Admin General Chat
In die BIOS moet je dat echt instellen. En als je het niet kan vinden heb je waarschijnlijk een uitdaging, want volgens mij valt het niet ergens anders aan te passen.

Normaliter zou je het kunnen aanpassen in Windows als je de drivers hebt geinstalleerd (onder SMARTGART bijvoorbeeld bij ATi kaarten).

[ Voor 29% gewijzigd door Outerspace op 09-01-2007 11:25 ]

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
ik draai windows xp.
chipset Intel 845i
IBM moederbord
Phoenix Bios

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Admin General Chat
Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 11:39:
ik draai windows xp.
chipset Intel 845i
IBM moederbord
Phoenix Bios
Wat voor een moederbord is het precies? Zonder die relevantie informatie is het nog steeds gokken hoor.

Maar je zou eens kunnen kijken wat je kan oplossen met PowerStrip, wie weet helpt dat.

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
als ik het niet kan instellen in de bios kan ik hem dan beter updaten. Of de bios van de videokaart flashen? is dat ook een optie?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 21:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 15:21:
als ik het niet kan instellen in de bios kan ik hem dan beter updaten. Of de bios van de videokaart flashen? is dat ook een optie?
Nogmaals: werk merk, type & revisie moederbord heb je???

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:28
IBM moederbord? i845? Netvista PC met P4 1.8GHz ofzo erin zeker?

Waar jij waarschijnlijk last van hebt is dat je voeding het niet trekt: ik heb in een soortgelijk systeem van IBM met 145W PSU ooit geprobeerd een Geforce 6200 te zetten, die bak liep ook om de haverklap vast.

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
het bios van de videokaart flashen is enkel een optie als er een nieuwe versie van is, maar bij videokaarten is dit echt uitzonderlijk

aangezien een i845 maximim AGP4x kan, zal de kaart dit automatisch gebruiken (je hoeft dus niks in te stellen, om compatibiliteitsredenen zetten sommige mensen hun moederbord welke wel AGP8x kan op 4x omdat 8x niet altijd even stabiel werkt, hier dus niet van toepassing)

wat wel belangrijk kan zijn is:
- side band addressing (in veel biossen niet in te stellen, bv via powerstrip)
- write combining (kan je vinden bij display properties -> troubleshooting)
- fast writes (meestal in de bios te vinden, indien niet ook bv via powerstrip)

kijk misschien ook eens welke temperaturen de kaart heeft (bv in Atitool), misschien wordt ze te warm
kijk de spanningen eens na, misschien is je voeding te zwak (hoewel ik zou denken dat de pc dan maar zou vastlopen in games)

ga eens bij ibm kijken of er geen bios update is voor je moederbord

Verwijderd

Topicstarter
oke dat zal ik even nalopen.

Verwijderd

Topicstarter
catfish schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 15:36:
het bios van de videokaart flashen is enkel een optie als er een nieuwe versie van is, maar bij videokaarten is dit echt uitzonderlijk

aangezien een i845 maximim AGP4x kan, zal de kaart dit automatisch gebruiken (je hoeft dus niks in te stellen, om compatibiliteitsredenen zetten sommige mensen hun moederbord welke wel AGP8x kan op 4x omdat 8x niet altijd even stabiel werkt, hier dus niet van toepassing)

wat wel belangrijk kan zijn is:
- side band addressing (in veel biossen niet in te stellen, bv via powerstrip)
- write combining (kan je vinden bij display properties -> troubleshooting)
- fast writes (meestal in de bios te vinden, indien niet ook bv via powerstrip)

kijk misschien ook eens welke temperaturen de kaart heeft (bv in Atitool), misschien wordt ze te warm
kijk de spanningen eens na, misschien is je voeding te zwak (hoewel ik zou denken dat de pc dan maar zou vastlopen in games)

ga eens bij ibm kijken of er geen bios update is voor je moederbord
Nog een vraagje?

je geeft 3 opties hierboven wat wel belangrijk kan zijn.
Moet ik die 3 opties aan of uit zetten.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

Dit is redelijk basic. Ga ajb eerst even zelf aan het proberen met de instellingen, zoek anders even op wat ze precies betekenen. Ook kan je even met andere drivers voor de videokaar testen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.