[XP] Automatisch opnieuw opstarten na update frustratie

Pagina: 1
Acties:

• Stoep
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-07-2022
Goedenacht,

Ik zit nog wat documenten af te ronden en ik krijg steeds de vervelende melding van
Windows XP dat mijn computer opnieuw opgestart moet worden omdat er nieuwe
updates zijn geïnstalleerd. Vrij irritant aangezien ik talloze vensters, de één nog
belangrijker dan de ander, open heb staan welke ik niet allemaal wil verliezen.

Weet iemand hoe ik deze frustrerende melding, ik snap best dat er haast bij is
geboden omdat mijn computer nu op het moment natuurlijk potentieel doelwit
is voor meerdere kwaadwillende partijen, uit kan schakelen zodat ik niet steeds
op het 'Later' knopje hoef te klikken.

Nog 2:46.......

Sowieso sneu

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Niet, en als het tegenzit zal de PC zichzelf op een gegeven moment herstarten. Het heten in sommige gevallen niet voor niets "critical updates".

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• trigger808
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Je bent al te laat, om dit te voorkomen moet je bij de instellingen van de windows updates wel automatisch laten downloaden maar niet automatisch laten installeren. Dan kan je de updates installeren waneer je wil. Ik heb hetzelfde probleem gehad op mijn werk toen ik ging lunchen. Kom ik weer bij mijn PC terug, staat het inlogschem voor me :(

• Stoep
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-07-2022
Ik heb de service automatische updates uitgeschakeld en nu houdt die zich wel aardig stil... :)

Sowieso sneu

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:27

Nik

Vergeet dan niet zelf regelmatig te controleren he :)

• MarijnvdZaag
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-03 14:01
Zeg, hier zijn ook echte oplossingen voor hoor. Je kan de notificatie echt uitschakelen zonder automatische updates uit te zetten, als ik het goed las. Maar wat ik helemaal zeker weet is dat je in het register (nouja, group policies dan) kan instellen hoe lang het moet duren voordat dat k*-dialoogje weer vrolijk voor je neus staat (bijvoorbeeld 800 minuten)

Ik was er zelf nu net weer naar aan het zoeken, omdat ik het op een andere pc ook wil instellen.
Ik post het wel als ik het heb gevonden.

yup, hier staat het. (en hier)
Ik vind dit ook een niet goed te praten fout van MS, maar het is wel heel fijn om de oplossing te hebben _/-\o_
Het zou trouwens lastig kunnen worden als je XP home hebt, maar dat weet ik niet precies.
Veel succes met 'Mister Naggy McNaggerson'.

edit2: laat ik het dan meteen goed doen.
Zo gaat het met XP home. Blij nu? dacht van wel .

[ Voor 64% gewijzigd door MarijnvdZaag op 15-01-2007 01:24 ]

Verwijderd

Kun je die verrekte automatische updates niet instellen dat deze pas gaat downloaden en installeren als de computer voor een bepaald tijd niets doet ?
Ik vindt het uitermate irri dat Windows druk gaat downloaden als ik met vanalles bezig ben, dat vertraagd de boel en laten we het over installeren al helemaal niet hebben. Nu heb ik de zooi dus uitgeschakeld, maar zelf controleren is wel het andere uiterste. Ik vindt het wel makkelijk dat ie zelf updates gaat downloaden, maar dan op een tijd dat ik niet op de pc bezig ben. Is voor zo'n instelling niet iets in het register te doen ofzo?
Pagina: 1