Toon posts:

[XP] Hibernate werkt niet meer na toevoegen geheugen *

Pagina: 1
Acties:
  • 1.710 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hello!
Ik heb een probleem met de Hibernate functie van Windows XP.

Sinds enkele weken doet de Hibernate functie niet meer wat hij moet doen. Net als je denkt dat hij daadwerkelijk in de slaapmodus gaat (scherm op zwart), flikkeren de drie toetsenbord-ledjes op en keer je terug naar het bureaublad alsof er nix gebeurd was (start niet opnieuw op o.i.d.)

Wellicht heeft te maken met het feit dat ik onlangs een geheugenmodule van 512MB heb toegevoegd naast mijn bestaande 512MB. Het is rond die tijd dat Hibernate problemen geeft.

Heeft iemand een oplossing om Hibernate weer werkend te krijgen?
Alvast bedankt!

Sam Dekker
(deze post staat ook bij overige hardware omdat het wellicht een hardware kwestie is)

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Staat je Hibernate nog wel daadwerkelijk aan? Tevens, heb je genoeg ruimte voor Hibernate op je C: schijf? Dit moet hetzelfde zijn als je interne geheugen, 1 GB dus nu. Het lijkt er namelijk op dat je computer naar sleep mode gaat, ipv hibernate. Check dus je power options nog en je hdd ruimte. Defrag je C: desnoods om de ruimte aaneengesloten te hebben.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Als ie terugspringt naar windows krijg je dan ook een melding in zo'n popup-balonnetje? Dat heb ik ook gehad toen ik van 1GB naar 2GB geheugen ging (weet de exacte melding niet meer, iets met "API call") en daar was een patch voor te downloaden.

[edit] deze patch: The computer occasionally does not hibernate and you receive an "Insufficient System Resources Exist to Complete the API" error message in Windows XP with Service Pack 2, in Windows XP Tablet PC Edition 2005, or in Windows XP Media Center Edition 2005
Maar ik raad je wel aan om even door te lezen of dit echt jouw probleem is.

PS. crossposten is niet echt de bedoeling op dit forum, want ik zie dat je dit 2 keer gepost hebt: Hibernate werkt niet meer! .

[ Voor 57% gewijzigd door Palomar op 09-01-2007 00:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
@ Hero of Time: op C: is genoeg ruimte en Hibernate staat aan in de Power Options.
@ Palomar: ik krijg geen pop-up ballonnetje met een API-call melding. Crosspost-excuus.

Sam Dekker

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-02 20:39

TheBorg

Resistance is futile.

Het kan ook zijn dat de oude hybernate file nog 512MB is, die moet natuurlijk 1024MB worden. Soms gaat dat niet vanzelf, dan kun je de hybernate file gewoon eerst weggooien.

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik vraag me af of je dat bestand kan weggooien. Volgens mij namelijk niet omdat het een systeembestand is zoals het pagefile. Beste is om eerst hibernate dan uit te schakelen, herstarten en weer aanzetten. Op die manier weet je zeker dat Windows het bestand zelf heeft verwijdert.

Verwijderd

Topicstarter
in mijn crosspost :X vermeldde iemand dat ik Hibernate zou moeten toepassen zonder dat er (veel) zware progs open staan. Inmiddels heb ik ontdekt dat Hibernate werkt als (in iedergeval) Firefox en Flash 8 afgesloten zijn. I
ik ga nu even de truc proberen: Hibernate uitschakelen, XP opnieuw opstarten en Hibernate weer inschakelen.

Verwijderd

Topicstarter
het werkt. xp heeft nu dus waarschijnlijk zelf de grootte aangepast.
thanx voor de tips!!!

Sam

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hi en welkom!
(deze post staat ook bij overige hardware omdat het wellicht een hardware kwestie is)
offtopic:
Post het dan alleen daar. Of geef aan dat je ook aan hardware denkt, zodat we er ook hier aan denken. Maar meer dan 1 topic per vraag is niet zo netjes ;)
Ik pas hier de topictitel nog een klein beetje aan van 'Hibernate werkt niet meer!', zodat het minder schreeuwerig en meer informatief is :)

Anyway. Opgelost *O*

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 00:42:
het werkt. xp heeft nu dus waarschijnlijk zelf de grootte aangepast.
thanx voor de tips!!!

Sam
Kan je nu ook nog gewoon hibernaten met al die progs open?

Me was die iemand die daar mee kwam. Bij mij werkte het als ik gewoon niet te veel geheugenslurpende programma's open had staan.
Inmiddels met wat nieuwe hardware en een paar Windows installs verder werkt het wel gewoon altijd :)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ow okee, hehe.
Heb net gemerkt dat ik alsnog wat grote progs moet afsluiten, maar ik kan er op zich wel mee leven ;) blijft jammer toch..

