Laptop vergelijking (HP vs Toshiba) rond de 700 a 800 Euro

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191298

Topicstarter
Na een eerste topic (wat moet ik kiezen) zonder een eigen onderzoek (pardon); bij deze nogmaals.

Na lang zoeken weet ik wat ik wil en heb ik 2 Laptops gevonden die voor mijn wensen (degelijkheid en batterijduur) en budget (rond de 700 a 800 euro) goed passen:

Toshiba Satellite A110-178, Core™ Duo 1.66GHz, 15.4"TFT, 1 Gb, WXPH
http://nl.computers.toshi...CT_ID=117737&DISC_MODEL=0

En:

HP PAV DV6132EA, Turion-X2 1.6 Ghz, 15.4"TFT, WXPH
http://h10010.www1.hp.com...tebook%20PC&lang=nl&cc=nl

Aangezien ik niet heel veel verstand heb van de verschillen tussen de processoren en grafische kaarten heb ik de volgende verschillen gevonden (en enkele vragen):

1. De HP is incl Vista
2. Van de HP kan ik de battery life nergens vinden... Waarschijnlijk minder dan de Toshiba? Hoeveel?
3. Het Cachegeheugen verschilt sterk (512 vs 2 mb); maakt dit uit?
4. De grafische kaart; de HP heeft GeForce go150 en de Toshiba een Intel945GM. Ik kan hier geen testen van vinden; verschilt dit sterk?
5. De Hp is wat sneller bij het werkgeheugen (667 vs 533 MHz); Is dit van belang?

Qua prijs verschilt het niet sterk; wat raden jullie me aan?

Groet
Oscar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:45

SgtStrider

Fractal Switchover!

Ik zou kiezen voor de HP; simpelweg omdat deze Windows Media Center aan boord heeft, en een mooi glarescherm :) Uiteraard is dit erg persoonlijk..

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC_Kaas
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
1. Vista kost bij HP 30 euro aan administratie kosten, ik neem aan dat ze bij toshiba ook zoiets geregeld hebben.
2. Staat op de site van HP (denk ik, alle laptops staan daar incl accu-duur)
3. Zoek naar reviews op bijvoorbeeld tom's hardware en kijk dan welke sneller is, verder zie google (in het kort: cachegeheugen maakt niet veel uit.)
4. Zie ook google voor een mooie vergelijkende review. (geforce is iig veel sneller)
5. Nee

6. Kijk ook eens naar de bouwkwaliteit en de kwaliteit van het scherm. Dit zijn ook belangrijke punten en kunnen je helpen om een keuze te maken.

Sorry dat ik zo kort af ben, maar dit zijn allemaal google / zoek vragen. En groeten op het GOT hoeft niet.

[ Voor 26% gewijzigd door KC_Kaas op 08-01-2007 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191298

Topicstarter
Ik heb zeker gegoogled, dat van batterijduur kan ik dus echt niet vinden. Ik heb een site gevonden waar iemand zijn eigen ervaring mee test, maar dat was tijdens het spelen van games. Van de Toshiba weet ik de maximale duur (ongeveer 3 uur), weet iemand dit van de HP?
Ik zal op die site eens verder zoeken, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Anoniem: 191298 schreef op maandag 08 januari 2007 @ 23:34:
Na een eerste topic (wat moet ik kiezen) zonder een eigen onderzoek (pardon); bij deze nogmaals.

Na lang zoeken weet ik wat ik wil en heb ik 2 Laptops gevonden die voor mijn wensen (degelijkheid en batterijduur) en budget (rond de 700 a 800 euro) goed passen:

Belangrijkste: Wat ga je ermee doen?

Toshiba Satellite A110-178, Core™ Duo 1.66GHz, 15.4"TFT, 1 Gb, WXPH
http://nl.computers.toshi...CT_ID=117737&DISC_MODEL=0

En:

HP PAV DV6132EA, Turion-X2 1.6 Ghz, 15.4"TFT, WXPH
http://h10010.www1.hp.com...tebook%20PC&lang=nl&cc=nl

Schaf je dit aan via webshop? Voor welke prijzen?

Aangezien ik niet heel veel verstand heb van de verschillen tussen de processoren en grafische kaarten heb ik de volgende verschillen gevonden (en enkele vragen):

1. De HP is incl Vista Dit kost idd wel verzendkosten/administratiekosten
2. Van de HP kan ik de battery life nergens vinden... Waarschijnlijk minder dan de Toshiba? Hoeveel?
3. Het Cachegeheugen verschilt sterk (512 vs 2 mb); maakt dit uit?
4. De grafische kaart; de HP heeft GeForce go150 en de Toshiba een Intel945GM. Ik kan hier geen testen van vinden; verschilt dit sterk? Nividia kaartje is stuk beter
5. De Hp is wat sneller bij het werkgeheugen (667 vs 533 MHz); Is dit van belang? Hangt vanaf wat je doet

Qua prijs verschilt het niet sterk; wat raden jullie me aan?

Hangt er echt vanaf wat je erop wilt doen, en wat je eisen zijn
Groet
Oscar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c00kie
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-05 12:18
bij toshiba heb je ook de vista coupon. Prijzen in Nederland vind je hier

Build a bridge, get over it... Specs : yes !!! website over bouwen & verbouwen

Pagina: 1