Toon posts:

Korte vastlopers (AMD 4000+)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,

Ik heb sinds kort een kleine upgrade gedaan (AMD 64 4000+ en GA-K8NSC-939).

Alles werkt op zich prima alleen soms krijg ik een kleine vast loper van een halve minuut.
Dit gebeurd vooral als ik een scan/check uitvoer. bijv. met Spybot, Adaware of Kaspersky.

Ik heb ook een paar benchmarks gedraaid van SiSoft sandra, hierbij had ik geen last van korte vast lopers.

Na wat kletsen met een vriend van me zei hij me dat ik me Vcore wat hoger moest zetten. dus dat doe ik met een nauwe blik op mijn CPU temp.

Ik heb stap voor stap de Vcore iets hoger gezet en heb hem nu op 1.5 in de bios staan (dit is 1.504 in cpu-z en speedfan). Nu pas merk ik een klein beetje verschil. Echter is het probleem nog niet helemaal verholpen.
Met deze Vcore setting heb ik een idle temp van 40 graden, en onder load max 55 graden.

Ook heb ik even op de site van BalusC gekeken. Daar staat dat mijn processor tussen de 1.35 en 1.40 moet zijn. alleen met die instellingen draait het nog beroerder.

Nu wil ik vragen of ik wel goed bezig ben? en hoe warm mag mijn processor ongeveer worden?

alvast bedankt voor de hulp!

Paar feiten:

- ik weet dat mijn geheugen niet stuk is
- ook zijn mijn schijven zo ver ik weet niet defect

Specs:

GA-K8NSC-939
AMD 64 4000+
1GB DDR 400 Twinmos cl2.5
160 GB samsung
320 GB WD
80 GB WD
ATI 9800 Pro
Creative Sound Blaster Audigy 2 value
430 Watt Antec

Verwijderd

Het hoeft niet perse aan de processor te liggen. Het kan ook het geheugen (icm je nieuwe moederbord) zijn (testen met memtest). In principe hoort de processor gewoon op 1,35 of 1,4 (hangt van stepping af) te draaien. Het kan ook je voeding zijn (andere voeding proberen). Of misschien is het Windows zelf (heb je wel windows opnieuw geinstalleerd?). Of start zo kaal mogelijk op (zonder extra pci kaarten, met 1 hdd etc) en kijk of je nog steeds het probleem hebt.
Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter ook even door.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reply.

Ja ik heb windows opnieuw geinstaleerd. Ook zal ik even opstarten zonder pci kaarten en 1 HDD.
Als dat niks op lost zal ik ook even kijken wat memtest voor resultaten terug geeft.

Zodra ik alle resultaten heb zal ik het even hier terug posten.

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

ik heb alles geprobeerd wat er van mij gevraagd werd. echt ben ik nog niet tot een conclusie kunnen komen.

ik heb allerlij overbodige apparaten eruit gehaald, dit had helaas geen effect.
ook memtest gedraait, 15 passes en nog niks.

ook heb ik gekeken naar alle voltages, alleen daar snapte ik niet zo heel erg veel van. misschien dat iemand mij hiermee verder wil helpen?

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:53

3DDude

I void warranty's

schijf je voltages is op waar je zelf denkt het aan kan liggen zeg maar?

dus, je proc, videokaart of je voltlijnen wel stabiel zijn van je voeding, 5V 3.3V 12V.

ohja ik denk dat het mogelijk ( zeer waarschijnlijk) iets kan zijn met je voeding, en of warmteproductie ;)

[ Voor 63% gewijzigd door 3DDude op 15-01-2007 16:49 ]

Be nice, You Assholes :)