[JS] Scrollbars tonen is prima maar gebruik uitschakelen?

Pagina: 1
Acties:

• Urk
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 16:43
Simpel: is het mogelijk met javascript scrolling te disabelen, dus de scrollbars zoals ze er staan met overflow mag gewoon blijven maar de functionaliteit om te scrollen moet tijdelijk disabled kunnen worden.

Kan dat? _/-\o_

Als ik zoek op GoT en Google krijg ik voornamelijk topics te zien waarbij ik de scrollbar zoals bekend met overflow: hidden; uit kan zetten, maar dat is dus niet de bedoeling?

[ Voor 29% gewijzigd door Urk op 09-01-2007 01:08 ]

Verwijderd

Dat kan denk ik niet.

Waarom wil je de scrollbalk disablen??

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:48

André

Analytics dude

Je kunt hooguit met javascript het scrollen onmogelijk maken, maar dat is een lapmiddel. Het tijdelijk uitschakelen van de scrollbalken kan niet.

• Urk
OK, bedankt voor de antwoorden, daar was ik inderdaad al bang voor.
Ik wilde het gebruiken voor Lightbox JS v2.0.2 voor het vergroten van foto's zodat je tijdens een vergroting niet weg kan scrollen daarvan. Het weghalen van de scrollbars zou een verspringing betekenen wat niet de bedoeling is.

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als je die scroll op een ander element dan html of body plaatst kan je er een layer overheen leggen, dus dan moet het in theorie kunnen. Maar dat is wel een ranzige oplossing en ik weet niet of dat ook zonder problemen werkt met Lightbox.

http://spookpaard.nl/host/test/layer-over-scrollbar.htm

• wizzkizz
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-11 08:58

wizzkizz

smile...tomorrow will be worse

Kun je ze niet tijdelijk verbergen door mbv JS dat css-property te zetten en als ze weer enabled moeten worden de waarde ervan weer (terug) te wijzigen? Of wil je persé dat ze de die scrolbalk blijven zien?
Of wordt de inhoud van je element dan verschoven, zodat dat onbruikbaar is?

Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Real programmers don't document. If it was hard to write, it should be hard to understand.

• Urk
wizzkizz schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 22:54:
Kun je ze niet tijdelijk verbergen door mbv JS dat css-property te zetten en als ze weer enabled moeten worden de waarde ervan weer (terug) te wijzigen? Of wil je persé dat ze de die scrolbalk blijven zien?
Of wordt de inhoud van je element dan verschoven, zodat dat onbruikbaar is?
Dat kon inderdaad niet want dan zie je de pagina steeds hinderlijk verspringen, is niet echt netjes om te doen...

• TheDane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:46

TheDane

1.618

Kun je dan niet gewoon de position van die foto-'popup' op 'fixed' gecentreerd zetten?

Of desnoods met javascript die layer floating gecentreerd houden :X

[ Voor 3% gewijzigd door TheDane op 09-02-2007 20:47 ]

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12 19:47
@SpartaRotterdam
Idd.. onscroll icm met scrollTo should do the trick.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 08:18
mm
wat ook kan is gewoon op je body en divjes overlow: hidden zetten.
dan is je scrollbar ook weg.
bij sluiten kan je hem dan weer op block oid zetten..

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Urk schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 18:18:
[...]

Dat kon inderdaad niet want dan zie je de pagina steeds hinderlijk verspringen, is niet echt netjes om te doen...
Overflow hidden en een padding rechts toevoegen van ongeveer de breedte van de scrollbar met JS, en wanneer lightbox weer weg is terugdraaien?
Pagina: 1