Sam

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2007 01:23 ]

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Apart, ik heb 1 GB ram en nog ongeveer 400 MB over, soms minder en kan zonder problemen naar Hibernate gaan. Hoeveel geheugen heb je nog over als je naar hibernate wilt gaan?

• Palomar
  • Niet online
idd, volgens mij mag het ook niet uitmaken hoeveel geheugen je in gebruik hebt. Ik heb ook vaak genoeg hibernate gedaan als er veel in het geheugen staat.

Probeer anders die patch van microsoft eens in mijn eerste post.

Verwijderd

Topicstarter
Het 'hibernate' probleem wordt vervelend. Waar ik er eerst nog genoegen mee nam dat je enkele programma's moest afsluiten (behalve firefox) om te kunnen hibernaten, moeten nu echt alle programma's afgesloten worden. Hierdoor heb ik vaker gewoon maar de pc helemaal uitgezet (turn off); kun je tenminste nog de firefox 'sessie herstellen'.
Wat Palomar zegt lijkt mij ook heel logisch. Je bent toch uberhaupt niet van geheugen afhankelijk? Dat lijkt mij meer het geval als je het systeem op 'standby' zet. Zo ver ik weet wordt bij een 'hibernate' alle data naar je harde schijf geschreven(?)

Is het wellicht iets met het swapfile?
Wie kan er wederom een verklaring en zodoende een oplossing geven voor dit probleem?

(Palomar: de patch, althans, de patch-installer wil niet echt lukken, maar ik denk ook niet dat deze mijn probleem zal verhelpen)

Sam

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Toen ik vd week op mijn computer Hibernate aanzette kreeg ik ook die melding dat er geen resources waren om de api te voltooien. De optie hibernate was toen ook weg uit power options en afsluiten. Toen ik de volgende dag mijn computer weer aanzette, was hibernate weer wel mogelijk (optie stond al aan). Mijn pc ging keurig naar Hibernate toe en bleef daar in. Nou heb ik 3 GB aan geheugen en geen pagefile, en 6 GB op schijf over (3 na aanzetten hibernate). Ik heb geen idee waar het bij mij aan lag, maar na de reboot deed hij het weer wel.

Ik heb de optie nu weer uitstaan, doe er verders niets mee op mijn computer, maar misschien dat het bij jou hetzelfde is, dat je na de mislukte hibernate geen optie meer hebt in power options en dat een reboot het weer 'fixt'. Ik zou het liefts naar je pc zelf willen kijken om te zien waar het aan zou kunnen liggen, maar dat gaat wat lastig ;).

Verwijderd

Topicstarter
da's ook vreemd..
nee, bij mij staat de hibernate-optie nog steeds aangevinkt (en dus aanwezig) in de power options na een mislukte hibernate.
ook wordt er mooi weergegeven dat er 3614MB vrije ruimte aanwezig is en dat er 1024MB nodig is!!

ik had al een aanpassing gedaan in de virtual memory (via control panel>system etc.). ik had deze van custom size naar system managed size gezet. en hibernate werkte, met alleen firefox (met veel open tabs) open. daarna nog een keer geprobeerd met flash 8 erbij.. wederom geen hibernate.
ga nu even proberen om zelf een hogere waarde in de custom size te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
werkt ook niet.. :(

• Palomar
  • Niet online
Hero Of Time schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 00:25:
Toen ik vd week op mijn computer Hibernate aanzette kreeg ik ook die melding dat er geen resources waren om de api te voltooien. De optie hibernate was toen ook weg uit power options en afsluiten. Toen ik de volgende dag mijn computer weer aanzette, was hibernate weer wel mogelijk (optie stond al aan). Mijn pc ging keurig naar Hibernate toe en bleef daar in. Nou heb ik 3 GB aan geheugen en geen pagefile, en 6 GB op schijf over (3 na aanzetten hibernate). Ik heb geen idee waar het bij mij aan lag, maar na de reboot deed hij het weer wel.

Ik heb de optie nu weer uitstaan, doe er verders niets mee op mijn computer, maar misschien dat het bij jou hetzelfde is, dat je na de mislukte hibernate geen optie meer hebt in power options en dat een reboot het weer 'fixt'. Ik zou het liefts naar je pc zelf willen kijken om te zien waar het aan zou kunnen liggen, maar dat gaat wat lastig ;).
ik weet niet of je het gelezen had, maar voor dat probleem is die patch dus die ik noemde. Ik had exact hetzelfde met 2GB ram.

