Toon posts:

videocamera interessante vragen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik loop in mijn zoektocht naar een videocamera tegen de volgende vragen:
  • is het correct dat je bij een videocamera met Hard Disk de schijf hoort bij de opnamen? Soms kom ik deze klachten tegen en velen hebben er geen last van.
  • wat is beter: een duurdere camera met Dolby Digital Stereo of dezelfde met goedkopere PCM (12 bits/16 bits). Ik heb altijd begrepen dat een rauw formaat als PCM altijd meer mogelijkheden later heeft en een betere kwaliteit heeft.
  • ik heb een camera nodig die op het LCD beedscherm beeldje voor beeldje (frame-play) kan terugspelen. Klopt het dat dat alleen met Hard Disk kan?
  • een sony camera kan bij 0 lux filmen, maar dan krijg je van die groene beelden. buiten dat heeft sony een lichtgevoeligheid die hoger (dus slechter) is dan menig andere camera. zijn er ervaringen met weinig licht met andere camera's (niet sony).
Zoals je ziet ben ik erg onervaren 8)7 , maar de meeste sites spreken elkaar tegen.

Ik hoor graag jullie mening

Verwijderd

Op de eerste en derde vraag kan ik alleen een antwoord geven, aangezien ik alleen ervaring met dit soort camera's heb:

- dit hoor ik ook als ik met een DV-camera opneem. Waarschijnlijk is de interne microfoon te gevoellig ingesteld
- nee, dat kan ook met een (gewone) DV-camera. Zeker de wat duurdere modellen.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2007 22:50 ]