Toon posts:

[ACCESS XP] Navigatie dilemma

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal mijn probleem aan de hand van een voorbeeld proberen te schetsen.
Ik heb één klant met twee orders en op de orders met daaraan heel veel order details. Op mijn beginscherm staan de klantgegevens met de twee orders. Als ik een order selecteer kom ik op het orderdetail scherm (bestaat uit twee tabbladen). Onder die tabbladen wi ik beide ordernummers weer tonen en als ik klik op een ordernummer moeten de details van die order in mijn tabs getoond worden. Ik ben met een subformulier aan het klooien geweest maar het is me niet gelukt. Heeft iemand iets soortgelijks al eens bij de hand gehad?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Access hoort niet in PRG maar in OFF ;)
Zie ook Waar hoort mijn topic?

[ Voor 84% gewijzigd door RobIII op 08-01-2007 21:45 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Excuses.

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2007 22:05 ]

Verwijderd

lame...

[ Voor 93% gewijzigd door Lustucru op 12-01-2007 19:11 ]

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-06 12:11

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Ik denk dat je eens in de tutorials moet duiken want dit is vrij simpel maar dat even terzijde.

Even over hoe je jezelf het beste kunt helpen wanneer je een vraag op een forum stelt en zeker met dit soort vragen.

Ga bij jezelf te raden of je het ook zou snappen als iemand deze vraag aan jou zou stellen.

Zorg ook voor duidelijkheid.

- Hoe is het formulier opgebouwd?
- Hoe haal je jouw gegevens op (SQL via VBA of via Query)?

Je hebt het over orderdetails dus ik heb het vermoeden (gezien het feit dat je niet zo heel veel kennis over Access hebt) dat je alle gegevens in één tabel hebt staan.

Ik zou een structuur als volgt beginnen:

- Maak één tabel voor de klantgegevens.
- Maak één tabel voor de orderdetails.

- Maak één query op basis van de klantgegevens.
- Maak één query op basis van de orderdetails.

Maak een formulier en geef als recordbron de query met de klantgegevens op. Maak nu een subformulier op basis van de orderdetails en koppel de ordernummers (tenminste, ik neem aan dat je die genereert) van het hoofd en subformulier aan elkaar.

Dit is de meest eenvoudige manier om klantgegevens en orderdetails aan elkaar te knopen. In plaats van een subformulier kun je dit ook met tabbladbesturingselement doen.

Als je orders inleest of invoert dan is het ook verstandig om een soort van orderstatus toe te kennen. Op basis hiervan kun je een procedure maken waarmee je een order 'in behandeling neemt'.

Zelf maak ik hier altijd gebruik van omdat je dan veel zaken in één keer kunt afhandelen (orderstatus veranderen, postcodes ontdoen van spaties, etc etc).

De helpfiles van Access zijn hier jouw grote vriend. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.