En het probleem van de TS. Misschien dat het ook wel met drivers/anti-virus/virtuele disk (daemon-tools) of andere 'systeemsoftware' te maken kan hebben. Je zou eens wat kunnen uitschakelen of hardware uit je PC halen om te kijken of het iets uitmaakt. Sommige hard- en software wil wel eens conflicteren met hibernate.
En als je een redelijk recent moederbord hebt kan een bios update misschien helpen.

En ik ben me er wel van bewust dat het probleem zich volgens jou pas voordoet na het plaatsen van extra geheugen, maar je moet toeval ook niet uitsluiten ;) Misschien heeft het wel niet met dat extra geheugen te maken en is het iets anders.

[ Voor 7% gewijzigd door Palomar op 19-01-2007 11:05 ]

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:35
Even een kickje, ook hier kreeg ik voor het eerst de 'Er zijn onvoldoende systeembronnen beschikbaar om de API te voltooien' melding.

Voorheen had ik 1GB, nu 2,5GB ram. Ik gebruik vaak vmware.

De patch heb ik proberen te installeren, maar die geeft een conflict met KB931784. Irritant, want ik werk al jaren probleemloos met hybernaten eigenlijk. (=ik kan niet meer zonder :/ )
Iemand nog een andere optie?

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• Palomar
  • Niet online
10 seconden googlen levert dit op:
Problem fixed. I noted near the end of c:\windows\KB909095.log the
following:

41.969: MigrateHotfix: Migrating hotfix KB931784
41.985: Rename failed. Destination path c:\windows\$NtUninstallKB931784_0$
exists.
41.985: MigrateHotfixes: Migration of KB931784 failed
41.985: DoInstallation: Migration failed
42.235: Failed to migrate dependent packages.
44.266: Message displayed to the user: Failed to migrate dependent packages.

I then renamed the hidden folder c:\windows\$NtUninstallKB931784_0$ to
something else.
Ran the KB909095 setup again, and it succeeded.
Machine successfully hibernates now.
al geprobeerd?

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:35
Palomar schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 20:07:
10 seconden googlen levert dit op:

[...]

al geprobeerd?
Uiteraard. (Ik heb al 30 minuten zitten googlen)
Stukje log:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
12.610: CreateUninstall = 1,Directory = C:\WINDOWS\$NtUninstallKB909095$ 
53.422: DoInstallation: Installation was canceled because migration is blocked by following files:
53.422: Package KB931784, File c:\windows\driver cache\i386\ntkrnlmp.exe, Version 5.1.2600.3093, Branch SP2GDR
53.422: Package KB931784, File c:\windows\system32\dllcache\ntkrnlmp.exe, Version 5.1.2600.3093, Branch SP2GDR
53.422: Package KB931784, File c:\windows\system32\ntoskrnl.exe, Version 5.1.2600.3093, Branch SP2GDR
53.422: Package KB931784, File c:\windows\driver cache\i386\ntkrnlpa.exe, Version 5.1.2600.3093, Branch SP2GDR
53.422: Package KB931784, File c:\windows\system32\dllcache\ntkrnlpa.exe, Version 5.1.2600.3093, Branch SP2GDR
53.422: Package KB931784, File c:\windows\driver cache\i386\ntkrpamp.exe, Version 5.1.2600.3093, Branch SP2GDR
53.422: Package KB931784, File c:\windows\system32\dllcache\ntkrpamp.exe, Version 5.1.2600.3093, Branch SP2GDR
53.422: Package KB931784, File c:\windows\system32\ntkrnlpa.exe, Version 5.1.2600.3093, Branch SP2GDR
53.422: Package KB931784, File c:\windows\driver cache\i386\ntoskrnl.exe, Version 5.1.2600.3093, Branch SP2GDR
53.422: Package KB931784, File c:\windows\system32\dllcache\ntoskrnl.exe, Version 5.1.2600.3093, Branch SP2GDR
53.422: Setup van KB909095 heeft een fout ontdekt:  Kan noodzakelijke pakketten niet migreren.
53.532: Kan noodzakelijke pakketten niet migreren.
55.454: Message displayed to the user: Kan noodzakelijke pakketten niet migreren.
55.454: User Input: OK
55.454: Update.exe extended error code = 0xf0ea
55.454: Update.exe return code was masked to 0x643 for MSI custom action compliance.

Vermoedt dat het bij mij juist omgekeerd is, ik heb al die meuk ooit weggegooid omdat het zoveel data was, en ik niet de indruk had dat ik zou deïnstalleren. Maar nu wil ie deze files dus hebben.

Zijn wel behoorlijk kritieke files die hiermee gefixed worden trouwens....eerst maar weer eens een backupje fietsen, die 931784 fix nog een keertje proberen te draaien, en dan eens kijken wat de 90... doet.

[ Voor 84% gewijzigd door Mistraller op 06-02-2008 21:57 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Pagina: 1