Nu ik eenmaal wat verder ben in access en zijn modules wil ik alleen maar meer maar echt programmeer kennis heb ik niet. Van zoeken, knippen en plakken word ik wat wijzer maar niet veel...
Ik heb voor elkaar om iets naar een drive te kopieeren maar alleen met een fixed drive letter en een specifieke map. Nu zoek ik een module of een aanpassing op de bestaande dat ik zelf kan kiezen waar ik hem wil hebben desnoods de drive letter opgeven via een parameterscherm en dat ie die dan in het onderstaande scripts plakt. (Usb sticks geven nog al eens een andere drive letter aangezien ik heel veel netwerkmappings maak). Heeft iemand een idee op deze bestaande module?
Alvast bedankt voor het bekijken ervan...
Ik heb voor elkaar om iets naar een drive te kopieeren maar alleen met een fixed drive letter en een specifieke map. Nu zoek ik een module of een aanpassing op de bestaande dat ik zelf kan kiezen waar ik hem wil hebben desnoods de drive letter opgeven via een parameterscherm en dat ie die dan in het onderstaande scripts plakt. (Usb sticks geven nog al eens een andere drive letter aangezien ik heel veel netwerkmappings maak). Heeft iemand een idee op deze bestaande module?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
| Function LedenbestandOpslaanMemorypen()
Dim bronbestand As String
Dim bestembestand As String
MsgBox "Is er een memorycard of Pen geplaatst:"
On Error GoTo Fout:
bronbestand = "c:\Ledenadministratie\Ledenlijst.dat" 'naam van het bronbestand.
bestembestand = "F:\data backup\Ledenlijst.dat" ' Naam van het bestembestand.
FileCopy bronbestand, bestembestand ' Bron naar bestemming kopiëren.
Dim bronbestand1 As String
Dim bestembestand1 As String
bronbestand1 = "c:\Ledenadministratie\score.dat" 'naam van het bronbestand.
bestembestand1 = "F:\data backup\score.dat" ' Naam van het bestembestand.
FileCopy bronbestand1, bestembestand1 ' Bron naar bestemming kopiëren.
MsgBox "De data is opgeslagen in G:\data backup"
GoTo FoutOverslaan:
Fout:
Dim IngR As Long
IngR = MsgBox("Er zit geen (goede) Memorycard of Pen in het USB slot:, of de map data backup is niet aanwezig.", vbDefaultButton1 + 48, "Urgente maar niet kritische Datafout")
FoutOverslaan:
End Function |
Alvast bedankt voor het bekijken ervan...
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2007 23:27 ]