CAI aansluiting 'verplaatsen'

Pagina: 1
Acties:
  • 374 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-12 08:41
ik heb een cai aansluiting die ik graag op een andere plek op de wand wil hebben. Nu heb ik een sleuf langs die wand waar een coax kabel doorheen past, maar mijn eerste poging om die kabel samen met de groene coax van de kabelboer in de oorspronkelijke wanddoos te duwen resulteerd in een beeld met veel ruis.
Nu vraag ik me af of dit komt doordat er iets niet goed contact maakt, of omdat het misschien sowieso onmogelijk is om die 2 kabels in die doos te hebben, iets met weerstand ofzo... :?
Ook twijfel ik of de mantel van de kabel nu wel of niet tegen het metaal van de contactdoos en de eventuele pluggen moet komen. Heb al redelijk wat gezocht maar de meeste discussies erover gaan gelijk over in een electrotechnische discussie waar ik na 2 zinnen het spoor bijster ben, dus graag antwoord in algemeen debiel nederlands ;-)

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-12 17:56

TheBorg

Resistance is futile.

Nu heb ik een sleuf langs die wand waar een coax kabel doorheen past, maar mijn eerste poging om die kabel samen met de groene coax van de kabelboer in de oorspronkelijke wanddoos te duwen resulteerd in een beeld met veel ruis.
Dit kan ik niet helemaal volgen maar de mantel van de groene kabel moet in ieder geval wel tegen het metaal van de contactdoos en pluggen.

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-12 20:32
Aan het einde van je kabel, moet je bij een coax kabel altijd een weerstand plaatsen (deze kan ook al in je wandcontactdoos ingebouwd zitten), als deze er niet is kan dit inderdaad leiden tot veel ruis. Misschien dat je even een schets kan maken van de situatie want het is mij nog niet helemaal duidelijk. Hoe heb je de coax kabels bijvoorbeeld met elkaar verbonden op dit moment?

If I can't fix it, it ain't broken.

• datadevil
Borizz schreef op maandag 08 januari 2007 @ 22:32:
Aan het einde van je kabel, moet je bij een coax kabel altijd een weerstand plaatsen (deze kan ook al in je wandcontactdoos ingebouwd zitten), als deze er niet is kan dit inderdaad leiden tot veel ruis. Misschien dat je even een schets kan maken van de situatie want het is mij nog niet helemaal duidelijk. Hoe heb je de coax kabels bijvoorbeeld met elkaar verbonden op dit moment?
Hoi,

schets lukt ff niet zo snel, maar het is zo dat de groene kabel de kabel is die het huis binnenkomt. In dat kastje zitten nu 2 kabels gefrunnikt met de binnenader op de plek waar normaal alleen de ader van de groene kabel zat. De mantel is van de groene kabel af (mijn fout), en dat lijkt mij, gezien de vorige reactie, niet hoe het nu zou moeten zijn.
Vanaf die doos gaat dus de kabel die erbij gepropt is naar een 2e doos, op de plek waar ik mijn tv heb staan. Moet daar dan een doos met een weerstand erin, of moet die weerstand in de doos waar de groene kabel in zit. (voor de duidelijkheid, ik heb niet nog een aansluiting in de meterkast, dit is een ouder huis (20 jaar) waar de aansluiting in de woonkamer binnenkomt.

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-12 17:56

TheBorg

Resistance is futile.

Het beste is aan het einde van de groene kabel een doos te plaatsen (met de mantel aan het metaal van de doos), en de kabel die naar de aansluitdoos bij de TV gaat daar gewoon inprikken met een normale stekker. Je hebt dan niets met afsluitweerstanden te maken.

• datadevil
TheBorg schreef op maandag 08 januari 2007 @ 22:44:
Het beste is aan het einde van de groene kabel een doos te plaatsen (met de mantel aan het metaal van de doos), en de kabel die naar de aansluitdoos bij de TV gaat daar gewoon inprikken met een normale stekker. Je hebt dan niets met afsluitweerstanden te maken.
De ellende is dat je dan de stekker met snoer en al vanuit die doos naar de sleuf gaat krijgen, en nu zit mooi de kabel via de sleuf die doos in, ziet er een stuk netter uit, kan ik zelfs nog een platte deksel op die doos zetten..

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:58

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Als dat niet kan dan kun je beter een andere doos aanschaffen. Er zijn namelijk ook dosen die speciaal gemaakt zijn om het signaal 'door te lussen'. Hierop kun je twee coax kabels aansluiten. Dat lijkt me in ieder geval een stuk betere oplossing dan je huidige.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:58

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Heb je nu 2 kabels lopen of 1? Zowiezo moet bij coax altijd de mantel contact maken met de (metalen) buitenkant van een doos. De binnenkabel mag geen contact maken met de mantel.

Maat als ik je goed snap heb je nu:
Groene kabel komt binnen in een doos. In hetzelfde aansluitpunt BINNEN in de doos heb je nog een 2e kabel erin gedrukt om zo te doorverbinding te maken?

Zo ja, gaat dat niet zo goed werken. Je moet de groene netjes in de doos laten komen en de 2e netjes met een stekker op die doos aansluiten. (of een andere doos erop zetten, die wel een 'echte' uitgang heeft.

En over de aansluiting in de woonkamer:
Dit hadden wij vroeger ook en is makkelijk mooi weg te werken.
Heb je een kelder / kruipruimte? Graaf dan de kabel buiten op, trek hem terug en boor een nieuw gat naar de kelder/kruipruimte. Vandaar netjes een kabel naar onder je tv en daar weer omhoog. Als je een huis met houten vloeren hebt is dat helemaal een makkelijke oplossing.

Sys Specs

• datadevil
Janoz schreef op maandag 08 januari 2007 @ 22:49:
Als dat niet kan dan kun je beter een andere doos aanschaffen. Er zijn namelijk ook dosen die speciaal gemaakt zijn om het signaal 'door te lussen'. Hierop kun je twee coax kabels aansluiten. Dat lijkt me in ieder geval een stuk betere oplossing dan je huidige.
ja, zoiets kwam ik tegen, einddozen en doorlusdozen heet het geloof ik? En moet er dan een speciale doorlusdoos zijn omdat dit de doos is waar de cai het huis binnenkomt, of kan ik een algemene halen?
Pagina: 1