[Vista] Netwerkkabel niet aangesloten

Pagina: 1
Acties:

• Dekay
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:17
Ik zit met een probleem. Namelijk, ik heb vanmiddag Vista Ultimate geinstalleerd op zowel mijn laptop als mijn PC. Alles werkt perfect op de laptop, alleen doet mijn PC moeilijk.

Het probleem is dat Vista, op de PC, aan blijft geven dat er geen netwerkkabel aangesloten is. Het enige wanneer hij dit wel goed doet is als ik een kabel van mijn laptop naar mijn pc in de netwerkkaart stop. Hij heeft dan geen internet, maar hij laat in ieder geval zien dat er een kabel in zit.

Wat ik tot nu toe geprobeerd heb:
- Drivers installeren
- Andere netwerkkaart, en via deze proberen te connecten. Dit werkt niet, want hij geeft niet eens aan dat er een andere netwerkkaart in zit. Hij laat niets zien bij Apparaatbeheer.
- Andere Speed & Duplex waarde meegeven.

Aan de kabel kan het niet liggen, want als ik deze gebruik voor internet op de laptop dan werkt deze wel. Hij heeft het ook gewoon gedaan toen er nog XP op stond.

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-03 12:18

MrDrako

nep ict'er

Heb je het al wel met een andere kabel geprobeerd? je weet natuurlijk maar nooit.
Met kabels heb ik al de vreemdste dingen zien gebeuren

• Dekay
Nee, heb het nog niet met een andere kabel geprobeerd. Dit omdat de kabel hier vanaf beneden door de muur loopt en er geen andere kabel door heen past. Maar ik denk ook niet dat het aan de kabel zou kunnen liggen, want hij werkt gewoon op de laptop, en hij heeft ook op de PC gewerkt met XP er op.

Ik zal voor alle zekerheid toch even de PC beneden neer zetten, en het daar met andere kabels proberen.

[ Voor 15% gewijzigd door Dekay op 10-01-2007 11:40 ]

• MitchellOnline
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-06-2025
van pc naar pc heb je een crosscable nodig, en van pc naar je router/modem heb je een standaard type netwerkkabel nodig

[ Voor 73% gewijzigd door MitchellOnline op 10-01-2007 11:51 ]

• Dekay
Ja dat weet ik.

Ik heb de PC beneden geprobeert, met andere kabels en dit werkt dus. Ik snap er niets van, maar het zal wel goed zijn. Bedankt voor de hulp.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

De poort in je laptop is dus blijkbaar auto-sensing. Knijp even een nieuw stekkertje aan de kabel die je dan crossed monteert. Hoe dit moet staat in de FAQ.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Dekay
Ja dit was ik al van plan. Moet alleen eerst even zo'n ding halen waarmee je dit doet. :)

Verwijderd

Even voor de duidelijkheid, je nieuwe aangelegde kabel voldoet niet aan de utp standaard, waarschijnlijk omdat je de draadjes niet in de juiste volgorde hebt. Mogelijk werkt daarom de laptop wel, aangezien die autosensing doet.
Dekay schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 14:11:
Ja dit was ik al van plan. Moet alleen eerst even zo'n ding halen waarmee je dit doet. :)
Bij de meeste pc-boeren mag je die wel ff lenen.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2007 14:45 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 14:45:
Even voor de duidelijkheid, je nieuwe aangelegde kabel voldoet niet aan de utp standaard, waarschijnlijk omdat je de draadjes niet in de juiste volgorde hebt. Mogelijk werkt daarom de laptop wel, aangezien die autosensing doet.
Tuurlijk wel, echter tussen twee gelijke apparaten, zoals PC's, moet je een crosskabel hebben, in plaats van een straight.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Pagina: 1