[testcase]Lisette

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een vriendin wilde graag wat mooie foto's voor haar moeder omdat ze een half jaar naar Nieuw Zeeland ging, ze zijn in de studio gemaakt.
Ik heb de Nikon D1 gebruikt.

1
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto=AB3IJQOE

2
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto=MPRWZIH6

3
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto=8DEWC8I8

4
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto=3QLHIYFV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
De eerste foto is wel mooi, maar die andere 3 foto's zijn niet echt bijzonder en veel te dicht op imo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 00:16:
Een vriendin wilde graag wat mooie foto's voor haar moeder
Een moeder ziet haar dochter toch graag lachen en vrolijk op de foto staan? Ik vind de foto's niet echt aansluiten bij het doel van de foto's. Het zijn meer foto's voor op een datingsite ofzo. Ik mis bijvoorbeeld voor moeder ook haar dochter met haar lievelings bezigheden op de foto ofzo.

Ik vind het i.i.g. niet echt leuke portretfoto's voor moeder - veel te saai. Laat haar lachen of meer plezier uitstralen ofzo.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2007 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-09 14:41
Ook van iets te dichtbij, daardoor wordt haar neus vergroot....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de foto die ze heeft uitgekozen zit hier ook niet bij eigelijk, maar die vond ik niet mooi genoeg om in de testcase te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 19:57
Ik ga voor de eerste. Numero 1 is cool, lekker wild en de achtergrond past daar wel bij; de uitdrukking is ook spannend genoeg.

Nummer 2 is geen onaardig shot, alleen een beetje ongelukkig afgekapt boven.
Lijkt namelijk net of ze een heel hoog voorhoofd heeft terwijl het haar waarschijnlijk een paar mm erboven begint. Had dat stukje erbij genomen; en dan had het iets natuurlijker uitgezien :)

De laatste twee vind ik door de vervorming een beetje minder; komt in dit geval niet al te charmant naar voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vooral bij de laatste drie vind ik de kleuren erg matig. iets warmer maken of een andere achtergrond zoals bij 1 helpt al een hoop lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:27

sapphire

Die-hard pruts0r

zoals al gezegd, haar neus word vergroot doordat 2,3 en 4 van net té dichtbij zijn genomen.
Verder vind ik ze te krap gecropt, delen van het gezicht worden afgekapt enzo, best wel zonde want het is een knappe meid hoor.
Verder is 1 leuk hoor met dat ahar zo...het heeft gewoon "iets" :)

[ Voor 13% gewijzigd door sapphire op 09-01-2007 13:03 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
je durftt iig krap te kaderen en dat gaat met name bij de laatste foto goed, de eerste drie hadden nog wel wat krapper gemogen.

maar je had echt een langere lens moeten gebruiken, want dit is echt hoogst onflatteus en dat is spijtig, anders hadden het veel betere foto's kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BraveWorld
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik vind krap kaderen foto's ook vaak spannender maken. Geeft meer expressie. Die eerste foto is meer neatraal maar leuk met dat wilde haar en daarom misschien wel de beste.

Nog niet genoemd is geloof ik het nadeel van zijlicht: alle oneffenheden in de huid worden versterkt. Dat valt me overal op en stoort helaas wel een beetje. Naderhand photoshoppen en de oneffenheden softenen is waarschijnlijk niet de bedoeling. Andere belichting valt te overwegen (maar ik heb zelf nauwelijks ervaring met portretfotografie).

Oh ja, nu ik erover nadenk: oppassen voor glimmen/spiegeling. Desnoods een poedertje op de huid, of weer anders iets met de lichtbron doen. :)

[ Voor 12% gewijzigd door BraveWorld op 09-01-2007 21:26 ]

Dit is geen signature...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 23:16
Volgens mij heb je bij bepaalde foto's een groothoek (?) gebruikt, en ben je te dicht gegaan waardoor je model er niet echt flatteus uitkomt.... vind ik...

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Je hebt een tikkie teveel gesneden zodat er altijd wel een stuk hoofd afgeknipt is.
Volgens mij is het een best frisse meid. Neem ietswat meer afstand, zorg voor wat losser haar dat ook op de foto komt en met enkele glimlachen en vreemde camera-hoeken heb je zo een leuke serie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
BraveWorld schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 21:23:Nog niet genoemd is geloof ik het nadeel van zijlicht: alle oneffenheden in de huid worden versterkt. Dat valt me overal op en stoort helaas wel een beetje. Naderhand photoshoppen en de oneffenheden softenen is waarschijnlijk niet de bedoeling. Andere belichting valt te overwegen (maar ik heb zelf nauwelijks ervaring met portretfotografie).
heb je helemaal gelijk in, maar het voordeel van 'zijlicht' is dat je diepte in de foto krijgt en het gezicht niet zo vlak wordt. ik vind het voordeel over het algemeen groter dan het nadeel. (en tegen oneffenheden in de huid is iets te doen - visagie, photoshop - tegen een vlakke foto een stuk minder)
ecteinascidin schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 22:09:
Je hebt een tikkie teveel gesneden zodat er altijd wel een stuk hoofd afgeknipt is.
te veel? eerder te weinig lijkt mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Als het mijn dochter zou zijn, zou de vervorming me niet echt storen. Ja, de foto's zijn "anders", maar het model blijft gewoon staan, met haar prachtige ogen. Gewoon goed gezien en lekker apart geschoten. Compliment!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
danku danku!!
Pagina: 1