Asus W3J Laptop 2nd Harddisk Case Connector?

Pagina: 1
Acties:
  • 195 views sinds 30-01-2008

• thestiffmeister
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-01 00:09
Hey medetweakers, heb ff een vraag en weet zo niet in welk soort Topic ik deze vraag moet stellen. Verder google nog ff afgestruind maar weinig info. Verhaal als volgt:

Ik heb zo’n ¾ jaar geleden een mooie Asus W3j-H001P mogen aanschaffen. Nu was er bij deze Asus Laptop een 2nd Harddisk Behuizing meegeleverd. Deze kan je dus gebruiken om de DVD-Writer eruit te halen en deze dus te swappen met een extra HD. Ik zou graag mijn laptop willen uitbreiden met een extra harddisk. Nu heb ik deze extra bijgeleverde behuizing geïnspecteerd. Mijn vraag is dan ook: Indien ik een losse harde schijf ga bestellen, hoe zit het precies met de interface/aansluiting van een hardeschijf met de behuizing en de laptop? Ik neem aan dat deze op een of andere manier moet worden verbonden met iets. Een verbindingsstuk vanaf de hardeschijf naar een interface, die op zijn beurt wordt verbonden met de laptop?? De behuizing bestaat alleen maar uit plastic. Moet hier nog iets worden bijbesteld? Hoe zit dit precies in elkaar. Of kan ik gewoon de Harde Schijf erin bevestigen en verbindt hij zich direct via de aansluiting met de laptop?

Wel een beetje vreemd dat ze zo'n 2nd Harddisk Behuizing meeleveren (plastic geval) maar dan weer zonder connecter. Is dit vreemd? Ik neem aan dat de Asus W3J niet de enige Asus Laptop is met deze meegeleverde optie. In ieder geval kunnen mensen met een Asus W3V hierover meepraten. Denk dat de A8 series en de W6 series dezelfde accessoires heben ??

Iemand enig idee waar ik zo'n connector kan bestellen? (voor niet teveel dan ;))

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-01 16:05
Heb je de dvd drive al eens uit je laptop gehaald? Als het goed is, zie je dan dat er een connector in die drive gebouwd zit. Als het goed is, zit deze aansluiting ook op dat extra hdd bakje wat je erbij hebt. In dat geval kan je gewoon de hdd (zal wel zo'n kleine laptop hdd zijn?) inbouwen in dat bakje en in je laptop schuiven.
(als je het extern nog zou moeten aansluiten, dan zou het weinig nut hebben om te plaatsen in je laptop waar je dvd drive zit....)

edit: Mocht je het niet erg vinden om met een wat groter bakje rond te sjorren, kan je er ook over nadenken om een 3,5 inch externe hdd case te kopen, en daar dan een 3,5 inch hdd in te bouwen. Die zijn vaak stukje sneller en goedkoper dan die kleinere schijven, en je kan je dvd drive tegelijkertijd blijven gebruiken.

[ Voor 25% gewijzigd door warcow op 09-01-2007 02:06 ]

• thestiffmeister
warcow schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 02:05:
Heb je de dvd drive al eens uit je laptop gehaald? Als het goed is, zie je dan dat er een connector in die drive gebouwd zit. Als het goed is, zit deze aansluiting ook op dat extra hdd bakje wat je erbij hebt. In dat geval kan je gewoon de hdd (zal wel zo'n kleine laptop hdd zijn?) inbouwen in dat bakje en in je laptop schuiven.
(als je het extern nog zou moeten aansluiten, dan zou het weinig nut hebben om te plaatsen in je laptop waar je dvd drive zit....)

edit: Mocht je het niet erg vinden om met een wat groter bakje rond te sjorren, kan je er ook over nadenken om een 3,5 inch externe hdd case te kopen, en daar dan een 3,5 inch hdd in te bouwen. Die zijn vaak stukje sneller en goedkoper dan die kleinere schijven, en je kan je dvd drive tegelijkertijd blijven gebruiken.
Yep, DVD-writer er inderdaad uitgehaald. Deze drive heeft een standaard ATA (laptop)interface en is op zijn beurt verbonden met een tussenliggend converter stukje. Ofwel van ATA --> andere ASUS interface zodat die in de laptop klikt.

Het extra HDD behuizing wat is meegeleverd en dus ook past i.p.v. DVD-writer in die gleuf bestaat alleen maar uit plastic. Dus die aparte converter zit hier niet bijgeleverd. Nu moet ik vanaf die ATA-interface van die 2.5 inch HD naar die ASUS connecter. Ik moet dus zo'n extra connector hebben die ik daarop kan monteren. Nu heb ik weinig zin om dit uit mijn DVD drive te slopen.

De reden waarvoor ik dit graag wil is dat ik mijn DVD Drive zeer weinig gebruik en die extra HD capaciteit nodig ben. Het is idd. goedkoper om een extra external HD te kopen. Maar omdat ik vaak onderweg ben is dit nogal rompslomp om mee te nemen. Heb thuis geen problemen met storage omdat ik hier zo'n Linux Bak heb staan met 3 x 250 GB :)

• thestiffmeister
Iemand een idee? Wil nl. zo'n HD bestellen.

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:00
thestiffmeister schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 14:37:
Iemand een idee? Wil nl. zo'n HD bestellen.
Helaas voor jou zijn deze connectors niet meer te verkrijgen in Nederland. Ik was namelijk een paar maanden geleden op zoek naar een nieuwe laptop en had o.a. ook naar een W3 gekeken. Maar naar vele mailtjes uitgewisseld te hebben met Laptops4U bleek dat de connectors voor een extra HD niet in Nederland te verkrijgen waren.

Mijn advies aan jou is om even naar Asus te gaan bellen en even vragen of zij deze kunnen leveren via een dealer in Nederland. Op deze manier maak je nog de grootste kans dat je iets vind.

Succes ermee!

• thestiffmeister
Damn, dat zou kloten zijn.... Maar goed, heb inmiddels zelf ff met Laptops4U gebeld en zij gaven mij het volgende antwoord:
Moest rekening houden met 2 maand levertijd en kosten bedragen 35 Euro per connector.

Dus ze zijn wel degelijk leverbaar. Alhoewel 2mnd levertijd erg veel is :-( Denk dat ik maar zo'n ding haal. Toch wel makkelijk.

Nu alleen nog hopen op een VISTA Compatible Bios Update 8)7 8)7
Aangezien dat ding maar blijft rebooten.Maar goed, daar is dan weer een ander topic voor _/-\o_

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05:34
------

[ Voor 174% gewijzigd door FDMK op 24-06-2008 14:14 ]

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
Ik weet niet of het inmiddels gelukt is, maar ik heb ook zo'n laptop en het klopt dat er standaard alleen een bakje bij zit zonder connector.
ik heb toen zo'n extra bakje gekocht die wel een connector voor de harde schijf had. deze had ik toen bij laptopplein.nl gekocht, maar die bestaat niet meer. je kan ook zoeken naar Asus W3V en W3N die passen ook. Ik weet niet meer wat het typenummer van het ding is, ik kan het nog wel opzoeken dan kan je makkelijker zoeken ernaar.

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:39
* GENETX pakt de schop en begint te graven...

Dit topic gaat op slot om weer te zakken... Een 1,5 jaar oud topic kicken is niet echt de bedoeling.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.