Beeld verstoord na login

Pagina: 1
Acties:

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-01 14:41
Sinds een tijdje heeft mijn vriendin een vrij vreemd probleem op haar PowerBook. Tijdens het inloggen wordt het beeld ineens helemaal verstoord, het ziet er dan ongeveer als volgt uit:

Afbeeldingslocatie: http://img225.imageshack.us/img225/1576/distortedscreenuf1.th.jpg

Het ziet er uit alsof het scherm ineens nog maar 16 kleuren heeft. Dit is op te lossen door even het verloopstekkertje van mini-DVI naar VGA in de laptop te prikken. Ik heb zelf ook een account op deze machine en als ik inlog blijft het beeld gewoon normaal?

Machine is van de 1.5Ghz G4 generatie, draait nieuwste OS X met laatste updates, geen heel rare software, tijdens het opstarten laad hij MenuMeters, Growl en Skype (brr). Heb deze al eens verwijderd uit het lijstje met login items maar dat heeft niet geholpen.

Het lijkt veroorzaakt te worden door 'iets' dat tijdens het inloggen gebeurt, je ziet dat hij wat applicaties aan het laden is en net voor Skype verstoord het beeld ineens. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Iemand dit eerder gezien? Het probleem lijkt op te lossen te zijn door het opnieuw installeren van de laptop of het maken van een nieuw account maar we hebben op zich wel iets beters te doen met onze tijd dan al die instellingen weer goed zetten. Opnieuw installeren ben je toch al snel weer een dag mee kwijt :\

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:34

Maximus

There is no substitute

Als je echt wilt herinstalleren kun je kiezen voor de optie Archive and Install, dan backupped de machine zelf de instellingen, documenten en applicaties en installeert een vers OS. En zet daarna zelf de instellingen, documenten en applicaties weer terug. Dat kost je misschien 30 minuten tot een uurtje.

Als je alle opstartitems er uit dondert gebeurt het dan ook?

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:58
Ik zou eens naar de instellingen voor de monitoren enzo kijken... Die gaan (afaik) per account, dus de kans dat daar iets fout zit lijkt mij vrij groot. Zeker ook omdat met het inprikken van het stekkertje alles weer normaal wordt.

• bartvb
De beeldscherminstellingen lijken gewoon goed, ik kan er iig niets bijzonders aan ontdekken. Het beeld is gewoon goed tot halverwege het inloggen (als er al beeld is en je al een menubalk e.d. ziet). Heb nog niet geprobeerd alle Login Items uit te zetten, lijkt er ook op dat daar niet alles staat, er kwam b.v. ook een hulpprogramma voor onze oude scanner voorbij maar die stond niet bij de Login Items (onder Accounts en dan Startup Items oid). Ik heb alles met de naam van de scanner weggegooid en nu lijkt die driver iig weg (maar dat heeft het probleem niet opgelost).

Later vandaag eens kijken met alle startup items disabled, m'n vriendin heeft de laptop nu mee naar de uni. Archive and Install kan maar dan heb ik hoogstwaarschijnlijk weer hetzelfde probleem zodra ik de instellingen terug zet :)

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ga 'ns in Systeemvoorkeuren naar Universele Toegang en kijk of daar de slider voor "Verbeter contrast" niet helemaal op maximum staat.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• bartvb
Daedalus, je bent een genie :) Als je een meisje was zou ik je zoenen :))

Probleem is opgelost, erg weird dat dat contrast verhaal ineens weer op normaal gaat als je een externe monitor aansluit (of in dit geval aan lijkt te sluiten). Thanks iig!
Pagina: 1