koelers zoeken voor quad CPU S940 max 2U

Pagina: 1
Acties:

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-02 10:08

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
Ik wil een Tyan server samenstellen (http://www.tyan.com/products/html/vx50b4881.html) die twee moederborden elk met 4 AMD s940 heeft. Ik ben op zoek naar een goede manier om die CPUs te koelen, want de CPUs komen niet met hun boxed koeler. Het lawaai is niet zo van belang omdat hij toch in een apart hok komt te staan.

Volgens de specs van deze toren (ftp://ftp.tyan.com/datasheets/d_vx50b4881_100.pdf) heb ik max 2U ruimte tussen de moederborden. Er staan geen afmetingen in cm bij zodat het lastig zoeken is naar een passende koeler. Ook is het lastig te zien hoeveel ruimte erom heen is voordat je tegen de koeler van een andere socket aan zou lopen. Helaas geeft Tyan daar verder geen specs van.

Ik heb zitten kijken naar de volgende koelers:
Coolermaster HyperTX: lijkt mij een goede koeler, maar ik vrees dat hij veel te veel ruimte om zich heen nodig heeft en dan geen ruimte meer laat voor de andere sockets.
Zalman CPNS9500: idem.
Nexus AOP6400: lijkt me qua ruimte niet zo;n probleem, maar zal een 'platte' koeler voldoende zijn?

Iemand een suggestie van een goede koeler die binnen 2U op een S940 past en niet heel veel ruimte om zich heen nodig heeft?

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:09
Voor dat soort systemen moet je toch echt 2u-coolers zoeken en niet moeilijk gaan doen met Zalmans of weet ik het.

Die Nexus is te hoog, die kan geen lucht aanzuigen (25mm van de 88 gaan op aan defanruimte, koelblok ziet eruit als een mm of 50, heb je dus 13 mm voor de backplate, moederbord, socket, processor _en_ anvoerruimte voor de lucht.
De rest valt al helemaal af want die passen uberhaupt niet.

Houdt er ook rekening mee dat 2u-cooler HERRIE maken, met hoofdletters ja, wat je nog even 8x zo hard maakt door er 8 in het chassis te proppen. Ik hoop voor je dat het ding in een afgesloten (air-controlled) ruimte met 3 meter geluidsisolatie komt te staan.

Een optie is bijvoorbeeld de Coolermaster S2K-6FMCS-04-GP, maar 0,27 graad per Watt is vrij hoog.
Freezing hardware heeft zelfs de e2u_n65xc_01 nog, maar die wordt nog warmer.

Ik denk dat je het beste te rade kunt gaan bij het bedrijf waar je je chassis, moederbord en/of Opteron 8xx-procs vandaan haalt, die hebben er genoeg verstand van.

Persoonlijk zou ik voor zo'n duur systeem (8x 600 euro minimaal voor de procs, chassis zal icm 2e mobo wel een paar duizend euro kosten etc) voor een complete oplossing met (minimaal) 3 jaar garantie (+ de garantie dat ze over 3 jaar nog onderdelen hebben etc) gaan ipv een paar honderd euro proberen te besparen door het zelf in elkaar te knutselen :X

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
Paul Nieuwkamp schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 11:38:
Voor dat soort systemen moet je toch echt 2u-coolers zoeken en niet moeilijk gaan doen met Zalmans of weet ik het.

Die Nexus is te hoog, die kan geen lucht aanzuigen (25mm van de 88 gaan op aan defanruimte, koelblok ziet eruit als een mm of 50, heb je dus 13 mm voor de backplate, moederbord, socket, processor _en_ anvoerruimte voor de lucht.
De rest valt al helemaal af want die passen uberhaupt niet.

Houdt er ook rekening mee dat 2u-cooler HERRIE maken, met hoofdletters ja, wat je nog even 8x zo hard maakt door er 8 in het chassis te proppen. Ik hoop voor je dat het ding in een afgesloten (air-controlled) ruimte met 3 meter geluidsisolatie komt te staan.

Een optie is bijvoorbeeld de Coolermaster S2K-6FMCS-04-GP, maar 0,27 graad per Watt is vrij hoog.
Freezing hardware heeft zelfs de e2u_n65xc_01 nog, maar die wordt nog warmer.

Ik denk dat je het beste te rade kunt gaan bij het bedrijf waar je je chassis, moederbord en/of Opteron 8xx-procs vandaan haalt, die hebben er genoeg verstand van.

Persoonlijk zou ik voor zo'n duur systeem (8x 600 euro minimaal voor de procs, chassis zal icm 2e mobo wel een paar duizend euro kosten etc) voor een complete oplossing met (minimaal) 3 jaar garantie (+ de garantie dat ze over 3 jaar nog onderdelen hebben etc) gaan ipv een paar honderd euro proberen te besparen door het zelf in elkaar te knutselen :X
Thanks. Ik zal eens zoeken naar 2U koelers specifiek. Via google is niet echt iets te vinden voor s940. Iemand een link naar een goede server koeler pagina?

Deze servers worden niet volledig geassembleerd aangeboden. We hebben de 24 dual-CPU blades die hier draaien ook zelf geassembleerd.

Het zijn zeker prijzige dingen, en dan noem je nog niet eens de 128 Gb RAM die erin zit. We hebben alleen goede ervaringen met de Tyan platforms. In dit geval komen de CPUs niet boxed zoals de vorige keren. Vandaar de vraag.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:09
superduper schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 14:02:
In dit geval komen de CPUs niet boxed zoals de vorige keren. Vandaar de vraag.
Heeft je leverancier geen boxed-koelers over ergens van, of zelf andere koelers?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
Paul Nieuwkamp schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 14:04:
[...]

Heeft je leverancier geen boxed-koelers over ergens van, of zelf andere koelers?
Dat zou ik kunnen vragen. Voor andere koelers kwamen de suggesties die ik boven neerzette van de leverancier.

Zouden de boxed koelers genoeg kunnen koelen in zo'n server setup (4CPUs binnen krap 2U?).

Ik heb wel passieve koperen koelblokken gezien voor 1 and 2U maar dat lijkt me, ondanks dat er 3 8cm fan dwars overheen blazen niet afdoende.

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
Het probleem is opgelost en heeft eigenlijk nooit bestaan...

Er worden met de barebone gewoon koelers meegeleverd.. Had ik nooit verwacht. Netjes iig.
Pagina: 1