Toon posts:

[TV OUT] Na verse install, beeld zwart wit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nog een verhaal over zwart/wit beeld... in oude topics wordt niet echt gereageerd en een verhaal zoals ik m had niet kunnen vinden in de oudere topics...

Ik bezit een laptop met een nVidia Geforce 7300 videokaart die ik in het begin heel lief vond!
Maar nu....

Ik heb een verse windows xp sp2 install gedaan, netjes de nieuwste drivers voor mn videokaartje geïnstaleerd... En kreeg ik voorheen netjes altijd als ik mn s-videokabeltje in mn laptop zat gekleurd beeld... nu alleen dus zwart wit :(

Enfin, wat heb ik geprobeerd:
De FAQ natuurlijk doorgelezen
Alle instellingen die ik kan doen op met mn videodriver in dat nView progje (vooral alle PAL instellingen geprobeerd is erg leuk, hij staat nu op NTSC omdat het beeld minder flikkert)
Kabeltjes aandrukken...

Owja, en heb wat met TV tool gedaan, maar verbannen, want wat gebeurde er... mijn laptopscherm ging mn backlight van uit, en niet meer aan! Dus heb zelfs windows maar opnieuw geinstalleerd (was toch al niet zo blij met vorige installatie), maar goed, argh!!!

Nu doet'ie t nog steeds niet.

Ik heb gewoon 4 polig s-video kabeltje, wat het dus voorheen altijd deed, en een NIEUWE (nog geen maand oude) TV waarop ik dus ook al kleurenbeeld heb gekregen...
Er is maar 1 scartansluiting, die ik dus gebruik, en op het AV kanaal zit de PS2 die uitstaat, dus dat geeft zwartbeeld...
Ook heb ik de driver uninstalled, maar toen was mn beeld op mn laptop brak en het beeld op TV ook nog steeds zwart-wit dus dat maakte ook niets uit.

Tijdens de boot is beeld ook zwart wit...

Ik heb eigenlijk een s-video ingang met 7 gaatjes voor pinnetjes... alleen vertik ik zo'n kabel te kopen omdat deze het wel heeft gedaan!

Wie-o-wie heeft een idee wat ik zou kunnen doen?!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-07 10:03

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

ntsc gaat neit werken in kleur...d.at zal op jouw europese tv NOOIT kleur wordne. Je moet je aansluiting ' ergens ' op pal-b of pal-g zetten. Daar moet ergensn een eigenschap voor zijn ergens in je nvidia software. Welke driver heb je? Bij mij kan ik control panel starten --> beeldscherm --> tv --> gewenste tv-output kiezen.

Het zit in je NTSC vs PAL (staat netjes in de faq)

T60P Widescreen

Verwijderd

Topicstarter
^^ Ik weet dat ik een europese tv heb en dat ie dan op PAL moet... maar dat had niet zo'n zin aangezien ik met alle PAL instellingen zwart wit beeld heb...

Als je op je bureaublad met je rechtermuisknop drukt en dan naar eigenschappen gaat, kom je ook in eigenschappen voor beeldscherm. Hier kan je onder instellingen dan een extra beeldscherm koppelen, dit was altijd dual view bij mij en ik had altijd kleur.
Als ik dat nu doe, dan heb ik nog steeds wel dual view, alleen zwart wit...

Met nView kan ik dus een tv-wizard doen, en kan ik los van die wizard een heleboel verschillende pal-versies kiezen. Ik heb ze allemaal geprobeerd, maar met het zelfde resultaat.
Ik heb op een gegeven moment dus maar een keer op ntsc gezet, met het resultaat dat ik nog steeds een zwart-wit beeld heb, maar minder flikkert.

Daarnaast heb ik een dingetje in nView waar mee ik kleuren kan aanpassen en de verzadiging instellen, maar ook dit heeft helaas geen nut... ;(

*snif* Eerste keer dat ik mn laptop heb geïnstalleerd (ik had eerst een XP install vanuit de fabriek), en ben nu mn kleurtjes op de tv kwijt...

Ik kan trouwens in de beeldscherminstellingen van windows zelf niet kiezen voor tv of tv-output... zoals hierboven beschreven, ik kan alleen kiezen dat er een beeldscherm zit gekoppeld (met resolutie en 16 of 32 bit kleuren, maar goed, daar tussen wisselen had ook geen nut).

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2007 16:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Iemand die mij hierbij nog kan helpen???
Iemand die dit probleem ook heeft meegemaakt en heeft weten op te lossen?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:49
Ik heb hier ook een Compaq laptop (vééél ouder model) en die heeft TV-out via zo'n geel cinch stekkertje, en dat was eerst ook zwart-wit. Bleek dat er in de BIOS een instelling was voor NTSC/PAL. Daar al naar gekeken?

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, mn instellingen in mn BIOS stonden idd verkeerd... maar nadat ik die van NTSC weer op PAL had.... Was mn beeld nog steeds zwart wit... boehoe... :'(

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:49
Jammer, had namelijk wel gedacht dat dit hem zou zijn :( (was bij mij wel de oplossing)

Heb je nu opnieuw de instellingen in nView bekeken :) ?

Verwijderd

Topicstarter
^^ mjah... weer t zelfde geprobeerd... maar helaas... :/

Alles staat nu op PAL.....

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2007 11:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
En weet je wat pas apart is...
Ik kom bij mn ouders, die hebben een lcd-tv van Samsung die een s-video ingang heeft...
En daar heb ik wel kleur :D

Alleen nu nog kleur zien te regelen weer via mn scartstekkertje bij mn vriendje (die heeft een Phillips ktv 1785 als ik het goed heb...), daar wil ik nu eenmaal meer films kijken dan bij mn ouders waar ik alleen in het weekend zit...

Kan Scartstekkers echt zo veel verschil maken???
Ik heb er namelijk vroeger nooit last van gehad...
Pagina: 1