Toon posts:

norton ghost clone probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Sinds kort het ik een tweede systeemschijf in mijn pc hangen om op een deftige manier een backup te nemen van mijn voledig systeem,windows_xp +programma's exetera....,1tje van 80 GB.Die is iedentiek aan mijn eerste schijf c:80gb.

Nu heb ik al verschillende keren met Norton ghost een disk clone proberen maken en dat wil niet lukken,telkens zegt ie dat de clone gelukt is en als ik wil opstarten met de 2e backup schijf dan geraakt ie niet verder dan het windows opstartscherm met de blauwe balkjes onder en boven.de muis beweegt nog wel .
De schijven zijn dus iedentiek alle 2 "80 GB" en hangen elk appart .De 1ne primary master en de andere secundary master.Ik heb ook al geprobeerd de 2e schijf op slave te zetten en ze ook al eens op dezelfde kabel gehangen,niets helpt....

Bij een vriend van mij lukt dat perfect.Ik vindt ook dat een clone nemen erg lang duurd,ongeveer 1 uur en 30min terwijl mijn vriend zijn perfect werkende clone op 20 minuuten klaar is.Onze harde schijven zijn bijna even groot en ons systeem even snel.
Dat moet toch aan mijn systeem liggen?

Sytem:windows xp pro
amd athlon 1800_xp

• Hardware Junk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:02
Ik kan je niet helpen aan je Norton gerelateerde probleem. Wel heb ik genoeg ervaring opgebouwt met Norton Ghost om te zeggen dat het prul is. Eerst 2 versies waar Caldera Dos in een infinite loop blijft hangen als je wil clonen, daarna een Windows versie waar je nieteens kan backuppen (een echt backup programma kan naar een backup medium schrijven, Ghost niet). Ik heb het afgezworen.

Wel heb ik goede ervaring met Acronis True Image Server. Misschien is het voor jou mogelijk hier eens mee te stoeien?

2240 Wp oost + 3300 Wp west + 2KWh accu + 1800 Wp zuid

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 21:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ten eerste: welke versie van Ghost heb je en wat heb je al teruggevonden in de KB/FAQ van Symantec over het niet booten na een restore van een image?

Ten tweede: eens met Hardware Junk; prive heb ik al Acronis draaien en als het meezit dan gaat er binnenkort op werk een Enterprise-licentie kopen.

[ Voor 10% gewijzigd door MAX3400 op 08-01-2007 21:41 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op maandag 08 januari 2007 @ 21:40:
Ten eerste: welke versie van Ghost heb je en wat heb je al teruggevonden in de KB/FAQ van Symantec over het niet booten na een restore van een image?

Ten tweede: eens met Hardware Junk; prive heb ik al Acronis draaien en als het meezit dan gaat er binnenkort op werk een Enterprise-licentie kopen.
Zijn een image en een clone geen twee totaal verschillende zaken in Ghost?een clone is toch een perfecte copie,boot sectors,partitions enz... , een image is toch iets anders?Ik gebruik nog de oude ghost 2003.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 21:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Image / clone / whatever. Zolang je de volledige partitie-gegevens meekopieert, mag het wat mij betreft "harde schijf vla met extra stukjes" heten. Ghost en Acronis kunnen hetzelfde ware het niet dat de laatste veeeel vriendelijker is met support voor chipsets, controllers en removable media.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Ja,aangezien ik geen hollander ben heb ik niet veel verstand van vla :-) Ik zal eens een alternatief programma uitproberen en zien of het dan wel lukt .Ghost is niet te vreten dus......

Verwijderd

Als je een disk echt cloned moet je 'm daarna eens loskoppelen. Kijken of de zaak dan wel weer opstart. Ik zou gewoon een image trekken en die naar je 2e schijf wegschrijven.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 22:46:
Als je een disk echt cloned moet je 'm daarna eens loskoppelen. Kijken of de zaak dan wel weer opstart. Ik zou gewoon een image trekken en die naar je 2e schijf wegschrijven.
Wel ,dat vergat ik te zeggen,sorry daarvoor.Ik heb zo van die handige "hard disk racks" waarmee de hard disk's makkelijk te wisselen zijn .Dus wat loskoppelen betreft, dat kan het probleem niet zijn.Ik wissel gewoon snel daarmee of altans ,dat zou de bedoeling geweest zijn moest het systeem goed werken.

Als ik een image trek,moet ik dan een Bootdisk maken om de image terug te kunnen zetten in geval van problemen?

Verwijderd

Ja. Maar waar trek je het image mee? Als dat een of andere CD vol met tooltjes is, dan start je meestal daar al van op.

Wat ik vroeger trouwens deed was de backupschijf bootable maken, met bv. een Win98 bootdisk. Een kleine FAT32 primary active partitie een Sys C:\ geven, en daar vervolgens Ghost bij zetten. De zaak netjes met een autoexec.bat laten starten. En dan een 2e grote FAT32 / NTFS met daarop de images.

• Hardware Junk
Booten van crash?

Acronis Rescue Media

Klonen van Schijf?

Acronis Disk Clone

Backup?

Uiteraard te managen en scrijft als je wil ook alleen nieuwe stukken mee, desnoods naar een DDS tape (of Ultrium als je het geld hebt). Geen gezeur met diversiteit van harde schijven, geen gezeur met NTFS (waar Ghost 2003 als het goed is nog een handje van heeft, 2002 zeker).

Wat is Ghost zo prè 2003.

