[acronis] xp image restoren

Pagina: 1
Acties:
  • 395 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 14:59
Ik heb besloten om mijn xp image, gemaakt met acronis true image, te restoren. Ik heb mijn bootcd gebruikt om te starten en gekozen voor restore image. Nu krijg ik op het laatste de melding dat ik de door mij gewenste operations niet mogelijk zijn met de trial. De operations die hij moet uitvoeren zijn verwijderen van een partitie en het aanmaken van een partitie. ik heb de partitie al aangemaakt op de juiste grootte, alleen het partitielabel komt nu niet overeen.
ik zit nu met een lege c partitie waar niks op staat, geformatteerd in ntfs (de xp image is ook een ntfs). ik wil nu mijn partitie label wijzigen en ik heb me al suf gezocht op google, ik heb al tig tooltjes gebruikt, maar geen enkel tooltje geeft mij de mogelijkheid om een label toe te voegen aan mijn c partitie. Dat is misschien mijn enige mogelijkheid om nu die xp image te restoren.
Of kan ik met true image trial helemaal niks restoren?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 21:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Welke versie van True Image heb je? Ik neem aan voor "huis & tuin gebruik". Die kan je eigenlijk wel weggooien na een trial-periode, zoals eigenlijk voor alles geldt waar een trial op zit.

Kan je niet, kijken/hopen, of je een nieuwere trial kan downloaden en daarmee een restore uitvoeren?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 14:59
ik kan hem wel downloaden, maar dan heb ik nog windows niet gerestored. Dus ik vroeg me af of het nou mogelijk is om in een dus omgeving, de volume naam van de mijn c partitie (ntfs) te wijzigen. Dan zou de partitie naam volledig overeenkomen met zoals die in mijn image is. Dan hoeft true image niet te formatteren of schijf gegevens te wijzigen. toch?
en een trial versie kan geen images restoren?

volgens mij heb ik acronis 8

[ Voor 3% gewijzigd door DeRooney op 08-01-2007 21:46 ]

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Ik heb zojuist ook de trial versie geinstalleerd van Acronis (net voordat ik dit topic las :p ) en hiermee een image gemaakt van m'n vers geinstalleerde Win-Xp installatie (win xp + drivers + belangrijke programma's)
Ik heb ook de Boot-Cd gebrand en uitgeprobeerd.
Het werkt allemaal perfect en ben ook nooit meer van plan om nog een andere image te maken. Ik wil gewoon iedere keer die ene image gaan gebruiken.
Heb ik nu om ooit die ene image terug te zetten de volledige versie nodig of zou die boot-cd trial dan nog werken? Ik ben dan gewoon van plan om gewoon over de bestaande Xp partitie heen te recoveren.

Wordt het hetzelfde verhaal als de TS of heeft hij een andere oorzaak waarom het niet werkt?

[ Voor 10% gewijzigd door KneppaH op 09-01-2008 04:13 ]

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

En wat staat er op de website van Acronis?
Limitations:

15 day trial

Can not create and restore a disk image when launched from the bootable rescue media. 15-day trial.
Maar dat lijkt me logisch.

Maar voor ongeveer € 50,= heb je een volledige softwarelicentie die je dan regelmatig met een volledige nieuwe versie kunt upgraden voor een erg schappelijk bedrag.

Als het programma zo goed werkt (en dat doet het :) ) is het het geld zeker waard.

ARME AOW’er

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 21:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik heb al jaren een eigen licentie van Acronis. Werkt echt fantastisch en zeker het geld waard.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• KneppaH
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Ik heb er helemaal overheen gelezen op die website. Ik ga overwegen om de volledige versie aan te schaffen.

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:23
Ik gebruik DiscWizard van Seagate, is ook Acronis maar dan gratis. ;)

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Fijn, maar het is absoluut geen programma dat gelijkwaardig is aan Acronis TrueImage dat zoveel opties heeft die niet in DiscWizard zitten.

Ik heb TI vanaf versie 7 en ik doe altijd een upgrade (inmiddels is er versie 11) die me dan ongeveer de helft kost. Daarnaast maak ik gebruik van de NL-versie die door EasyComputing wordt geleverd. Het voordeel daarvan is een zeer snelle support en weinig kans op afgrijselijke en onomkeerbare vergissing die mogelijk zouden kunnen ontstaan door de Engelse taal. Mijn Engels is uitstekend (naar men zegt) maar de meeste Tweakers spreken hun moerstaal toch wel beter. :)

ARME AOW’er

• KneppaH
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Ik ga Disc Wizard eens uitproberen. Veel functies hoef ik niet. Alleen eenmalig 'n image wegzetten die ik tevoorschijn kan toveren in plaats van de hele mikmak weer apart installeren en tweaken, wat al gauw een avondje in beslag neemt.

-edit- Ik heb discwizard uitgeprobeerd en het werkt prima. Heeft gewoon de Acronis engine en alles ziet er nagenoeg hetzelfde uit. Prima programma.

[ Voor 24% gewijzigd door KneppaH op 10-01-2008 22:38 ]

Pagina: 1