Toon posts:

[USB] USB apparaten werken, maar niet automagisch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem:
In het kort:
USB werkt, maar je moet handmatig de apparaten instaleren via de device manager.
Iets uitgebreider:
Mijn vader heeft tijdelijk een PC van het werk thuis staan, een HP Workstation xw4100 met winxp pro. Fijne bak, alleen het probleem is dat USB apparaten niet automatisch herkend worden. Zowel muizen, toetsenborden, USB-sticks, camera's en gamepads werken niet direct. Je hoort wel een *ploing* als je een USB-apparaat in één van de aansluitingen steekt, de pc begrijpt dus wel dat er is ingestoken word, maar daar blijft het bij. Ook als ik inlog als Administrator blijft het probleem, het is dus (denk ik) niets met rechten.
Mijn vader (en zijn collega's) hebben al meerdere keren met de self proclaimed systeembeheerder daar gepraat, maar die weet ook geen oplossing.

De workarround:
Ik heb al een 'oplossing' gevonden, maar het is niet zo als het hoort. Als ik inlog als Administrator en naar de device manager ga, dan zie ik in de lijst het apparaat staan, met een geel vraagteken. Als ik daarna handmatig de drivers update dan werkt het apparaat, ook als ik daarna inlog als 'normale' gebruiker. Nu moet dit voor elk apparaat gebeuren, en als je het apparaat dan in een andere poort steekt moet je die actie herhalen. Niet echt ideaal dus.

Wat wil ik weten
Het liefst natuurlijk directe oplossing O-) Waar ik waarschijnlijk ook mee geholpen zal zijn is de richting waar ik moet zoeken. Ik heb namelijk geen idee waar het aan kan liggen. Ik dacht eerst dat er een service uitstond die apparaten automatisch herkend en installeerd, maar alle services (via MSConfig) staan aan. In ieder de services voor Plug and Play en Externe opslag staan aangevinkt.
Dus wie-o-wie kan mij vertellen waar het aan ligt, of in ieder geval wat tips geven in welke richting ik het moet zoeken?