Met het testen van Raidsets hier had ik met 10 minuten weer een nieuwe andere Raidset waar ik vanaf bootte (vond tools van de Raidkaart te langzaam). Gewoon even systeem/schijf hoppen, je kan ook als je wil alleen een partitie over schrijven. Het is dan dus bijzonder handig als je niet één 500GB met je systeem hebt zonder partities enzo. Binnen een uur had ik 6 verschillende Raidsets getest en er uiteraard vanaf geboot. Vind testen van enkel lege disks eigenlijk niet zo bijzonder.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 23:49:
Ja. Maar waar trek je het image mee? Als dat een of andere CD vol met tooltjes is, dan start je meestal daar al van op.

Wat ik vroeger trouwens deed was de backupschijf bootable maken, met bv. een Win98 bootdisk. Een kleine FAT32 primary active partitie een Sys C:\ geven, en daar vervolgens Ghost bij zetten. De zaak netjes met een autoexec.bat laten starten. En dan een 2e grote FAT32 / NTFS met daarop de images.
Wel met norton ghost doe ik dat ,en het is een clone disk die ik maak dus dat wil zeggen dat hij automatisch de bootsectors en partitions mee schrijft.Normaal moet dat starten maar dat doet het niet volledig .

• Hardware Junk
Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 13:00:
[...]

Wel met norton ghost doe ik dat ,en het is een clone disk die ik maak dus dat wil zeggen dat hij automatisch de bootsectors en partitions mee schrijft.Normaal moet dat starten maar dat doet het niet volledig .
En de oude versies moest je dus rebooten om in een eigen layer, te noemen Caldera Dos, de cloon te trekken. Hier zat een fout in waardoor je met sommige systemen dus geen flush had van deze extra layer, bij een reboot na een cloon. Zowel je origineel als je cloon had hierdoor als opstart OS Caldera gekregen en was Windows geenzins meer bootable. Handig als je van een vers systeem een image trekt. Of nog erger, een cloon trekt van een systeem omdat het nimmer down mag zijn.

Boot sectors repareren etc. wilde nimmer baten.

Ik heb dit nog nooit mee gemakt met een standaard consumentenbak, enkel diverse Workstations en Servers. Het is ook daarom dat ik het niet meer serieus neem. Omdat er toen een nieuwe uitkwam die rechtstreeks vanuit Windows wilde werken en incremental backups kon maken, de nieuwe versie gekocht. Ik installer het goedje, wil meteen naar DDS4 schrijven..... En dat kon nieteens. Weer toen 60 euro weggegooit aan een niet werkend programma.

Ik blijf hameren, als de eerste ervaring met Ghost jou mislukt is, blijf niet klooien en probeer een ander programma. Voor je het weet doe je een paar dagen niet meer mee met deze discussie omdat Ghost jou getracteerd heeft met hetzelfde als ik eerst. En ik zal niet de eerste of enige zijn, ook niet de laatste.

Dit omdat ik dus bang bent dat als je door gaat, alleen hetzelfde te wachten staat. De Caldera Layer, waar 2003 nog steeds mee zou werken, zou NTFS compatible zijn. Sind DOS native geen support heeft voor NTFS maar wel voor FAT32, zou je evengoed tegen problemen aan kunnen lopen.

Het lijkt vaak een mistery, maar toen ik en mijn overbuur nog liep te klooien indertijd met Ghost 2000 of 2001, werkte het bij hem heel erg goed. Nooit problemen. Restore ook binnen 10 à 20 minuten. Bij mij werkte het toen al niet en we deden exact hetzelfde. Dit lijkt mij te maken te hebben met ondersteuning van diverse chipsets. Dit is waarom ik Acronis True Image Server zo mooi vind, die kan een systeem snapshot maken als ondersteuning van gebruikte hardware, op een recovery image op CD. Mocht het echt in de soep lopen, kan je dan nog wel uit de voeten.

edit:
Zo als ik het terug lees ben ik echt gek geweest ooit 2001, 2002, 2003 en 10 origineel te hebben aangeschaft, terwijl ik illegaal Acronis gebruik. Eigenlijk hadden zij al dat geld verdient :| Groeit jammer genoeg niet aan mijn rusg, veel weg kunnen gooien, maar weinig geld over.

[ Voor 5% gewijzigd door Hardware Junk op 09-01-2007 13:38 ]

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09-2025
Als je een HD rack heb (hot swap) dan lijkt me dat je met Disk management de disk kan mirroren.
Je doet het namelijk voorkomen alsof je fault tolerance wil maar dat zoekt met ghost.
Ik kan het natuurlijk ook verkeerd interpreteren.

Battle.net tag

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Hardware Junk ,

Ik heb jou raad opgevolgd en inderdaad Acronis True Image doet het prima.Heb zonet mijn eerste schijf-cloon gemaakt .Na ongeveer 30 minuutjes werken was de clone klaar,schijfje draait perfect.

Resultaat : Norton ghost 2003 heeft voor mij afgedaan even uninstallen .

Hail Acronis True Image.

Wat mij betreft mag deze topic gesloten worden.

• Hardware Junk
Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 16:01:
Bedankt Hardware Junk ,

Ik heb jou raad opgevolgd en inderdaad Acronis True Image doet het prima.Heb zonet mijn eerste schijf-cloon gemaakt .Na ongeveer 30 minuutjes werken was de clone klaar,schijfje draait perfect.

Resultaat : Norton ghost 2003 heeft voor mij afgedaan even uninstallen .

Hail Acronis True Image.

Wat mij betreft mag deze topic gesloten worden.
Geen dank.

Uiteraard is mijn opmerking mbt tijd over 'disk hoppen' voor jou minder relevant. Dit waren 15K SCSI schijven en dat is uiteraard sneller dan een 80GB IDE. Dit was inclusief benchmarks. Ik vind echter 30 minuten wel een magere score, maar als het werkt en jou later uren breinbrekers gaat schelen met een crash, is deze tijd geenzins weggegooit.

Pagina: 1