Toon posts:

Bij slechts 1 moderatie zou 't nog niet geëffectueerd moeten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als een post op de FP voor het éérst wordt gemodereerd zou deze moderatie nog niet geëffectueerd mogen worden, omdat het regelmatig voorkomt dat een post al dan niet lange tijd op dat niveau blijft staan tot deze 'gecorrigeerd' of 'bevestigd' wordt. De subjectieve mening van slechts één willekeurig persoon zou geen effect mogen hebben omdat er dan geen "leveling-out" nog heeft plaatsgevonden.

En nu zal de reactie wel zijn: te veel werk, gaan we niet aanpassen...Maar je kunt niet ontkennen dat het fout blijft dat aan de subjectieve mening van slechts één persoon op een post al rechtstreeks en naar buiten toe werkend invloed zou mogen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
FA > TMF

Reacties over het moderatiesysteem mogen ook in Tweakers.net Moddereter Forum geplaatst worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat we dat met het nieuwe systeem juist wel moeten doen. Als er mensen zijn die niet fatsoenlijk kunnen moddereren, dan mogen die niet meer moddereren. Net het omgekeerde van wat je voorstelt is men dus volop mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dat is juist het idee van het hele moderatiesysteem, namelijk dat de meest gegeven tag weergegeven wordt. Of dat nou één moderatie of zeventig+ moderaties zijn; ook de individu heeft zijn inbreng in dit systeem. Het enige wat niet direct invloed is, is de tag van de eerste -1 moderaties: de tag van de eerst uitgedeelde troll, flamebait of first-post is niet meteen te zien, daarvoor zijn er minimaal twee van de eerder genoemde negatieve moderaties nodig. Dit is een lange tijd geleden geïmplementeerd omdat er veelvuldig misbruik van werd gemaakt door zogenoemde mismodders. De bijbehorende negatieve waarde wordt daarbij wel meegenomen, maar de tag is naast de reactie niet te zien, wel als je de reactie in detailniveau bekijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:34

botoo

💀 too old to die young

In het huidige systeem zou je voorstel imho een verbeterebde waarde hebben omdat er veel en erg makkelijk gemod word. In het nieuwe systeem zal het aantal moderaties minder worden (minder modders) en je mag van de modders verwachten dat ze op een juiste manier modden (zo niet, melden @ TMF en er word gericht actie ondernomen), dus dan is je voorstel vooralsog niet nodig.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat betreft het nieuwe systeem, vraag ik me af of men wat dit punt betreft, niet een beetje te veel vertrouwen in de modders legt... Als het enkele tientallen professionals zijn, dan kan ik dat begrijpen. Maar als het vele duizenden 'redelijk eerlijk moderende' gebruikers zijn, waarvan voornamelijk de doelstelling is om de rotte appels eruit te halen, dan heb ik zo mijn twijfels. Moderaties zijn niet zwart-wit... Zelfs met uiterst serieuze moderatoren zul je een spreiding in hun moderatie zien. Het gesignaleerde probleem zal dan weliswaar vermindert zijn, maar niet verdwenen.

Ik heb geen inzicht in de snelheid waarmee gemodereert wordt.... Uiteraard wil je niet dat het te lang duurt totdat een moderatie effect heeft. Maar een klein beetje uitmiddeling voordat een post beneden niveau 1 komt te staan zou toch wel prettig zijn. Hoeft niet veel te zijn... Ik kan me voorstellen dat 3 mods al afdoende is.

Ik kan me ook voorstellen dat je het af laat hangen van de soort moderatie. Een 'troll' of 'flamebait' zou je onmiddellijk kunnen laten ingaan. Omdat dat duidelijker aanwijsbaar is, en meer gewenst is om dat ook onmiddellijk de kop in te drukken. Maar een 'overbodig' is veel subjectiever, en minder erg als het wat langer zichtbaar blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je twee dingen door elkaar haalt: Hoe het nieuwe systeem eruit gaat zien, en de hier voorgestelde verandering die uitgaat van het huidige ;)
Pagina: 1