Toon posts:

Computer reageert niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Hopelijk weten jullie een oplossing voor m'n probleem. Sinds enkele weken had m'n pc wat problemen bij het opstarten. Ik heb het volgende systeem:

Voeding:
Antec True Power 550W
Moederbord:
DFI Lanparty Nforce4 SLI-DR
Geheugen:
2x512MB Corsair XMS PC3200 CL-2-3-3-6
Videokaart:
MSI Geforce 6800GS

Nu zal ik precies uitleggen wat er aan de hand is. Enkele weken geleden begon het zo:

- Wanneer ik op m'n powerswitch duwde, duurde het zeer lang vooraleer de PC opstartte (ik schat ongeveer een kwartier)
- Een week later ongeveer moest ik 2 keer op m'n powerswitch duwen voor hij uiteindelijk bootte. De eerste keer duurde het ongeveer een kwartier voor op m'n moederbord het ledje van het geheugen aansprong, en wanneer dat aanwas sprong hij aan.
- Vandaag wil ik 'm aanzetten, ik duw op de powerswitch, en wacht tot het lampje aan is. Dit duurde dit keer niet minder dan 50 minuten ongeveer, en toen ik voor de 2de keer duwde op m'n powerswitch, hoor je dat ie wil bootten, maar het enige wat lukt is een korte powerstoot en derna doet ie niets meer.

Het volgende heb ik al geprobeerd:
- Geheugen uithalen en dan booten
- CMOS resetten
(overclocksettings ook dus)
- Alleen moederbord aansluiten en dan booten

Niks lijkt te helpen, weet er iemand wat het probleem kan zijn?

Verwijderd

ik zou een andere voeding proberen

Verwijderd

Wat vertellen de 4 troubleshoot leds op je mobo je? Die zitten onderaan je onderste pci-slot. Indien er een rood blijft, verteld je mobo je wat er loos is. Zie handleiding.

• Armando15
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-03-2025
zeker even die voeding nakijken ja

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 22:52:
Beste tweakers,

Hopelijk weten jullie een oplossing voor m'n probleem. Sinds enkele weken had m'n pc wat problemen bij het opstarten. Ik heb het volgende systeem:

Voeding:
Antec True Power 550W
Moederbord:
DFI Lanparty Nforce4 SLI-DR
Geheugen:
2x512MB Corsair XMS PC3200 CL-2-3-3-6
Videokaart:
MSI Geforce 6800GS
....
Het volgende heb ik al geprobeerd:
- Geheugen uithalen en dan booten
- CMOS resetten
(overclocksettings ook dus)
- Alleen moederbord aansluiten en dan booten

Niks lijkt te helpen, weet er iemand wat het probleem kan zijn?
Ik weet niet of het bij jou ook zo is maar met een ongeveer gelijke setup..had ik ook problemen. Beetje het benzine motor in de cacausus probleem! Koude start vondt hij NIET leuk, heb toen een thermaltake Power Express gekocht, een 5,25inch PSU die tot 250W gaat en iets van 50 euro kost. Nu de videokaart niet door de hoofdvoeding gevoed word is het beestje een stuk liever :(

En ik heb dan een truepower 500w :( :(
Zou zeggen dat misschien er wel iets met je voeding is als opstarten erg slecht gaat !

[ Voor 3% gewijzigd door swampy op 08-01-2007 23:06 ]

There is no place like ::1