Welke CPU Koeler?

Pagina: 1
Acties:

• Evant87
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09-2023
Mijn Boxed CPU cooler maakt dus erg veel herrie en mijn cpu word redelijk warm ermee, ben dus op zoek naar een nieuwe cpu cooling. Het gaat hier om een Intel P4 3.00 GHz Prescott processor (Socket 478). Ik heb al wel het een en ander opgezocht op internet en zo een Zalman cooling leek mij wel of een arctic. Maar ik weet dus ook niet of dit wel gaat passen in mijn kast, heb een Coolermaster centurion 532. Moederbord: Chaintech CT-S848P

Ik ben dus op zoek naar vooral een Stille koeling, die voldoende koelt, ben namelijk niet van plan om hem te gaan overclocken dus..En het liefst zo goedkoop mogelijk, alternatieven voor de dure Zalmans zijn welkom:)

Verwijderd

ik heb een freezer 4 van acrtic, heerlijk stil

Verwijderd

zelf heb ik een coolermaster hyper 48

Op een socket 775 met intel 805 heathooft (dual prescot)
temp zijn 53graden idel max is iets meer (koeler op laagste stand) (m-atx behuizing mce kast zeer slechte airlow)

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2007 22:32 ]

• Evant87
Hmm die Arctic 4 cooling klinkt wel intressant, vooral vanwege zijn prijs, maar kan je hem ook vergelijken met een zalman op het gebied van geluidsproductie?

• Evant87
wat is nou precies het verschil tussen de cooling freezer en de cooling super silent ultra 4. En is deze nou echt zo stil als dat er gezegd word, heb er zo een beetje mijn twijfels over voor die prijs?? is het wel betrouwbaar.

• Raynman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-01 12:39
Evant87 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 18:55:
wat is nou precies het verschil tussen de cooling freezer en de cooling super silent ultra 4. En is deze nou echt zo stil als dat er gezegd word, heb er zo een beetje mijn twijfels over voor die prijs?? is het wel betrouwbaar.
Zijn er geen reviews te vinden?

offtopic:
Je kunt gewoon je oude bericht editten ipv twee keer achter elkaar posten.

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:50
Ik heb zelf ook een Artic Freezer, alleen dan de Pro 64 versie voor mijn X4200. Ding is heerlijk stil, koelt als een gek, en kost geen drol. zoek anders eens op wat reviews bij bijv google. Artic Freezer is opzich een prima merk, met goede koelers naar mijn ervaring ;)

Mooie der aan was nog dat ik mijn moederbord gewoon in de pc kon laten zitten, en gewoon op de pinnen die standaart op het mobo zitten de cooler kon monteren. Bij zo'n Zalman, moet je eerst het hele mobo uit de kast halen *Weet ik uit ervaring, me oma heeft een Zalman op der Pentium 4HT :9*

Specs!

• Evant87
Ja heb al wel wat reviews gevonden op internet van o.a silentpreview, maar daar werd onder andere verteld dat ze niet veel beter koelen dan boxed koelers. Maar weet niet of dit ook geld voor mijn ouwe P4 3.0Ghz prescott ;)

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:10
ik zou gewoon eventjes zoeken welke er verkrijg baar zijn en surveys bekijken.
Ik heb de boxed koeler maar de rest van mijn pc maakt zon tering herrie dat ik die iig niet hoor -_-'

• GoldenBatt
Evant87 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 19:31:
Ja heb al wel wat reviews gevonden op internet van o.a silentpreview, maar daar werd onder andere verteld dat ze niet veel beter koelen dan boxed koelers. Maar weet niet of dit ook geld voor mijn ouwe P4 3.0Ghz prescott ;)
Maar dan heb je wel een gelijk waardige koeler, die teminste ook stil is. En je zegt dat je cpu redelijk warm wordt, maar hoe warm precies. die dingen kunnen wel een paar graden hebben. Zeg eens hoeveel graden je cpu is, idle, en eventueel gestrest. Misschien vindt hij het hoge getallen, maar dat het redelijk normaal is voor die processor van jou.

Overigens wordt een Prescott altijd redelijk warm. Ik had altijd een Northwood. Vergeleken met een Klasgenoot die een Prescott had, @ de zelfde clock snelheid, dan is doe Prescott toch een heethoofd in vergelijking :+

Specs!

• Evant87
Ik weet dus niet precies hoe warm me cpu word, sppedfan ed. ondersteunen het niet, dus volgens mij heb ik geen temp censor op me moederbord zitten.

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

aex351

I am the one

Een Scythe Ninja misschien ? zeer populair.

< dit stukje webruimte is te huur >

• GoldenBatt
Evant87 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 21:19:
Ik weet dus niet precies hoe warm me cpu word, sppedfan ed. ondersteunen het niet, dus volgens mij heb ik geen temp censor op me moederbord zitten.
Hoe kun je dan uberhaubt zeggen dat hij redelijk warm wordt? voelen? Dan voelen de meeste koel lichamen wel warm aan...

laat je pc gewoon eens een uurtje ofzo aan staan, en ga eens lekker internetten ofzo, start je pc opnieuw op, en ga de bios in. Meestal is hier wel ergens een deeltje te vinden, waar je de temperatuur van bijv je processor af kunt lezen.

Of kijk anders eens naar je moederbord. Als je Asus hebt zou je zoiets als Asus Probe kunnen proberen ofzo, De moederbord fabrikant heeft der meestal leuke tooltjes voor. Of zoek anders eens naar Everest of iets in die trend, werkt altijd prima ;)

Specs!

• Evant87
Heb tooltjes als everest al geprobeerd, maar krijg alleen de temp van mijn Harddisks, en die zijn rond de 22 graden. Denk dat mijn moederbord geen sensor heeft :X

• GoldenBatt
Evant87 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 22:39:
Heb tooltjes als everest al geprobeerd, maar krijg alleen de temp van mijn Harddisks, en die zijn rond de 22 graden. Denk dat mijn moederbord geen sensor heeft :X
Hoe kom je op het idee dat je cpu vrij warm wordt dan? Misschien zijn die temp's voor jouwn pc wel erg normaal. Trouwens de cpu temp meter zit op je cpu, en niet op je moederbord. Alleen bij die oude amd's was het omgekeert volgens mij

Plus heb je al in de bios gekeken naar temps?

Specs!

• Evant87
Nee heb nog niet gekeken in de bios, daar heb ik nog niet aan gedacht. Zal er straks gelijk eens naar gaan kijken!

Kwa koeler betreft ben ik er nu eigenlijk nog steeds niet over uit :P Ik wil ook wel graag een high end cooler maar dan kan je dus niet meer slepen met je kast, tot hoeveel gewicht kan je je pc nog veilig vervoeren, zondat bang te zijn dat de koeler eraf breekt..

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:47

Pinjataaa

Hit me!

Neem gewoon een arctic cooler. Hij is stil en koelt goed. Oja en hij weegt niets, dus vervoer zal niet veel uitmaken.

Volgens mij heb je nog geen review ofzo doorgelezen, want daar valt genoeg in te vinden..
Pagina: 1