Installatie wXP icm s-ata schijf, geen partitie compitabel ?

Pagina: 1
Acties:

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:51
Goedenavond mede-tweakers

Ik heb vanavond geprobeerd windowsXP SP1 NL op mijn Sata schijf te installeren, maar dit is niet gelukt.

Voor vanavond zag mijn setup er zo uit:

IDE0 Master = IDE 160gb Seagate
IDE1 Master = dvd
IDE1 Slave = dvd

Sata2=250gb maxtor

Windows stond op de 160gb Seagate en ik gebruikte mijn 250gb Maxtor als storage.

Maar nu heb ik mijn IDE verkocht, en probeerde ik dus windowsXP te installeren op mn sata 250gb, wat de nodige problemen opleverde.

De schijf is verdeeld in 2 partities, de eerste is leeg en 40gb groot (waar ik windows op wou zetten) (bestandsysteem: [onbewerkt]), en de 2de is 200gb en daar staan al mijn data op (mag dus niet leeg) (bestandsysteem [ntfs]).

Als ik nu windows probeer te installeren op de C: partitie (van 40gb dus) krijg ik de volgende melding:

"Windows kan de opstartbestanden niet kopieëren naar de volgende schijf:

239373MB, 0 met ID 0 op bus 0 (atapi) [MBR]

Er is geen partitie die compatibel is met WindowsXP"

(dezelfde melding doet zich overigs voor als ik hem op de partitie van 200GB wil installeren)

De schijf wordt wel goed herkend door windows setup wanneer ik op F6 druk en beide drivers installeer die op mijn sata-floppy staan (zoals beschreven in de faq bij het geval van een nforce3 sata controller)

Ik snap er niks van want normaal gesproken kan windowsXP setup zelf ook altijd schijven formateren als NTFS en zelfs FAT32 maar nu kan het opeens niet?

Het betreft een Epox EP-9NDA3J moederbord, met onboard s-ata controller (nforce3)

Heeft iemand een suggestie wat ik nog meer kan proberen? :)

alvast bedankt voor alle reacties