Monitor status uitlezen

Pagina: 1
Acties:

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-07 21:13

Servowire

prutser:~#

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een manier om de status van mijn monitor (aan/uit) softwarematig te bepalen.

Op deze manier wil ik dat als ik de monitor uitdruk, dat de PC in Hibernate gaat.

Het moet toch bekend zijn in Windows of de monitor aan/uit staat.

Monitor: Phillips cheapo geval (150B2)
Videokaart: Intel onboard.

Is hier een register oid voor in Windows die eenvoudig uit te lezen is?

met papier mache kun je alles maken!!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het enige dat ik me kan bedenken is een progg dat de DDC waarde probeert uit te lezen. Kan hij die niet vinden dan je pc in hibernate gooien.
Het enige nadeel waar je dan mee zit is als je monitor geen DDC waarde door kan geven (en ik weet eigenljik niet zeker dat een monitor die uistaat geen DDC waarde geeft, maar kan me niet voorstellen dat hij dat doet).

Verder is er afaik geen simpele registerwaarde ofzo, omdat windows totaal niet kan zien of je je monitor aan hebt staan.

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
volgens mij kan windows dit dus wel weten
op mijn (heel) oude pc zit een matrox mystique en bij het opstarten gaf hij een melding in windows als ik mijn scherm pas aanzette als de pc opgestart was (iets met plug en play denk ik)

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-07 11:46
Kun je anders niet iets doen via de COM of printerpoort, in combinatie met een kleine schakeling tussen monitor en stopcontact?

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:11
In HK_LM\System\CurrentControlSet\Enum\Display staan al je monitors die via DCC info doorgeven.
Misschien is er iets mee te doen :)