Toon posts:

LiveBox glitch?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hell-o, mensen..
Sindskort heb ik een leuke externe harde schijf (LaCie Ethernet mini NAS 250 gig).
Die heeft een mogelijkheid om als een ftp of web server te functioneren, altijd leuk. En het werkt echt!
Maar...
Ik kan van een andere PC van buiten het netwerk op me NAS inloggen ALEEN als 1 van onze 3 thuis PC's aan staat. Dat geldt ook voor het benaderen van mij router via het internet (Wanadoo/Orange LiveBox)
Dat is toch vreemd?
Alle nodige poorten staan open (80,20,21), de optie van "LiveBox toegang via internet" staat ook aan..
Ik snap er helemaal niks van eerlijk zeggen!
Hij moet toch zonder die PC die aan staat werken!
Heeft iemand suggesties hoe dat opgelost kan worden?

Alvast bedankt!

Greetz,
Dre

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Er staat OF iets in je routingtabellen verkeerd (maar dat betfijwel ik), OF je hebt je poorten naar de verkeerde machine doorgemapt. En staan ze dus naar een van je PC's te wijzen en niet naar je Lacie. Dus kijk daar eens naar :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:56

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Gaat je internet verbinding niet in een of andere slaapstand (en zorgt je PC er op de een of andere manier voor dat er altijd wel wat internet verkeer is)?

Tijd voor een nieuwe sig..

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:31
Hoe heb je het aangesloten dan? Want een livebox heeft maar 2 ethernet poorten...

Verwijderd

Topicstarter
The Eagle schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 09:59:
Er staat OF iets in je routingtabellen verkeerd (maar dat betfijwel ik), OF je hebt je poorten naar de verkeerde machine doorgemapt. En staan ze dus naar een van je PC's te wijzen en niet naar je Lacie. Dus kijk daar eens naar :)
Nee,alles id trippel gechecked, staat echt naar mijn LaCie doorgemapt...
Koffie schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 10:16:
Gaat je internet verbinding niet in een of andere slaapstand (en zorgt je PC er op de een of andere manier voor dat er altijd wel wat internet verkeer is)?
Dat betwijfel ik, of er zit deze functie bij de LiveBox zelf (nooit iets dergelijks gehoord)
DRAFTER86 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 10:39:
Hoe heb je het aangesloten dan? Want een livebox heeft maar 2 ethernet poorten...
Livebox als router ingesteld---> 8-poorts 3Com switch--->Lacie
daar hangt het niet aan, het is echt iets vreemds met die LiveBox..

• LuitvD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-03 16:16
weet niet of dit helpt... maar ik heb met mijn livebox ook wat vaagheden die met routing te maken hebben...
bij mij maakt de livebox geen onderscheid tussen lokale aanvragen, en aanvragen die van 't subnet komen, maar wel het externe IP aanspreken... (verschillende methodes gebruikt, en hij heeft constant de livebox configuratie als ik m'n server probeer aan te spreken zoals ik dat van buiten zou doen...

heb jij dat met je NAS apparaat ook?
Pagina: 1