Toon posts:

Laptop maakt geen ftp verbinding met bepaalde server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik doe al jaren de website voor een bedrijf, gemaakt in dreamweaver en zet m online met AceFtp. Nu al zeker 3 jaar en werkt altijd als een tierelier.
Heb altijd met een desktop gewerkt, maar nu eindelijk een laptop, draadloos internet en werkt allemaal prima.
Heb alleen één probleem.
Ook hier heb ik weer AceFTP op geinstalleerd. Ik maak altijd gebruik van 2 servers, eentje bijbehorend bij m'n planet abbo voor personal stuff, en de andere is van het bedrijf incl. eigen domeinnaam. Heb geen idee welk bedrijf daar achter zit, weet alleen de website, gebruikersnaam en wachtwoord. (die dus allemaal al jaaaren prima functioneren)
Vanaf de eerste keer dat ik verbinding wilde maken via mn laptop pakt ie de planet server wel zonder problemen, maar wil het pestding geen verbinding maken met de andere server (laten we hem voor het gemak even EH noemen, bedrijf heet Egberdina Hoeve namelijk)
Wachtwoord is goed, instellingen kloppen, op m'n desktop doet ie het gewoon en ik heb echt geen flauw idee wat er aan de hand is.
Dacht in de eerste instantie aan een firewall probleem, maar ook met uitgeschakelde firewall gebeurt er niets. Foutmelding die AceFtp geeft is "530 User [gebruikersnaam] can not log in"
Een ander FTP progje gaf aan dat het misschien een wachtwoord/gebr.naam probleem is (wat het dus niet is)'
Help! Ik ga over een week naar het buitenland en moet de site dan echt met mijn laptopje bijhouden :|

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wat zijn de specs van de laptop? XP firewall ook uitgezet? En gekeken of active/passive FTP goed staat ingesteld?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Ehm
De laptop is een Asus A600D entertainment notebook (mijn vader heeft hem hoogstpersoonlijk geselecteerd en ik schaam me nu dus echt diep als dochter van een oud-computerzaak eigenaar dat ik niet meer zinnigs te zeggen heb)
Volgens Windows Care heeft ie:
Intel Core 2 CPU T5500 @ 1.66ghz
Moederbord is een A6JC
Totaal geheugen 1023 mb
Harde schijf 111 gb
Geforce Go 7300 met 512mb (al lijkt me dat niet echt relevant)

De XP Firewall heb ik uitgeschakeld maar maakte geen verschil, active/passive ben ik niet mee aan het prutsen geweest aangezien ik hetzelfde programma (zelfde versie) altijd al gebruik en nooit aan die instellingen heb gezeten, en dat werkte gewoon. Wat zou ik daaraan moeten veranderen?

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Sommige chipsets (NForce geloof ik) heeft een interne firewall, vandaar. Dreamweaver heeft zelf een FTP-client ingebouwd. Die al eens geprobeerd?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Zit er op dat ftp account geen ip restrictie ?
(denk het niet, maar toch ff checken)

Wil het met standaard IE wel ?
Of met de command prompt ?
Of met iedere andere ftp client ?

[ Voor 59% gewijzigd door aZuL2001 op 09-01-2007 01:11 . Reden: aanvulling ]

Abort, Retry, Quake ???

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik ging er wel vanuit dat laptop en desktop in hetzelfde thuisnetwerk zitten (en dus hetzelfde externe IP-adres hebben)? Anders zou dat zeker mee kunnen spelen.

Verwijderd

Topicstarter
FTP van dreamweaver heb ik idd al geprobeerd maar zelfde probleem.
Laptop en desktop zitten gewoon op hetzelfde netwerk hoor. Zit geen ip restrictie op (heb ook wel gebruik gemaakt van pc's van iemand anders en toen deed ie het ook gewoon)
Ik heb naast AceFtp nog een stuk of 3 programma's geprobeerd, maakten allemaal keurig verbinding met planet maar niet met EH.
Command prompt? help me even? ben hier echt totaal niet in thuis

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Als je al drie andere ftp programma's geprobeerd hebt zal command prompt ook wel niet werken.

Maar "530 User [gebruikersnaam] can not log in" is toch wel redelijk duidelijk.
Heb je misschien een andere keyboard layout op je laptop ingesteld staan ?

Als je het wachtwoord invoert op de plek waar je de username normaal neerzet, zie je dan ook echt het juiste ww ?

Want als er vreemde tekens inzitten (een sterk ww), en je keyboard instelling klopt niet, dan krijg je wat anders dan je verwacht.

Of : Laptop, dus misschien staat de Fn toets aan, voor je numpad deel. (meestal de blauwe tekens).
Dat zou je kunnen zien als je bijvoorbeeld de tekst "koffie" in wil voeren, en er verschijnt "26ff5e"

En als laatste mogelijkheid zou het nog kunnen dat je vs layout ipv vs international of omgekeerd hebt staan. Bij vs international zijn sommige accent toetsen "dood" en verschijnt er pas iets als je daarna een letter of een spatie intikt. Druk maar eens op de " en daarna op de o. Als er ö komt te staan weet je wat je moet doen ;)

Genoeg te puzzelen voor jou, ik ga slapen.

Abort, Retry, Quake ???

Pagina: 1