Oplossing kleinzakelijk telecom 'probleempje'

Pagina: 1
Acties:

• ione
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Hoi,

ik heb een piepklein bedrijfje naast mijn baan. Voor dit bedrijfje heb ik nu een prepaid-kaartje in een oude mobiel gestopt en deze doorgeschakeld naar mijn echte mobiel. Ik kan echter niet zien wanneer een binnenkomend gesprek op mijn echte mobiel een doorgeschakeld gesprek is.
Ik heb een beetje zitten rondzoeken naar een goede/betere oplossing. Nu moet ik ook om de zoveel tijd even bellen met de oude mobiel om het nummer actief te houden.

Het belangrijkste voor mij is dat mensen ergens naar toe kunnen bellen. Ze spreken dan vaak in, en ik bel terug. (doordat ik overdag gewoon op m'n werk zit neem ik m'n telefoon vaak niet op en bel ze even later terug).

De mogelijke oplossingen die ik heb:
- een goedkoop mobiel-abo te nemen (zodat het nummer niet verloopt) en dan toch ook weer gebruik maken van doorschakelen. (eigenlijk geen totale oplossing voor mijn probleem)
- een (goedkoop) KPN-nr te nemen en daar dan een antwoordapparaat aan te koppelen --> alleen kan ik dan pas de berichten luisteren als ik thuis ben (en waarschijnlijk pas de volgende dag terugbellen)
- iets met VOIP te gaan doen (heb nu xs4all als provider). Hierbij kan je volgens mij op een servicepagina zien wie je gebeld heeft en eventueel voice-mail beluisteren.
- ik heb ook een Windows Mobile 2005 PDA. Is hier iets mee te doen?

Heeft er iemand suggesties of ideeën waar ik nog niet aan gedacht heb? Nu zie ik even niet meer waar ik goed aan doe.

Ik hoop dat het probleem duidelijk is.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik heb dit zo in het verleden ook gedaan, waren wel 2 abo's trouwens.

Ik kon prima zien aan een icoontje wat in beeld kwam of het een doorschakeling was, dus het moet mogenlijk zijn. De vraag is of je mobiel dat uberhaut kan laten zien natuurlijk, die info vind je in de handleiding. Tevens ligt het er aan of het nummer wat je gebruikt voor de doorschakeling, of de provider daar van uberhaut een melding meegeeft dat het een dooschakeling is.

Het kunnen dus diverse oorzaken zijn, die je zelfs kan opzoeken door de handleiding te lezen, of het aan de providers te vragen.

Tevens lijkt het me niet handig, zoals je aangeeft, je mobiel niet op te pakken als ie overgaat. Mensen die je bedrijf willen spreken weten dan dus niets, behalve dat je niet berijkbaar bent. Als je toch 2 mobiele nummers hebt, kan je ze beide bij je hebben, waar je de eigen-bedrijfs telefoon automatisch laat doorschakelen naar de voicemail, dat de klanten horen dat jij ze terug belt. Daar krijg je een sms'je over dat je gebeld bent, en kan je de zelfde dag nog gewoon terug bellen.

Dat lijkt mij veel slimmer dan doorschakelen en niet opnemen. Slechte berijkbaarheid is niet iets want klanten leuk vinden. Het is dus een pluspunt dat je ze terug belt, maar laat ze dat wel weten dmv voicemail.

Ey!! Macarena \o/

• ione
  • Niet online
Met mijn huidige telefoon (MDA Vario) kan je niet zien of het inkomende gesprek een doorschakeling is. Dat had ik wel bij een vorig toestel (een Siemens S55).

Is het ook mogelijk om op de oude mobiel (bedrijfs-foon) gelijk naar de voice-mail te gaan. En dat ik dan op mijn eigen mobiel een SMS-je krijg dat er een voice-mail is? Zodat ik die (vanaf m'n eigen toestel) kan uitluisteren en terugbellen.

Vind het niet prettig om met twee telefoons rond te lopen.

