Ik ben bezig met een servertje die behoorlijk zuinig gaat worden (mobile cpu, vga onboard enz) en daardoor waarschijnlijk de 60 watt in verbruik nog niet eens gaat halen. Het probleem is nu alleen dat ik echt nergens meer voedingen kan vinden met een laag max wattage. Sinds de hele voedingen hype kan je ze nu bijna alleen nog maar krijgen van 400/600 watt. Ik zoek er eigenlijk een van 140 watt ofzo, dit omdat het schijnt dat een te grote voeding voor een klein wattage niet efficient werkt (?).
Een oude voeding wil ik liever niet aan beginnen, vaak hebben die al bolle/lekkende elco's enzo. Ik heb alle grote computerwinkels afgezocht maar lager dan 250 watt ben ik niet gekomen, ook de pricewatch biedt geen uitkomst.
Iemand enig idee waar ik een laag wattage voeding kan kopen, en of dat überhaupt enig nut heeft ?
Een oude voeding wil ik liever niet aan beginnen, vaak hebben die al bolle/lekkende elco's enzo. Ik heb alle grote computerwinkels afgezocht maar lager dan 250 watt ben ik niet gekomen, ook de pricewatch biedt geen uitkomst.
Iemand enig idee waar ik een laag wattage voeding kan kopen, en of dat überhaupt enig nut heeft ?