Toon posts:

cd/dvd-rewritables niet meer te wissen

Pagina: 1
Acties:
  • 189 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hello,
hopelijk weet iemand een oplossing voor m'n probleem.

ik kan blijkbaar ineens geen rewritables meer erasen, of dit nu een cd-rw of dvd-rw is maakt niet uit. ik heb de schijfjes al vaker gebruikt dus het zijn geen 'misprints'. ik gebruik standaard Nero 7 en de melding die ik daar krijg bij het erasen van de rewritable is: "this Disc is not rewritable and therefore cannot be erased". ik heb een NEC-3500A.
ook branden op een rewritable lukt niet meer blijkt net... branden op recordables gaat wel gewoon.

ik heb me al scheel gegoogled, ik heb de firmware veranderd en ik heb verschillende programma's geprobeerd. maar allemaal zonder gewenst resultaat. ook een dergelijk topic hier op GoT gaf geen oplossing.

wie maakt me blij?
thanks.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2007 03:52 ]

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:17
Zoek eens hier www.cdfreaks.com.
Misschien heb extra brandsoftware geinstalleerd die nu iets blokkeerd, dus laatst geinstalleerde software verwijderen(alcohol misschien deze maakt extra schijf aan)

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Probeer het eens met Superblank.

[ Voor 44% gewijzigd door Noork op 09-01-2007 16:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reacties.

op cdfreaks helaas niks nuttigs kunnen vinden. ik heb recentelijk ook geen extra brandsoftware toegevoegd...

superblank was het eerste programma want in ieder geval tenminste begón aan iets...maar dan stopte hij ook niet meer. na de aangegeven geschatte tijd blijft hij maar door 'erasen' tot in de eeuwigheid. het groene vlak wordt ook rood dus dat beloofd weinig goeds. als ik stop blijkt er inderdaad ook niks gewist... helaas

Verwijderd

Topicstarter
niemand met een intelligent moment?

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:23

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Ik gok dat je DVD brander overleden is.. ding is ook al niet meer de jongste. Heb je wel eens calibration errors gehad tijdens het branden?

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Verwijderd

Topicstarter
nee nooit...
en ik heb er dan wel veel mee gebrand, maar ook weer niet zoveel dat ie na een paar jaar het loodje hoort te leggen. maarja, branden gaat nog wel, alleen met rewritables is het dus kut..

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-11-2024

martijn12345

Geen inspiratie

Zelfde merk en model brander, zelfde probleem. Tot vorige week nooit problemen gehad. En vandaag krijg ik niks meer gewist.

Geen inspiratie

• fotojunk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-01 18:03
Ik heb hetzelfde..
Cd-RW geen probleem..DVD+RW kan er niks meer mee
Dvdinfo ziet hem als DVD+RW en na het succesvol wissen zegt dvdinfo dat het een DVD-ROM is met data erop.
Zowel met platinum als verbatim DVD+RW's.
Heb ook NERO naar de laatste versie geupdated maar geen succes..

Heb een plextor brander PX-504A met FW 1.02 EN XP met de laatste updates.
En met gewone cd's en dvd's nooit problemen.

Wie weet wat er aan de hand is ?

[ Voor 5% gewijzigd door fotojunk op 09-03-2007 11:14 ]

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-02 03:20

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 01:10:
bedankt voor de reacties.

op cdfreaks helaas niks nuttigs kunnen vinden. ik heb recentelijk ook geen extra brandsoftware toegevoegd...

superblank was het eerste programma want in ieder geval tenminste begón aan iets...maar dan stopte hij ook niet meer. na de aangegeven geschatte tijd blijft hij maar door 'erasen' tot in de eeuwigheid. het groene vlak wordt ook rood dus dat beloofd weinig goeds. als ik stop blijkt er inderdaad ook niks gewist... helaas
Heb je Alcohol geinstalleerd staan? (of ooit geinstalleerd gehad). Die kan dit soort gedrag teweeg brengen in andere brand applicaties. Of je DVD+RW's zijn gebrand met bitsetting op (+ROM) terwijl je drive er niet mee overweg kan als je ze daarna weer wil wissen. Dit laatste geldt overigens ook voor de persoon hierboven. Een out-of-the-box Plextor ondersteund geen bitsetting op DVD+RW's. De 504 zeker niet. Voor de PX504a is er alternatieve (NEC1100) firmware dit je er in kunt flashen waarmee je het wel kunt.

Laat maar.. .

• fotojunk
LiGHtNiNG! schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 11:24:
[...]
Heb je Alcohol geinstalleerd staan? (of ooit geinstalleerd gehad). Voor de PX504a is er alternatieve (NEC1100) firmware dit je er in kunt flashen waarmee je het wel kunt.
_/-\o_ _/-\o_ ..IDD Alcohol is (was) de boosdoener.. _/-\o_ _/-\o_

Die "alternatieve" software zou dit probleem kunnen voorkomen ? want vind alkohol wel makkelijk.
Zou je de link voor die alternatieve software via pm willen sturen ? of mag dat via een reply ?

Moet er niet aan denken om er verkeerde FW in te blazen..
Heb ook ff gegoogeld maar daar vind ik het net andersom..mensen gaan hun NEC met de plextor FW flashen 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door fotojunk op 09-03-2007 11:54 ]

• LiGHtNiNG!

LiGHtNiNG!

Voorkomen, nee, eerlijk gezegd heb ik het ook alleen gezien bij (slecht) gehackte versies van Alcohol (maar ik beschuldig niemand O-) ).

De firmware (en een heleboel andere) kun je downloaden bij http://etna.rpc1.org/nec/.

Mijn 504 heb ik inmiddels niet meer, heb "nec nd+1100a 1_h1 7 (1_43) a.bin" er in gehad, daar heeft ie het prima mee gedaan (en ik had echt de alleroudste duurbetaalde revisie van die drive) Daarmee kun je dus ook gewoon bitsetten naar keuze op +RW's.

Flashen vanuit Windows kan met binfash wingui http://binflash.cdfreaks.com/

[ Voor 7% gewijzigd door LiGHtNiNG! op 09-03-2007 12:21 ]

Laat maar.. .

• fotojunk
LiGHtNiNG! schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 12:19:
De firmware (en een heleboel andere) kun je downloaden bij http://etna.rpc1.org/nec/.
Flashen vanuit Windows kan met binfash wingui http://binflash.cdfreaks.com/
Bedankt...
Alles gelukt mijn plextor is veranderd in een NEC.
Ben benieuwd of ik nu ook min - kan branden..

• fotojunk
8)7 8)7 stom stom...
Heb verzuimd om eerst de orginele fw v/d plextor 1.02 te backuppen.
Als ik de exe download en uitvoer van de plextor site dan kan ie nu de brander niet vinden.
Dus zal het met een "bin" moeten gebeuren.
Alles af gegoogeld maar geen bin gevonden.
Is er iemand die toevallig wel deze "bin" heeft of weet waar ik hem kan vinden ?

• LiGHtNiNG!

LiGHtNiNG!

Is er iemand die toevallig wel deze "bin" heeft of weet waar ik hem kan vinden ?
Op dezelfde site als waar je die andere firmware kan vinden. Flashen kan ook met dezelfde tool.

Laat maar.. .

Pagina: 1