• Caesu
  • Niet online
je kan hier een 084-nummer aanvragen:
http://www.xoip.com
die kan doorschakelen naar je mobiel.
het number lijkt misschien een vast nummer maar kost wel 35ct/m voor degene die belt!
als je alleen wilt doorschakelen naar je vaste lijn kost het 20ct/m (XOIP Basic).

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Als je al gebruikt maak van xs4all dan is het gewoon mogelijk om een 087 nummer aan te vragen. Voor dit nummer is het ook mogelijk om voicemail to email te doen. En met de mda vario is het dan weer mogelijk om deze email op te halen (afhankelijk van je abbonement kan dit gratis). Ook kan je proberen om een SIP client te draaien op je MDA Vario via GPRS en zo je 087 nummer bij je te hebben

Toestellen als de Nokia E60 kunnen dit ook maar die hebben standaard al een SIP Client om bijvoorbeeld bij xs4all voip aan te melden.

[ Voor 14% gewijzigd door raymonvdm op 09-01-2007 17:12 ]

• ione
  • Niet online
Aan een dergelijke oplossing zat ik ook al te denken. Alleen is het aan te raden met zo'n 087 nr te werken? Ik heb ook gelezen dat het soms niet mogelijk is om zo'n nr te bellen (geblokkeerd o.i.d.).
En schijnt ook duurder te zijn voor de beller?

Kon je nou bij KPN ook je voicemail via de mail krijgen? Of is het niet meer van deze tijd om een vaste lijn te nemen :-)

[ Voor 19% gewijzigd door ione op 10-01-2007 13:09 ]

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Zakelijk gezien is het volgens mij een van de normale dingen om dit wel te doen :-)

Internet plus bellen is allemaal dusdanig "nieuw" dat ik er (profesioneel) zakelijk gezien niet voor kies KPN heeft sinds januari dit jaar een InternetPlus bellen voor de zakelijk klant, gebasseerd op Nortel hardware ipv Siemens (experia box) maar ook dat is nog een nieuwe dienst.

Het hoeft overigens geen vaste lijn zijn. Een mobiel abbonementje van 15 euro per maand (KPN) kan natuurlijk ook.

[ Voor 4% gewijzigd door raymonvdm op 10-01-2007 20:57 ]

• ione
  • Niet online
Alleen zit ik dan weer met twee toestellen.
Is er een manier waarop ik op afstand kan zien dat iemand mij gebeld heeft of dat er een voice-mail bericht is?
Dus iemand belt op mijn zakelijk mobiel en spreekt een boodschap in. Ik wil dan eigenlijk een SMS-je op een ander mobiel ontvangen met de boodschap dat er iemand gebeld heeft.
Ik zou dan de voicemail kunnen bellen (vanaf een ander toesten) en de berichten uitluisteren. het gaat er dus dan voornamelijk om dat ik een trigger krijg dat er gebeld is.
Of dat ik een mailtje krijg o.i.d.

Nog even een aanvulling: op mijn MDA Vario heb ik onbeperkt internet (T-mobile PIT). Misschien dat dat ook nog handig is voor een oplossing.

[ Voor 11% gewijzigd door ione op 11-01-2007 11:06 ]

• ione
  • Niet online
Even een kick.....

Ik zit nog steeds eigenlijk met dit probleem.
Ik heb dus twee nummers en twee toestellen, maar wil maar 1 toestel bij me hebben.

Als ik de zakelijke telefoon doorschakel naar de voice-mail en daar de klant wat in laat spreken. Kan ik dan een SMS-je krijgen op mijn andere telefoon? Zodat ik weet dat er iemand heeft gebeld en eventueel op afstand de zakelijke voicemail box kan uitluisteren.

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-12 19:20

-d-

Bij welke operator heb je een prepay sim?

• ione
  • Niet online
Zowel prepay als postpaid bij T-mobile.

Het toestel wat ik bij mij heb draait onder Windows Mobile (MDA VARIO). Toestel waarvan er moet worden doorgeschakeld is Siemens S35 of een SDA. Maar volgens mij zit de doorschakeling op het netwerk. Toestel staat altijd uit.
Pagina: 1